Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

03.06.2013

Aloittaja weatherc, maanantai, 03.06.2013, 13:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Ainakin ovat Cape ja Lifted-lukemat kohdillaan  ;D
Lifted -7:ssä ja Cape huitelee 2000:ssa

J.Jäntti

Hyvin tämän ilmanalan täällä Kallion observaatiopisteellä havaitsee: Ei tarvitse paljoa huidella, kun hikeä pukkaa.
Ukkostakin on ollut tarjolla jo kolmen tunnin ajan. Ensimmäinen varoitus annettiin Turun liepeiltä kello 11 aikaan ja parhaillaan Poria, sekä Jyväskylän lounaista aluetta rusikoidaan, ensiksimainittua eniten.

Koeponnistuksessa oleva FinWX Lohja-15:n tutka on kuuro kuin tukki, vaikka signaalia on pukannut Porin suunnalta niin, että Keskilohjan tutkalla on solujakin kiinni. Se tosin selittynee sekä tämänhetkisellä asennuspaikalla, että noin satakunta metriä leveällä ja tutkan yläpuolelle kohoavalla kalliolla, jolla lienee lievähkö negatiivinen vaikutus kuuluvuuteen juuri nyt. ;D
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2025
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2025
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2025; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset

Sanni

Mä kävin just jäisessä suihkussa enkä astu tänään enää jalallanikaan tonne pätsiin. Pikkumimmi jaksaa huidella, käytiin uimassakin jo. Keskiviikolle on kolmeakymmentä luvattu, ai saakeli... pitäis vielä kouluun jaksaa sillon mennä. Toivottavasti luokassa toimii ilmastointi.  ;D

Jasu

Radioukkosta on ollut kauankin, mutta nyt on havaittu ensimmäiset salamat täällä Kemepeessä :)
Kulmarauta / 56AI704 / OH8EFI
-: Lokaattoriruutu KP24RV79FH :-

- Baofeng UV-5R
- Intek M-760 PLUS
- Intek H-520 PLUS
- Yaesu VR-120D

Sääasema: Ventus W827

Naruskan Ukka Matinpoika

Pari lyhyttä sähkökatkosta Naruskalla. Noin 17.20 aikaan kaukaista ukkosen jyrinää, joka sisältä avoimen ikkunan kautta kuultuna tuntui jytisevän itäpuolella. Nyt klo 17.30 alkoi sade, joten pilvet ovat kunnossa.

Taitaa olla neljäs hellepäivä, joten ukkosta ei voi ihmeenä pitää. Toivottavasti pysyttelee mahdollisimman kaukana. >:(

www.naruska.com

Jasu

Lyhyeksi jäi kempeleessä, abt neljä salamaa nähtynä. Tässä pieni äänite kellonajalta 16:45 kun nyt kerta tuli nauhotettua niin pistämpä sen sitten tänne :D https://soundcloud.com/jasuradio/radioukkonen_3-6-2013_100khz_am Seuraavaksi tuossa on tuo kuva siitä ukkossolun reunamilta.

- Baofeng UV-5R
- Intek M-760 PLUS
- Intek H-520 PLUS
- Yaesu VR-120D

Sanni

Glääääh!!! Ei tarvinnu kuin laittaa pyykit kuivumaan ja mä hikoilen jo!!! Lisäksi nyt mä panen kesätukan eli pikkuletit. Mulla on huomattavan paksut hiukset ja letitettyinä päänahka hengittää paremmin. Kaljuksi vetäisin jos mies olisin mutta pysytään nyt vaan tukka päässä :D mä lohduttaudun vaikka sillä ettei mun tarvii mennä inttiin, linnaan tai sivariin ellen mä itse halua. *valmistautuu kuuntelemaan tulevaa kilparehvastelua siitä kenellä oli intissä rankinta* Juuuuust kidding ;)

Jasu

Nyt kuuluu jo jyrinää etelästä tänne Kempeleeseen. Yaesun mukaan mitä nyt tuota radioukkosta kuuntelee niin noin 8 salamaa per. minuutti, todella aktiivisesti rätisee, jokseenkin äänihavaintoja, ei yhtään visuaalisia havaintoja. Voin kyllä odottaa kivaa rajunilmaa tältö istumalta, kun nuita pilviä kattoo niin kasvaa vain korkeutta kokoajan, ei varmaan aikoihin kuihdu :D
EDIT:  Tuossa kaverin luurilla otetut kuvat

- Baofeng UV-5R
- Intek M-760 PLUS
- Intek H-520 PLUS
- Yaesu VR-120D

Jasu

siitä tuoretta kuvaa. on muuten aika voimakkaan ukkossolun merkkejä, radio rätise kokoajan :) kolme visuaalista salamahavaintoa jo.

- Baofeng UV-5R
- Intek M-760 PLUS
- Intek H-520 PLUS
- Yaesu VR-120D

jamo

Ihan mukavasti paukkuu, ei nyt aivan maailman loppu, mutta kuitenkin.  ;D

jamo

Ja samalla taitaa kuihtua pois, näemmä