Uutiset:

20.08.2025
FinWX:n sivuston toimintahäiriöinen serveri korvataan uudella

Työt serverin korvaamiseksi uudella serverillä ovat aloitettu.

Lue korvaustyöstä lisää täältä.
FinWX:n ylläpito pahoittelee sivuston toimintahäiriöstä aiheutunutta haittaa.

Main Menu

EWN mobiili/Android appi salamavaroituksella

Aloittaja weatherc, keskiviikko, 16.04.2014, 19:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Dodiih...
Nyt se on lisätty Googlen Play-storeen ja löytyy täältä kunhan iso G saa sen sinne:
https://play.google.com/store/search?q=pub:weatherc

EWN-sivusto toimii nyt myös mobiilina siten että menu on hitusen karsittu normi websivu-versiosta. Eli sama URL - hitusen eri sisältö riippuen laitteesta, eli sama idea joka on nordicweatherissäkin.
Näin se toimii samalla koodilla sekä appi-muodossa Androidissa sekä kaikissa härpäkkeissä selaimessa.

Jos härpäkksseesä on GPS/paikannus käyttää sivu sitä hyödyksi mm. oletus-ennusteessa ja karttojen keskipisteen määrittämisessä.

Sivut jotka löytyvät ovat:
- 10 lähimmän sääaseman tiedot ja kamerakuvat
- kartta
- BO-tutka
- haettava ennuste-taulukko
- ennustekartat (WRF ja GFS)
- rajuilmaennusteet (SMHI ja Estofex)

Apissa on tämän lisäksi:
- Widgetti joka näyttää lähimmän sääaseman tiedot (käyttää niin PWS, tiesää, FMI- sekä Synop-asemia)
- Salamavaroitus - kun BO havaitsee iskun lähempää kuin asetettu raja sanoo luuri plim-plom ja asiasta tulee viesti jossa iskun etäisyys puhelimeen. :)
Widgetin ja salamavaroituksen asetukset löytyvät "Menu":sta sieltä viimeisenä listasta ;)

Leka

Löytyy jo Isosta G:stä.

Onkos tällä mitään yhteyttä siihen että esim. mun ja Rauman asemien sivuilla EWN:n asemakartta näyttää tyhjää Leuven Templatessa... EWN sivulla asemakartta näkyy oikein.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

weatherc

LainaaOnkos tällä mitään yhteyttä siihen että esim. mun ja Rauman asemien sivuilla EWN:n asemakartta näyttää tyhjää Leuven Templatessa... EWN sivulla asemakartta näkyy oikein.

Ei pitäisi mutta ei sitä tiedä koska lisäsin siihen sen paikallistamisen. Alkoiko probleema ihan äskettäin vai onko ollut jo kauemmin?

Edittiä: Sain onkelman re-produseerattua nordicweatherin EWN-sivulla. - Korjattu

Edittiä2: Jos tulee mieleen jotain "jota olisi kiva olla" sääapissa niin ehdotuksia tulemaan ;)

kapo

Moro!
Hienon appsin oot taas kerran värkännyt!!! Kiitos siitä. Pari asiaa mietityttää siinä. Eli kun avaa kartan, niin miten sitä saa skrollattua itään, länteen, etelään, pohjoiseen? En vaan (o)saa... Sitten minulla tuossa kartassa kun klikkaa jotain PWS:aa ja sen linkkiä sitten, niin tulee error 404, page not found in this server?? Onko jokin asetus mulla pielessä? Ja sit mun telefoonin näytöllä nuo varotukset tossa sivun yläosassa vie tuhottoman suuren osan näytöstä, ei jää kuin pieni osa näyttöä itse karttaa varten, olisiko noita varotuksia mahdollista jotenkin "pienentää", eli karttaa isommaksi ja varotuksia pienemmiksi? Nuo varotukset on todella tarpeeseen tossa näytöllä, mutta minun pikku luurissa ne vievät "leijonan osan" näytöstä. Sitten aivan typerä kysymys, älä naura: Onko mulla nyt salamatutkakin luurissa ja vielä ilman monen sadan euron investointia?? ??? ??? :P
Muokkaan vielä äkkiä. Eli minkäköhän takia mun tossa lyhyessä ennusteessa ei näy nuo tuulen nopeusyksiköt tossa "ponnahdusikkunassa"? Tämä siis itse sivustolla, ei tässä Antero appsissa...

yst. terv. kapo

weatherc

LainaaEli kun avaa kartan, niin miten sitä saa skrollattua itään, länteen, etelään, pohjoiseen?
En ole siis ainut jolla se tekee tuota. :P
Tuo kartta on se sama Esri-hökötys mikä sivuillakin "as is" ja se oikeesti odottaa että joku porttais sen OpenLayersille mitä nuo muut kartat nykyään ovat. Ainakin tutkien osalta oli porttaus aika helppoa, tosin tuossa EWN-kartass on huomattavasti enemmän nippeliä ja nappelia...

