Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Halikko sekosi uudestaan

Aloittaja weatherc, torstai, 14.05.2009, 15:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

ww-foorumilta sain vinkkejä Memtest86-ohjelmaan ja se raksutti koko viime yön tuloksena 11 testi-kierrosta ja 0 virhettä.
Sain myös linkin Avira CD-virusskanneriin, http://dl.antivir.de/down/vdf/rescuecd/rescuecd.iso, se on seuraavaksi vuorossa, täytyy ensin vaan hakea tyhjiä CD-levyjä jostain.
Sen jälkeen ei enään mun mielestä ole kun ottaa irti jotain asemasta yksitellen kunnes se rupee pysymään pystyssä.

PS. Ajoin tuoreen sääennusteen toisella koneella joten se on sentään tuore.

teutari

Lainaus käyttäjältä: weatherc - lauantai, 16.05.2009, 22:38
Sinne meni...  :(

6 tuntia ja se oli siinä, musta ruutu sinisillä täplillä....

Nyt on hyvin lähellä että tämän aseman taru loppuu tähän, toivotaan kuitenkin ettei niin käy...Mulla loppus nimittäin nyt ideat mistä etsiä vikaa...

Voi harmin paikka...... mutta ei periksi kannata antaa koska kyllä siihen joku looginen selitys on kun sen vain löytäis.  ;)

Asensin eilen tuon VirtualVP:n ja nyt on enemmäm sääohjelmia pyörimässä tuossa wx-koneessa.
Nyt se on pyörinyt kohta vuorokauden ja ei ainakaan VirtualVP:n osalta näyttäisi olevan mitään ongelmia.

Tuossa minun Wx-koneessa pyörii tällä hetkellä XP SP2:n lisäksi vain seuraavat ohjelmat:

VirtualVP

WD
Cumulus
WeatherLink

NexStorm
NsMon

TinCam
HomeWatcher

Sinullahan pyörii noiden yliviivattujen lisäksi vielä ainakin tuo WxSim ja Dorgem joissa tuskin ohjelmina mitään ongelmia on mutta sitten on kysymysmerkki tuo webcam ja sen ajuri?
Ehkä kannattaisi laittaa ensiksi nuo yliviivatut softat pyörimään ja katsoisi kuinka ne toimii sitten lisäilis yksitellen noita muita softia seuraillen mikä sen ruudun tulemisen aiheuttaa jos se ei ole sitten jokin virus.

weatherc

Tuota minäkin pikkasen ajattelin.

Webkameran ajurit ovat uusimmat mitä Logitechillä on. Tuo webkamerahan on temppuillut ennenkin mutta silloin se oli 2 aktiivisen sekä yhden passivisen johdon päässä, nyt se on vaan yhden aktiivisen johdon päässä ja ilman jatkoa täältä ei tule mitään kuvaa.

Ensin on vuorossa tuo CD-virus-skanneri kunhan pääsen kauppaan asti ja se raksuttamaan läpi aivan kaiken, molemmilla koneilla sekä ulkoisella kovalevyllä...Tuohon voi muuten mennä kotvanen jos toinenkin  :)

Mulla on käytössä:

Virtual VP
WD
WeatherLink

Nexstorm
NsLog

WxSim

Dorgem

Ajattelin että nyt ei oikeen muu auta kun aloittaa poistaminen yksitellen kunnes syypää löytyy ja ensin ottais webkameran pois, siis myös irti koneesta ja lähtis siitä.

Järjestys vois olla kutakuikin tämä:
- Webcam
- Strikelink & Wasp2 + GPS
- 1-wire:t irti
- WxSim
- Nexstorm
- WD

Syy miksi en laittanut WxSim:iä heti alkuun on se että kyseinen sivu keikkuu kävijätilastoni top3:sessa tutkan ja etusivun kanssa  ;D 
Tosin, eilinen kaatumisaika oli keskellä WxSim-päivitystä, se oli just sammuttanut keruuohjelman ja käynnistänyt itse WxSimin minuuttia aikasemmin ja todennäkösesti just käynnistämässä ennusteen tekoa, mutta viimeisen nettiin menneen clientraw:n aika on tallessa joten sitä kohtaa täytyy seurata kunhan saan sen käyntiin taas...

teutari

Kyllähän tuohon ongelmaan on pakko tehdä nyt aika radikaaleja temmppuja että saa aseman nostettua ylös viis välittämättä noista Top luvuista. ;)


weatherc

LainaaKyllähän tuohon ongelmaan on pakko tehdä nyt aika radikaaleja temmppuja että saa aseman nostettua ylös viis välittämättä noista Top luvuista.

;D ;D ;D

Joo, en tiedä oliko se sattuma että se kaatui juuri silloin mutta se on kyllä toinen joka sai "syyllistetty"-leiman, webkameran kanssa. Kunhan tuo kauniimpi osapuoli sais ittensä valmiiksi että pääsis kauppaan hakemaan noita CD:tä ("mutta kun telkkarista tulee niiin intressantti ohjelma" hrm...  ;D ;D)
Webkamera lähtee kuitenkin ensinmäiseksi, joska se on jekkuillut ennenkin.

