Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

Talvi 2011-2012

Aloittaja J.Jäntti, torstai, 01.12.2011, 14:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Snowi

Lainaus käyttäjältä: Sanni - sunnuntai, 04.12.2011, 11:28
Nyt näyttää ennusteiden perusteella siltä että itsenäisyyspäivänä tulisi tänne lumipeite ja muutamana päivänä sitten lunta ihan reilumminkin.

Jos tarkoitit pääkaupunkiseutua, niin silloin en kyllä uskaltaisi lunta luvata itsenäisyyspäivään mennessä, lähinnä räntää saattaa tulla. Sen verran plussan puolella pysytään, että lumi sulaisi välittömästi. Tällä hetkellä näyttää itseasiassa siltä, että ainakaan viikkoon ei lunta olisi tulossa, sateet näyttäisi tulevan räntänä. Mutta hyvin pienestä se on kyllä kiinni, että tuleeko räntänä vai lumena, joten ensilumi saattaa hyvinkin tulla siinä keskiviikon paikkeilla  :).

Yli viikon päähän yltävä yr.no sääennuste sanoo, että 12. päivä lähtien näyttäisi kylmenevän selvästi. Toivottavasti näin tapahtuu ja saataisiin myös pieni lumipeite valaisemaan maisemaa  :).

Sanni

Lainaus käyttäjältä: Snowi - sunnuntai, 04.12.2011, 17:39
Lainaus käyttäjältä: Sanni - sunnuntai, 04.12.2011, 11:28
Nyt näyttää ennusteiden perusteella siltä että itsenäisyyspäivänä tulisi tänne lumipeite ja muutamana päivänä sitten lunta ihan reilumminkin.

Jos tarkoitit pääkaupunkiseutua, niin silloin en kyllä uskaltaisi lunta luvata itsenäisyyspäivään mennessä, lähinnä räntää saattaa tulla. Sen verran plussan puolella pysytään, että lumi sulaisi välittömästi. Tällä hetkellä näyttää itseasiassa siltä, että ainakaan viikkoon ei lunta olisi tulossa, sateet näyttäisi tulevan räntänä. Mutta hyvin pienestä se on kyllä kiinni, että tuleeko räntänä vai lumena, joten ensilumi saattaa hyvinkin tulla siinä keskiviikon paikkeilla  :).

Yli viikon päähän yltävä yr.no sääennuste sanoo, että 12. päivä lähtien näyttäisi kylmenevän selvästi. Toivottavasti näin tapahtuu ja saataisiin myös pieni lumipeite valaisemaan maisemaa  :).

No hitto, noi ennusteet näköjään muuttuu koko ajan!! Ja olisi kyllä hienoa mikäli todellakin kylmenisi ja reilusti, mä en jaksa enää yhtäkään mustaa joulua. Mä olen asunut viime päivät Forecan, FMI:n ja AccuWeatherin sivustoilla ja kytännyt lunta yhtä kiihkeästi kuin ukkosia. If only...  ::)

weatherc

Sannille ja muille edes pikkasen lunta kaipaaville, oma WXSIM-ennuste ainakin lupailee nyt torstaista lähtien kylmenevää niin että viikonlopun oltais kokonaan pakkasella  ;D

Sanni

Oooh!!! Olis mahtavaa. Pikku-Sannilla on nimittäin tuliterät luistimet ja niitä pitää eskarin luistelukertojen lisäksi päästä testaamaan ulkona  ;D Miksen mää saa luistimia mun äiteeltä  ;D ;D ;D Ja isäntää pitää heittää lumipallolla ihan ehdottomasti ja tehdä lumiukko!

Ikä oli? 24, mutta mua lapsettaa. Haha.  ;D

teutari

Sataa sataa ropisee.... tai ei oikeastaan ropise vaan tulee rämmäleitä taivaaalta alas.
Maa on valkoinen joten Teutarissakin korkattiin nyt virallisesti talvi. ;)

Snowi

Kappas sentään, täällähän sataa lunta  ;D. Tai räntää tuo oikeestaan on, mutta valkoista tavaraa joka tapauksessa. Enhän mä oo edes muistanut asettaa lumensyvyysmittaria vielä paikoilleen, mutta tuskin tästä kauheesti lunta saadaan ja sulaa varmaankin illaksi pois.

Sanni

Niin täälläkin!! Veitsenterällä näyttää lumenpysyvyys olevan mutta tämä on jo lupaavaa kun miettii että marraskuussa oli mokomakin helle. Jos vaan jäätyy maa ja lunta tulee tarpeeksi, tuskin pääsee kovin pahasti sulamaan ainakaan pariin viikkoon kun näkyy lämpötila olevan nollan kantimissa.

Snowi

Täällä tuli lunta lopulta 2cm, eli ihan mukava ensilumi  ;D. Piti taas mennä vähän lumitöihin, jotta sai tärkeimmät kulkuväylät vähän putsattua.

Itsellä on puolestaan nyt sellainen ongelma, että tuo lisälähettimen patteri näyttäisi olevan vähissä ja se pitäisi käydä harjakatolla vaihtamassa. Tällä kelillä en sinne kuitenkaan uskalla mennä, joten toivon lumien sulavan edes hetkeksi, jotta pääsen vaihtamaan tuon pariston  :). Konsoli on jo parin päivän ajan ilmoittanut pariston olevan vähissä ja jos se sammuu, niin loppuu kaikki yhteydet, sillä lisälähetin kaappaa kaikkien ulkoantureiden signaalit ja lähettää ne sitten konsolille.

weatherc

Tulihan se ensilumi tännekkin  ;D
Parhallaan tulee lunta alas oikeen olan takaa  :)

Snowi

Äsken täällä satoi pieniä rakeita  ;D. Ihmettelin kun alkoi kolista ikkunan laidoilla. Kun katsoin Testbedin sadetutkaa, niin juuri näillä main oli muuhun ympäristöön nähden voimakkaampi sadealue. Tämä voimakkaampi sadealue kulki kapeana nauhana kohti koillista.