LainaaSitten minulla tuossa kartassa kun klikkaa jotain PWS:aa ja sen linkkiä sitten, niin tulee error 404, page not found in this server??
Johtunee siitä että Antero appsi ei saa selainta auki koska sille ei ole kukaan kertonut että niin pitäisi tehdä noille linkeille. Ainakin olettaisin että tuossa on syy.

Lainaa
Ja sit mun telefoonin näytöllä nuo varotukset tossa sivun yläosassa vie tuhottoman suuren osan näytöstä, ei jää kuin pieni osa näyttöä itse karttaa varten, olisiko noita varotuksia mahdollista jotenkin "pienentää", eli karttaa isommaksi ja varotuksia pienemmiksi? Nuo varotukset on todella tarpeeseen tossa näytöllä, mutta minun pikku luurissa ne vievät "leijonan osan" näytöstä.
Huomannut ihan saman. Tuohon pitäisi kyllä keksiä jotain että se telefooneille tekisi vielä tiiviimmän varoitusboxin.

LainaaOnko mulla nyt salamatutkakin luurissa ja vielä ilman monen sadan euron investointia?
On :) Tosin tuo EWN-sivun BO-tutka on riisuttu versio siitä täydestä tutkaversiosta mutta toisaalta Antero appsissa on tuo salamavaroitus että osaa kaivaa tutkat ja kamerat esiin kun alkaa tapahtumaan lähinurkilla ;D

Lainaa
Eli minkäköhän takia mun tossa lyhyessä ennusteessa ei näy nuo tuulen nopeusyksiköt tossa "ponnahdusikkunassa"?
Lienee pikku bugi käppyrän koodissa ettei se saa sitä. ;)

weatherc

Jatketaan vielä siitä varoitusboxista...

Teoreettisestihan sen vois tehdä niin että se nappaisi paikannuksen avulla vain varoituksen puhelimen alueelle.
Mutta tässä on iso mutta, MA:n varoituksissa ei ole mitään muuta paikantavaa dataa kuin maa, nuo alueiden nimet kuin vaihtelevat maittain ja Suomessakin on käytössä sekä kunnat että maakunnat. Eikä Geonames-kannasta välttämättä saa ulos esim Naruskan kohdalla Sallaa jota siihen tarvittais...

kapo

Tuota GPS-paikannusta meinasin ehottaa, mutta sinähän olitkin, kuten arvata saattaa, jo sitä miettinyt.... Siis tuo, että tulis vaan sen alueen varotukset, missä luuri kulloinkin majailee... Tuo salama / ukkoshäksätin olis mulle parempi kuin sata jänistä, ton kesäharrastuksen tiimoilta ::) ...

terv. kapo

weatherc

Se mitä tuossa voisi tutkailla on että onko jotain Geocoding API:a joka antais tarvittavat vastaukset. Sen voisi toteuttaa siten että (a) pyöristää kordinaatit vaikkapa kahteen desimaaliin ja (b) tallentaa tulokset mysliin.
Sillä lailla saisi ajan myötä kerättyä aika lailla kannan eniten käytetyistä paikoista joka samalla vähentäis API-kyselyjä koska niissähän on monesti jollei kaikissa jonkun näköiset rajat olemassa että montako kyselyä voi tehdä per päivä.

Leka

LainaaEli kun avaa kartan, niin miten sitä saa skrollattua itään, länteen, etelään, pohjoiseen?
LainaaEn ole siis ainut jolla se tekee tuota. :P

Yksi käsi lisää täältä.

Lisäksi EWN-kartan asetuksista valitsemalla Tuuli ei tapahdu mitään, vaan lämpötila pysyy valittuna. Koskee myös EWN-sivua ja sama vaiva on myös mun sivuilla EWN-kartalla. Erikoiskartoilla Tuuli (+10 m/s) on sama ongelma.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

weatherc

LainaaLisäksi EWN-kartan asetuksista valitsemalla Tuuli ei tapahdu mitään, vaan lämpötila pysyy valittuna. Koskee myös EWN-sivua ja sama vaiva on myös mun sivuilla EWN-kartalla. Erikoiskartoilla Tuuli (+10 m/s) on sama ongelma.

Se oli helposti korjattu :)