Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

Langattoman verkon vika pysäytti FinWX:n toiminnot

Aloittaja J.Jäntti, lauantai, 02.05.2009, 23:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.Jäntti

Langaton verkko oli totuttuun tapaansa pääosissa 02.05.2009 tapahtuneessa verkon romahduksessa, joka pysäytti FinWX:n toiminnot tunneiksi.
Langaton verkko alkoi oireilemaan kello 19:34 ja verkko romahti kello 19:47.

Ylläpito havaitsi vian kello 20:17, mutta oli voimaton tekemään asialle mitään ennenkuin pääsi uuden sääaseman suunnittelupaikalta pois.
Langaton tukiasema käynnistettiin uudelleen "virrat poikki"-menetelmällä kello 22:35, jonka jälkeen FinWX:n sivusto palasi takaisin verkkoon.

Sivustolle pääsy kilpistyi "Connection reset by peer"-, tai "Operation Timed out"-tyyppisiin ilmoituksiin, kun pyynnöt kilpistyivät jumiutuneeseen tukiasemaan.

Kokonaisuudessaan FinWX:n sivusto oli kokonaan tavoittamattomissa noin kaksi ja puoli tuntia.
Ylläpito pahoittelee tapahtunutta ja hakee edelleenkin menetelmiä joko parantaa langattoman verkon luotettavuutta tai korvata langaton yhteys kaapelilla.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2025
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2025
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2025; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset

weatherc

Kaapelia kehiin vaan  ;D

Sen olen itse todennut tuon sääaseman kanssa että tärkeät yhteydet kannattaa tehdä kaapelilla.  ;D

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: weatherc - lauantai, 02.05.2009, 23:17
Kaapelia kehiin vaan  ;D

Sen olen itse todennut tuon sääaseman kanssa että tärkeät yhteydet kannattaa tehdä kaapelilla.  ;D

Kaapeliin suuntaan menen itsekin jokaisen tukiasemaromahduksen kanssa.
Operaatiosta tulisi itsessään vain harvinaisen hankala, sillä tekniikkahuone, jossa kaikki tietoliikennelaitteet ovat, on aivan toisella puolella, kuin itse sääserveri. Oman arvioni mukaan kaapelille tulisi mittaa 20-30 metriä ja koko roska pitäisi suorittaa pinta-asennuksena. Suunnilleen samoihin mittalukemiin menisi myös kaapelikourukin. Homma vaatii vielä suunnittelemista, miten tuon kaapelin tuonne tekniikkahuoneeseen saisi helpoimmin vedettyä.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2025
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2025
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2025; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset