Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

Kiipeäisitkö 338m korkeuteen tekemään töitä?

Aloittaja teutari, maanantai, 27.09.2010, 20:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

teutari

WW-foorumilta löytyi linkki videoon joka oli hieno tai oikeastaan pelottavan kauhistuttava kun kaverit kiipeävät 338 metriä korkeaan mastoon tekemään huoltohommia. ::)

Yleensä minua ei korkeat paikat pelota mutta nyt kyllä meinas mennä vellit housuihin pelkästään kun katsoin tuon videon loppuun.  :o :o

Eipä tuota videota voi suositella niille jotka pelkäävät korkeita paikkoja on se sen verran hurjan näköistä touhua!!!!!

Katso mutta lopeta jos alkaa päässä huippaamaan:   http://www.youtube.com/watch?v=uhtgsAXmz7U

J.Jäntti

Oletin ensin, että kuinka hankalaa tuo voisi edes olla, kun mennään tuon kehikon sisällä.
Sitten kaveri lähtikin nousemaan kehikon ulkopuolelle ja sitten alkoikin minua jo hirvittämään, kun katsoin, että kaveri välistä laittoi koukun ja lepäili hetken ja sitten otettiin koukku pois ja jatkettiin.

Tuossa ei ole varaa virheisiin. Yksikin moka ja kaveri putoaa viikon verran...  :P
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2025
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2025
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2025; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset

Snowi

Itse katsoin myöskin, että kaveri kiipee siellä kehikon sisällä, mutta menikin sitten ulos ja koko ajan vain tuli pahemman näköiset tikkaat eteen. Itse en kyllä tuonne menisi vaikka maksettaisiin.
Eikö noilla muka koko ajan ollut joku turvaköysi kiinni jossakin? Ainakin ajoittain näytti siltä, että eivät ole missään kiinni, mutta ilman turvaköyttä tuo kyllä näyttää jo lähes itsemurhatehtävältä  ;D. Tosin ei ne ammattilaiset varmaan tuolta helposti tipu, mutta varaa virheisiin ei silloin ainakaan ole.

weatherc

Kaheleita on monenlaisia  ;D

Näin vähän samantapaisen jutun jossain vaiheessa jossain Norjalaisella sivulla jossa korjailivat korkeajännitelinjoja jotka meni vuonojen yli tunturilta toiselle (siis todella korkealla) ja kiikkuivat keskellä vuonoa jossain korissa. Ei siinä mitään mutta toinen niistä korjaajista lähti myös ryömimään johtoa pitkin...  :o

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Snowi - tiistai, 28.09.2010, 14:09
Itse katsoin myöskin, että kaveri kiipee siellä kehikon sisällä, mutta menikin sitten ulos ja koko ajan vain tuli pahemman näköiset tikkaat eteen. Itse en kyllä tuonne menisi vaikka maksettaisiin.
Eikö noilla muka koko ajan ollut joku turvaköysi kiinni jossakin? Ainakin ajoittain näytti siltä, että eivät ole missään kiinni, mutta ilman turvaköyttä tuo kyllä näyttää jo lähes itsemurhatehtävältä  ;D. Tosin ei ne ammattilaiset varmaan tuolta helposti tipu, mutta varaa virheisiin ei silloin ainakaan ole.

Itse kyllä voisin työskennellä tuolla kehikon sisällä ihan helposti korkeudesta riippumatta, koska siinä on enemmän tukipisteitä, johon itsensä köyttää.
Mielestäni pahimmat tikkaat olivat ne, jotka näyttivät suunnilleen pelkältä tolppaan sisäänporatuilta pulteilta...  :o

Kovat ovat kuntovaatimukset ainakin, että tuonne ylös asti pääsee. Pitkälle sieltä ainakin näki. ;D
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2025
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2025
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2025; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset

yka

Enpä menisi jo ihan iän vuoksi enkä muutenkaan. Eikös sitä sanota, että sen verran pitää lukea, että pääsee sisätöihin  ;) ;D. Vaikka paremmin tuollaiset ulkotyöläiset tienaavat, paljon paremmin, mutta ei sittenkään...
yka

Lainaus käyttäjältä: J.Laiho - keskiviikko, 29.09.2010, 08:27

Itse kyllä voisin työskennellä tuolla kehikon sisällä ihan helposti korkeudesta riippumatta, koska siinä on enemmän tukipisteitä, johon itsensä köyttää.
Mielestäni pahimmat tikkaat olivat ne, jotka näyttivät suunnilleen pelkältä tolppaan sisäänporatuilta pulteilta...  :o

Kovat ovat kuntovaatimukset ainakin, että tuonne ylös asti pääsee. Pitkälle sieltä ainakin näki. ;D

tito

Varmasti alkais päätä huippaamaan jo ennen puoltaväliä vaikka aikoinaan työmaa oli jopa 1440 metriä maanpinnan alapuolella.