Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

NWN kyssäri

Aloittaja weatherc, lauantai, 12.05.2012, 21:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Snowi

Ongelma noissa värillisissä on se, että vihreän sävyiset ikonit peittyvät taustaan aika pahasti. Joten kuvaa pitäisi tummentaa selvästi jos haluaa käyttää vihertävän sävyistä taustaa.

Itse en puolestaan suosi NSD-kartassa ollenkaan kovin värikkäitä karttoja juuri tuosta syystä, mutta NWN-kartassa sillä ei ole niin väliä. Värillisiä karttoja voisi käyttää jos niitä tummentaa tarpeeksi paljon, esimerkkinä tuo Nokia Heatmappi, jota weatherc tummensi selvästi.

weatherc

Snowi osui aika naulan kantaan kyllä. Se oli ongelma jo Nokiakarttojen kanssa että perusvärit olivat liian pliisuja tai liian värikkäitä ettei ikonit näkynyt kunnolla. Siinä ainut ratkaisu oli vetästä puoli-transparentti musta laatikko päälle. Tuloksena tummempi pohja mutta myös aika harmahtavan tylsä sellainen.

Siitä tulikin mieleen idea täysin toisenlaisesta värityksestä kuten musta-valkoinen tai nightview-kartan vastaava jossa taustaväri olisi täysin eri kun oikeastaan missään ikonissa koska NWN:ssäkin on noita erivärisiä ikoneita vaikka huru ja paljon.
Toinen ideä on vaalea tyyliin beige/valkonen tai jotain varsinkin jos saisi rantaviivat tummemmalla sävyllä jolloin itse alue voisi olla vaaleampi.
Nyt omalla kartallahan on mahdollista tehdä värityksestä aivan millaisen halutaan eikä tarvis mennä noiden valmispakettien tyylien mukaan.

Snowi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - maanantai, 14.05.2012, 17:08
Siitä tulikin mieleen idea täysin toisenlaisesta värityksestä kuten musta-valkoinen tai nightview-kartan vastaava jossa taustaväri olisi täysin eri kun oikeastaan missään ikonissa koska NWN:ssäkin on noita erivärisiä ikoneita vaikka huru ja paljon.

Sellainen voisi tosiaan toimia aika hyvin, ainakin sitä voisi kokeilla miltä näyttää. Niin juu onhan NWN:ssäkin noita erivärisiä ikoneita vaikka minkälaisia, alkaen suoraan lämpötilaikoneista :)

systeemi

Joo tuo musta-valkoinen pitää melkein nähdä. Se voisi olla todella hyväkin. Erottuvuus ainakin olisi kohdillaan.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

weatherc

Koe numro 1

weatherc

Numro 2

Teistä ja paikannimistä ei tarvi välittää tässä vaiheessa...
Itse olen melkein tuon ensimmäisen tyylisen hillitymmän eron kannalla ettei tule liian suurta kontrastia meren/maan välille...

weatherc

Testi numro 3, netistä bongattu yhdistelmä jossa sisävesillä "välitumma" väri

systeemi

2. versio ja tuolla missä on maa vaalealla, sopii minun silmään. Näistä mitä nyt on katsottu.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

weatherc

#18
Lainaus käyttäjältä: systeemi - maanantai, 14.05.2012, 22:50
2. versio ja tuolla missä on maa vaalealla, sopii minun silmään. Näistä mitä nyt on katsottu.
Tuolla kokonaisena tuo kuva: http://www.nordicweather.net/test/image3.png
On kyllä aika "high-contrast" jollain tavalla...

EDIT: Tuossa pikainen kyhelmä vertailuksi parin NWN-ikonin kera

systeemi

Joo number 4 näistä missä ikonit on mukana.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi