Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

Webkamerat

Aloittaja meteorologi, lauantai, 02.08.2008, 16:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

tito

Vaihdoin Logitechin tilalle kokeeksi vanhan Labtecin kameran ja ainakin alkoi toimimaan vaikka kuvanlaatu ei ole kehuttava. Tällä voi paikallistaa onko vika kamerassa vai jossain muualla.
Nyt vain silmä tarkkana tekemään havaintoja ja saa ilmoittaa jos kuvassa esiintyy häiriöitä. ;)

tito

Eipä tarvinnut kauan odottaa kun sama juttu ilmaantui, eli nyt seuraavaksi otettava tutkiskeluun kaapelit ja läppäri.
Ihmetyttää vain miksi esikatselukuvassa ei näitä ole. ::)

tito

Tänään aamupäivällä siirrin Cumuluksen ja webkameran kaikkineen pöytäkoneelle enkä ainakaan vielä ole huomannut yhtään häiriötä kuvassa.
Mikähän läppärin usb-porttia vaivaa jos vika osoittautuu olevan siinä? Muuta vikaa en sen usbeissa ole havainnut.

Lisäyksenä vielä, että kamera on edelleen kahden 12 metrisen aktiivisen jatkojohdon perässä + hubi virtalähteellä.
Toistaiseksi ei mitään ongelmaa.

teutari

Lainaus käyttäjältä: tito - keskiviikko, 03.03.2010, 16:33
Tänään aamupäivällä siirrin Cumuluksen ja webkameran kaikkineen pöytäkoneelle enkä ainakaan vielä ole huomannut yhtään häiriötä kuvassa.
Mikähän läppärin usb-porttia vaivaa jos vika osoittautuu olevan siinä? Muuta vikaa en sen usbeissa ole havainnut.

Lisäyksenä vielä, että kamera on edelleen kahden 12 metrisen aktiivisen jatkojohdon perässä + hubi virtalähteellä.
Toistaiseksi ei mitään ongelmaa.

Toivotaan nyt ettei siinä läppärissä olisi tuota USB vikaa vaan jotain muuta häikkää!
Jotenkin heräsi ajatus vaan tuohon läppäri vikaan kun viikonloppuna Googletin--> ibm t42 thinkpad usb not working , tuntuu olevan muillakin noita USB-ongelmia. :(
Tarkista nyt vielä nuo USB-porttien virransäästöasetukset ettei siellä olisi jäänyt mitään ruksia päälle.

1) Avaa Laitehallinta (Ohjauspaneeli -> Järjestelmä -> Laitteisto -> Laitehallinta
2) avaa USB-ohjaimet
3) avaa Ominaisuudet USB Root Hub
4) Valitse Virranhallinta-välilehti
5) poista "Salli tietokoneen sammuttaa ..."
5) Toista vaiheet 2-4 jokaisen USB Root Hub

tito

Suuret kiitokset vinkistä, kokeilen illanpäälle kunhan ehdin ja palaan sitten uudelleen. :D

Pikaisesti katsoin tämän ja kaikissa oli ruksi.
Toivottavasti tämä selttää ongelman. Laitan taas systeemit takaisin läppärille illanpäälle.

Vaihto on taas suoritettu. Odotellaan tuloksia.
Ihmetyttää kuvan ero valoisuudessa pöytäkoneella ja läppärillä samoilla asetuksilla ja samanlaisessa valaistuksessa. Ajallisestikin eroa vain 19 minuuttia.

tito

Eilen illalla IBM.lle suoritetun ohjelmien takaisin vaihdon jälkeen kesti pari tuntia kun samat oireet alkoivat ilmaantua ja toistuvat epäsäännöllisin väliajoin, eli tuolla virransäästöasetuksien muuttamisella ei näyttäisi olevan mitään vaikutusta.

Lainaaibm t42 thinkpad usb not working , tuntuu olevan muillakin noita USB-ongelmia.
Koneessani tuntuu nuo usbit muuten toimivan normaalisti, pitäisi vain tietää pätevä atk-huolto josta kysyisi lisää. ::)

tito

Nyt alkaa olla kohta keinot vähissä, olen kokeillut kaikki mahdolliset konstit. Yhdellä ylimääräisellä usb-jatkojohdolla olen kokeillut vaihtaa vuorollaan molemmat jatkojohdot ilman tulosta. Nyt on kamera siirretty niin, että tuo uusi 12 metrinen johto yksistään ylettyy koneeseen, mutta ei hyvältä näytä sekään kokeilu.
Olen kokeillut Dorgemin lisäksi Wheresjamesta, mutta sama tulos silläkin.
Ihmeellisintä on, että viikonloppuna siirrin taas väliaikaisesti systeemit pöytäkoneelle, niin siinäkin iski häiriön päälle.
Muuan atk-liikkeen kaveri epäili häiriön johtuvan muistin vähyydestä. IBM:ssä on muistia 1G, kokeilen vielä tuplata sen, mutta epäilen senkään vaikuttavan koska pöytäkoneessa on muistia 4G ja silläkin oireilee.
Keksiikö joku vielä muita mahdollisuuksia? ???

weatherc

Onko koneessa muita USB-härpäkkeitä kiinni? Ota kaikki muut pois, myös hiiret ja näppikset, auttaako se? Ja jos laitat sen suoraan koneeseen kiinni niin toimii ihan ok?
Tuo oli se ongelma mikä mulla oli tuossa vanhassa Logitecissä mikä mulla oli, suoraan koneessa kiinni toimis viikkotolkulla ok, mutta jatkolla ei.

tito

Läppärissä ei ole usb:ssä muita kuin Microsoftin hiiren usb-lähetin ja muistitikku johon tallennan säädatatietoja ja lisäksi omalla powerilla oleva hubi.
Ihmeellisintä on, että reilu puoli vuotta kamera toimi ilman ongelmia ja nyt myös toisella Labtecin halpiskameralla ilmaantui samanlaiset virheet.

LainaaTuo oli se ongelma mikä mulla oli tuossa vanhassa Logitecissä mikä mulla oli

Oliko ongelma ettei kamera toiminut ollenkaan, vai mikä?

weatherc

LainaaOliko ongelma ettei kamera toiminut ollenkaan, vai mikä?
Silloin kun se oli jatkoroikan perässä se yleensä toimis muutaman päivän kunnes ei enää löytynyt koko kameraa. Mutta oli myös kuvan laadussa ongelmia, se huononi heti kun lattoi jatkon väliin, oli sitten aktiivi tai ei niin isommalla resolla alkoi laatu heittää.