Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Halikko muuttaa (taas ;))

Aloittaja weatherc, keskiviikko, 17.06.2009, 15:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Osaa se postikin joskus yllättää positiivisestikin, kirje tuli kahdessa päivässä Saksasta :)

VPS on ylhäällä ja parhaillaan FTP lataa koko serverini tiedot vanhasta paikasta, kestää tovin jos toisenkin, tavaraa kun on muutama sata megabittiä. Sen jälkeen pikainen läpikäynti että onko kuin paljon roskaa ja sitten sama uudestaan mutta toisen suuntaan :)
Sitten vuorossa tietokannat, cronjobbit, sähköpostit ja muut hubat säädöt :)

Mitään arviota milloin domaini siirrettään VPS:ään ei tässä vaiheessa vielä ole.

Siirron yhteydessä otan käyttöön myös uuden templaten kaikkine cacheineen päivinees (Cache:sta ajattelin pistää yleiseen pikkasen infoa).


weatherc

No niin,

nordicweather muutti eilen illalla VPS:ään klo 22 hujakoilla ja kaikki sujui hyvin muuten paitsi yksi pieni ongelma on ratkomatta, etusivun mittarit ei tällä hetkellä toimi. Muuttoon meni jokunen tunti kiitos se että tavaraa oli noin 200 MB. ;)

Syy on se että Ubuntussa php:n GD-libaryssa ei ole imagerotate-funktiota (GD ei ole bundled-versio). Mulla ticketti auki että oliskos nuilla saksalaisilla joku vippaskonsti siihen. Toinen vaihtoehto on käyttiksen vaihto (niitä oli valittavana kourallinen), tämä tosin tarkoittaa siinä vaiheessa muutaman tunnin katkoa. Käyttiksen vaihto/VPS:än uudelleenasunnus ei sinänsä ole probleema kun on tuoreessa muistisa eilisestä. :)


weatherc

No niin, nyt toimii etusivun mittaritkin  ;D

Hubaa tuo VPS:än konfiguroiminen :)

VPS on siitä hauska että voit itse päättää millä versiolla ajat mitäkin ja päivittää ne milloin itse haluat mihin haluat, esim. php on versiossa 5.2.9, etkä tarvi manailla webhotellia siitä että ajavat väärää versiota jostakin.
Esim. koko systeemin päivitys onnistuu kahdella (2) komennolla ja kesti vain minuutin verran käyttäen pientä ohjelmaa nimeltä PUTTY.