Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

Sääsatelliittikuvat

Aloittaja meteorologi, sunnuntai, 11.01.2009, 16:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Leksa

Kuvahan on tosi hyvä  :) Tuo vaan ihmetyttää että pätkäisee kuvan jo ennen puolta suomea, mahtaako pohjoispuolella olla rakennuksia tai korkeaa puustoa  ::)

Pby11

Lainaus käyttäjältä: Leksa - tiistai, 05.01.2010, 18:14
Kuvahan on tosi hyvä  :) Tuo vaan ihmetyttää että pätkäisee kuvan jo ennen puolta suomea, mahtaako pohjoispuolella olla rakennuksia tai korkeaa puustoa  ::)
Niin, johtuuko siitä, että olen toistaiseksi käyttänyt WXtoImg Manual testillä.
APTDecoder jatkaa piipittämistä vielä kauan sen jälkeen kun WXtoImg on jo lopettanut vastaanottamisen.
APTDecoderissa ei ole yhtä hyvää tuo kuvanmuokkaus, kun WXtoImgissä, joten täyty varmaankin ruveta virittämään WXtoImgiä käyttöön.
Niin se vaan on, että molemmissa on hyvät ja huonot puolet, muuta kun niitä saisi yhdistettyä, niin vot  :D

Pby11

Tässä uusi kuva.
Voi että, kun pääsisi katolle, niin saisi antenniä viritetty parempaan paikkaan, nyt on kyllä melko vaarallista mennä sinne, kun ei kuitenkaan ole ihan pakko.
Jatketaan harjoituksia keväämmällä  :'(

Leksa

Minä olen kyllä aina käyttänyt WXtolmg:ssä auto regord toimintoa  :) Kokeileppas sitä niin eiköhän jäämerikin tule kuviin mukaan... niinkuin jo viimeisessä kuvassa näkyykin jo olevan  :D  :)

Pby11

Jep, kiirettä piti että sain säädettyä.
Löytyi muuten tuosta APTDecoderista uusia vempaimia, kuvanmuokkaukseen :o
Tarttee varmaan vilkaista käyttöohjeet..... ;D

Leksa

Juu, niinhän se yleensä on että viimeksi tulee niitä käyttöohjeita vilkaistua  ;D Tuosta APTDecoderista ei ole kokemuksia, mutta täytyypä siihenkin perehtyä... mahtaneeko olla yhtä monipuolinen  ::)

Pby11

Lainaus käyttäjältä: Leksa - tiistai, 05.01.2010, 22:29
Juu, niinhän se yleensä on että viimeksi tulee niitä käyttöohjeita vilkaistua  ;D Tuosta APTDecoderista ei ole kokemuksia, mutta täytyypä siihenkin perehtyä... mahtaneeko olla yhtä monipuolinen  ::)
Kannattaa tutustua siihen. Jossain määriin jopa monipuolisempi.
Se on minun mielestä hieno jutska että näyttää satelliittien sijainnit / kulkua yms. :)

Leksa

Juu tuo on kyllä hieno tuo satelliittien monitorointi/kulku maapallolla :) Saako tuohon muuten mistä valtioiden rajat näkyviin, näin äkkiä katsoen en löytänyt  :o

Pby11

Lainaus käyttäjältä: Leksa - keskiviikko, 06.01.2010, 10:01
Juu tuo on kyllä hieno tuo satelliittien monitorointi/kulku maapallolla :) Saako tuohon muuten mistä valtioiden rajat näkyviin, näin äkkiä katsoen en löytänyt  :o
Sama täällä, jos löydät, niin kerro.

Pby11

Kas tässä:
ensimmäiseksi Settings ja siitä General settings.
Ja sitten seuraat sinistä nuolia  ;)