Sääaseman webnäyttö - ideoita?

Aloittaja weatherc, lauantai, 04.04.2009, 13:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Mulla ongelma, websivun tämän hetken tilanne eli Säätila juuri nyt-kohta.

Mulla nuo "Nauvon sääasema-mittarit". Nyt kun myös UV tuli mukaan tuli kuitenkin pikkasen ahdasta.  ;D Toinen seikka mitä mua pikkasen vaivannut on että Max/min-arvojen yhteyteen ei mahdu kellonaikaa. Olisi myös muutama muu nippelitieto joita voisin lisätä jos vain mahtuisi. En halua luopua nuista mittareista mutta haluaisin saada lisää infoa mahtumaan, kuitenkin niin ettei siitä tule puuroa vaan se on helposti luettavissa.

Joten nyt kaipaan ideoita ja siten kysymys on, mikäli voisit suunnitella näytön ilman että tarvis miettiä miten sen koodauksessa tekee, miltä se näyttäisi?
Nyt "kynät" sauhumaan ja kuvaa kehiin ;)



meteorologi

Sellainen voisi olla kätevä, että olisi muuten samoin kuin nyt, mutta kussakin mittarissa on Javalla tehty Lisätietoja-taulukko. Siis lisätietoja avautuu nykyisten lukemien viereen.

Se voisi toimia vähän samoin kuin esimerkiksi tämän foorumin viestilähetyksessä Lisätoiminnot-valikko.


Onko tuossa tuulimittari-gaugesissa jotain vialla, kun katsoo kuvan ominaisuutta: &speed=0.2, mutta gauge näyttää 0.1?

weatherc

LainaaSellainen voisi olla kätevä, että olisi muuten samoin kuin nyt, mutta kussakin mittarissa on Javalla tehty Lisätietoja-taulukko. Siis lisätietoja avautuu nykyisten lukemien viereen.

Tuo vois olla aika kätevä idea :)

LainaaOnko tuossa tuulimittari-gaugesissa jotain vialla, kun katsoo kuvan ominaisuutta: &speed=0.2, mutta gauge näyttää 0.1?

Ei ole, WD:n clientrawfilussa jota se käyttää on tuuliarvot kts-muodossa, eli 1 kts on 0.51444 m/s. Clientraw-filujen arvot ovat aina samassa muodossa (°C/kts/mm) riippumatta mitä muotoa itse asema muuten käyttää.

weatherc

Meni ainakin ensimmäinen kokeilu mönkään, ei sovinnut yhteen muitten käytössä olevien javaskriptien kanssa, tulos, ei mikään niistä toiminnut...