PS. Tuonne taivaalle on ilmestynyt pikkasen pilven tapaista, mikäli rupee edes osviittaa olemaan että olis jotain tapahtumassa ennenkuin saan ajettua tuon virus-skannerin niin tutka nostetaan heti pystyyn, yksinään, ilman muita wx-romppeita. :)

J.Jäntti

En tiedä, oletko jo kokeillut, mutta itselläni tuli lievä visio siitä, että jospa kyseessä olisi Wx-koneesi näytönohjain?
Muistan vastaavantyyppisen tilanteen Kannelmäki Weather Centerin alkupäivien ajalta, jolloin oman koneeni AGP-väyläinen näyttis alkoi hajoilemaan. Silloin se käyttäytyi aika lähelle tuota sinun kuvailemaasi temppua:

Lainaus käyttäjältä: weatherc - lauantai, 16.05.2009, 22:38
6 tuntia ja se oli siinä, musta ruutu sinisillä täplillä....

Omassa koneessa tosin esiintyi musta ruutu vihreillä viivoilla, mutta tilanne oli sama. Minulla tämä pattitilanne lähti iskemällä sinne kiinni elämääkin vanhempi PCI-väyläinen näyttis (AGP-näyttiksiä ei ollut "pohjattomassa" komponenttivarastossani silloin yhtään).
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

LainaaEn tiedä, oletko jo kokeillut, mutta itselläni tuli lievä visio siitä, että jospa kyseessä olisi Wx-koneesi näytönohjain?

Sekin on käynyt mielessä, tosin sitä seikkaa mutkistaa se seikka että sekoilut alkoi toisella koneella jossa on Geforecen 6200 (ja josta tätä kirjoitan nyt) ja siinä koneessa jossa wx-tavarat nyt on, on integroitu näyttis.
Ja sekin vielä että molemmat ovat olleet myös "ei wx-koneena" käytössä ja silloin toimineet moitteetta.

Nyt on Avira:n Rescue-CD hurisemassa wx-koneessa, mikäli se ei löydä mitään alkaa karsiminen ja napsitaan yksi rauta/ohjelma pois käytöstä kerralla kunnes kone vaukutuu ja katsotaan mitä jää jäljelle vai jääkö yhtään mitään.

weatherc

Tästä se taas lähtee..

Avirakaan ei löytänyt mitään joten nyt kai sanoa ettei viruksia ole kun neljällä eri skannerilla vedetty läpi  ;D

Kovalevy testattu, muisti testattu MemTestillä (11 tuntia), molemmat ok joten itse PC:kin lienee kunnossa :)

Joten, Halikko on taas linjoilla ja näin aluksi on webkamera pois käytöstä, lisää tiputetaan pois yksitellen, joko rauta tai softa, mikäli se ei vakaannu.

Vakaan rajana meinaan pitää viikkoa eli noin 170 tuntia, sen se täytyy pysyä pystyssä putkeen ilman että keksii mitään kuperkeikkoja.

teutari

#28
Taas sitä odotellaan ja ihmetellään mitä siellä tapahtuu. ::)

Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 17.05.2009, 12:20
Ajattelin että nyt ei oikeen muu auta kun aloittaa poistaminen yksitellen kunnes syypää löytyy ja ensin ottais webkameran pois, siis myös irti koneesta ja lähtis siitä.

Järjestys vois olla kutakuikin tämä:
- Webcam
- Strikelink & Wasp2 + GPS
- 1-wire:t irti
- WxSim
- Nexstorm
- WD

Tuo on hyvä että PC on kunnossa ja uskoisin ettei noissa softissakaan mitään ongelmaa ole joten ainoaksi vaihtoehdosi jää noi ulkoiset liitännät.
Jos tarviitsee vielä rapsia jotain pois tuon webcamin jälkeen niin kyllä minä lähtisin tuosta listasta nyppimään nuo 1-wire:t seuraavaksi.
Ilmeisesti kun mua aina hiukan puistattaa noi USB kytkennät kun ei koskaan tiedä mitä ne saa aikaan tuossa PC:ssä. >:(

Mutta pistetään hanskat ristiin ja toivotaan että se oli tuo webkamera kaiken syypää. ;)



weatherc

Niinpä, odotellan ja ihmetellään..
Lainaa
Tuo on hyvä että PC on kunnossa ja uskoisin ettei noissa softissakaan mitään ongelmaa ole joten ainoaksi vaihtoehdosi jää noi ulkoiset liitännät.

Totta, ja tämä ketju alkaa sisältää aika liuta noita testerietä ym. ohjelmia millä testata ja lisää pukkaa tuolta ww-foorumilta...
JKDefrag. :)
Ajoin windowsin oman defragin eilen ja kas kumma, tämä otus löytää aikas paljon lisää ;)

Pitäiskö nämä kaikki testerit ym. hyötyohjelmat kerätä omaan ketjuun josta ne helposti löytäis meinaan ollaan saatu aikaseksi aika paketin erinäisiä PC:n korjaus/huoltoohjelmia? ;)

LainaaJos tarviitsee vielä rapsia jotain pois tuon webcamin jälkeen niin kyllä minä lähtisin tuosta listasta nyppimään nuo 1-wire:t seuraavaksi.
Ilmeisesti kun mua aina hiukan puistattaa noi USB kytkennät kun ei koskaan tiedä mitä ne saa aikaan tuossa PC:ssä.

Siirrytäänpäs takas aiheeseen... :)
jeps, voipi hyvin olla että onvat seuraavana vuorossa, tosin silloin lähtee mm. yöpilvianturi sekä aurinkokin kävelemään, mutta toivotaan nyt ettei tarvis nyppiä enempää..