Kotiautomaatio mittarin näyttö

Aloittaja systeemi, lauantai, 31.12.2011, 19:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

systeemi

Arvon palstalaisilta tarttis mielipiteitä "mittariin". Eli olen tuossa tekemässä kotiautomaatio näyttöön mittaria ja kun on pää jumissa ettei oikein osaa sanoa mikä hyvä ja mikä ei. Tavoitteena kuitenkin saada digitaalinäyttö jota sitten voi katsoa ARM-koneella tai TV:llä tai oikeastaan ihan millä vain millä nettiin pääsee. Pääasiassa tule omaan käyttöön, mutta jätän kuitenkin sivustollenikin.

http://www.eeronkatu.fi/nauska/digital.php
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

khyron

Niin mikä on siis se varsinainen kysymys? Millainen tarttis olla sivun joka näyttää noita datoja mitä sun esimerkkikuvassa? Mää ainakin tekisin mahdollisimman yksinkertaisen, joku perusfontti mikä on selkee lukea, mun mielestä toi esimerkkikuvan fontti ei ole. Värikoodausta millä näytetään varoitus/virhe luvut. Useimmin katsotuille arvoille ehkä joku analogityyppinen mittari(yksinkertaisimmillaan palkki) josta näkee nopeesti summittaisen arvon.

weatherc

Samoilla linjoilla täälläkin, selkeä ja yksinkertainen on se joka voittaa tuossa.
- Toinen fontti (tuo nykyinen mielestäni ei toimi), ihan perus verdana tai tahomakin voi toimia, muutoin esim Googlelta löytyy webfontteja http://www.google.com/webfonts. Kannattaa tosin tarkistaa se että osaako ne vempaimet jossa meinaa sitä käyttää/ladata fontteja. Yksi mahdollisuus on tehdä php:N GD:llä näyttö kuvaksi jonka puskee selaimeen mutta se voi olla raskas palvelimelle.
- Vältä "rakentamasta" taulua fontin avulla (eli tuo keskellä oleva "jakoviiva", tee se <table>:n style:llä border-tagilla.


systeemi

Tämmöisiä kommentteja juuri halusin. Itse kun tuijottaa ja yrittää miettiä niin ei oikein saa sellaista "jokaisen" silmää miellyttävää kuvaa. Pitääpä testata ihan perus fonteilla.

Ajatus kotinäytöstä  lähti alunperin ihan tavallisesta mittari näytöstä siis digitaalinen lämpömittari.

GD:nä tuota kuvaa rakennellut ja kun koodaus on mitä on niin tuollaista saanut aikaiseksi.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

weatherc

Tuollainen on mitä parhain testialusta opetella/kokeilla koodaamista ja siihen liittyviä jekkuja, on riittävän "pieni" mutta silti sisältää jonkin verran haasteita ;)
Tuo ulkonäön keksiminen on joskus (lue: yleisimmin) se suurin ongelma. Joskus tullut raa'asti copy/pastettua joltain sivulta joku hyvä esim. taulukko "pohjaksi" ja siitä lähtenyt muokkaamaan. Ja monesti se lopullinen ulkonäkö muokkaantuu vasta matkan varrella.
Jos otan nordicweatherin nykyisen tyylin esimerkkinä, ensin tein yläreunan ja sitten vasta rupesin fundeeraamaan että "jaahas, miltä se itse content sitten pitäisi näyttää?".
Loppupeleissä tein footterin ja sidebarin perusjustutkin ensin ja itse contentin vasta viimeisenä. :)

khyron

Jos jotain arvoa ei ole niin se kannattaa merkata jotenkin, mulla on semmoset yliviivattu. Huomaa selkeesti jos jossain anturissa on vikaa.

systeemi

Tuota copy/pastea minäkin käytän kun puhdasta alusta asti ei osaa ollenkaan. Näyttäisi kuitenkin että olen oppinut soveltamaan/muokaamaan jollakinlailla olemassa olevia. Lisäksi näiden yhdistelyä. Joitakin juttuja ei vielä ymmärrä yhtään. esim, tuo jpgraph.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

systeemi

versio 2.0

www.eeronkatu.fi/mittari2.php

any comments??
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

weatherc


Snowi

Juu on kyllä selkeämpi. Vielä ehkä lisäisin kaikki nuo yksiköt arvojen perään. Tosin kyllähän sen itse tietää mitä yksiköitä ne on :)