hmpfh - Halikon hotellilla onkelmia

Aloittaja weatherc, lauantai, 27.12.2008, 08:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Halikon käyttämää hotellin serveri meni alas suunnilleen 01.00 viime yönä, saivat sen pystyyn joskus yön pimeinä tunteina (oman vittämän mukaan joskus ennen viittä aamulla) tosin ftp on edelleen alhaalla ja kohta tulee 8 tuntia täyteen....
Eli NWN:n masteri päivittyy normaalisti mutta Halikon omat tiedot ei.

J.Jäntti

Siirrettiin FinWX Salo-80:n palstalle, sillä vaikuttaisi olevan tekniikkavikailmoitus. ;)

Ainakin tällä hetkellä näyttää tiedot päivittyvän. Tosin ilmoituksestasi on sellainen päälle 12 tuntia, joten syytä olisikin jo toimia, kun olet kuitenkin maksava asiakas.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

Ok.

Noin 12 tuntia oli ftp alhaalla, en tarkkaan tiedä mutta silloin oli vastattu emailiin :(
Itse sivusto oli alhaalla jotain 3:sen tuntia.

Ei hjuva.

Henkka

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: weatherc - lauantai, 27.12.2008, 21:40
Ok.

Noin 12 tuntia oli ftp alhaalla, en tarkkaan tiedä mutta silloin oli vastattu emailiin :(
Itse sivusto oli alhaalla jotain 3:sen tuntia.

Ei hjuva.

Henkka

Niillähän taisi viimeksi olla jotain lievähköä häikkää havaittavissa MySQL:n kanssa. Lieneekö häiriö koko serverin mittainen sitten ja jos on, niin miksi sivuja ei siirrellä vapaalle, ehjälle serverikapasiteetille vaan annetaan homman roikkua ilmassa kunnes joku tulee ja korjaa?

Pääasia on se, että sivuston kaikki palaset toimivat taas. :)
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

Siirsivät koko serverin datan uudelle raudalle viime yönä alkaen klo 01. Siihen operaatioon ei mennyt kuin tunnin verran, mutta sen jälkeen ei ole kyllä homma oikeen skulanut niinkuin pitäisi....

- Ftp oli alhaalla 5:sen tuntia palautuen takaisin joskus 6 jälkeen aamulla.

- MySQL on tökkinyt useampaankin kertaan, ensin se oli alhaalla melkeen kolme tuntia 3 ja 6 välissä ja sen jälkeenkin tullut muutama "Database error"-ilmoitus foorumiltani.

- Tällä hetkellä sivun latautuminen on ajoittain kun siirappia.


meteorologi

Siellä on jotain vialla, vissiin taas palveluntarjoajasi valittaa accountista.

weatherc

Jeps, NWN:än masterskripti on liian raskas.
Tällä hetkellä odottelen vastausta heiltä, nykyinen hotelli ovat olleet erittäin auttavaisia tähän asti joten luulen ettei itse katkos tule olemaan kovinkaan pitkä vaan se on enemmänkin tarkoitus toimia niinku ilmoituksena että jotain on vialla ja että ottaa yhteyttä heihin.

Itse asiassa olen tietoinen siitä ja raaka tosiasia on että 170 aseman tiedon kerääminen syö tehoja ja voi hyvin olla että NWN:än masteri joutuu pannaan siinä muodossa kun se nyt on mikä voipi aiheuttaa pienen katkoksen NWN:än päivityksiin.
Mulla tosin on melkeen valmiina uudelleen kirjoitetut masterskriptit ja kyselin juuri heiltä että miten ne heidän näkökannalta toimivat, ovat nimittäin olleet ajettuna ajastettuna tässä sivussa jo jonkin aikaa, siinä datan keruu ja tiedostojen & toplistojen teko on eritetty eri skripteihin sekä että asemalta saatava data tallennetaan tietokantaan.

Eli odotellaan...

meteorologi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - tiistai, 07.04.2009, 18:31


Itse asiassa olen tietoinen siitä ja raaka tosiasia on että 170 aseman tiedon kerääminen syö tehoja ja voi hyvin olla että NWN:än masteri joutuu pannaan siinä muodossa kun se nyt on mikä voipi aiheuttaa pienen katkoksen NWN:än päivityksiin.


Oletko kokeillut vähentää päivitysnopeutta?
Eikös se nykyinen ole alle 10 minuuttia, kokeilepa lisätä 15:aan. Säätietojen tuoreus kärsii, mutta tehoja ei kuluteta niin tiheään.

weatherc

#8
Katsotaan kunhan tili aukee mitä tehdään, mutta jos oikein ymmärsin siitä vastauksesta niin nopeuden lasku ei poista ongelmaa joten vanha masteri joutaa pannaan saman tien, vastasi juuri että jos saa muutta (vanhan) masterin nimeä niin hän voi aukaista sen heti eli tunnin sisään varmaan ollaan taas linjoilla :)

Uudet masterit olivat ok joten se oli hyvä uutinen, täytyypi vaan saada ne tuotantoon asti.

Uusien masterien nopeus on 5 + 10 minuuttia, datan keruu tapahtuu kahdessa erässä joka 10:s minuutti siten että minuutilla 2 haetaan asemat 0-80 ja minuutilla 6 haetaan loput, tiedostot/toplistat ym tehdään joka 10:s minuutti minuutilla 9.

Uusi masteri myös poistaa väliaikaisesti ne asemat keruusta joiden tiedostojen haku kestää liian kauan (yli 4 sekuntia) ja ne tarkistetaan erikseen kerran tunnissa että joko ovat taas ok. Tämä että tiedoston haku voi kestää älyttömän kauan on ilmiö joka voi ilmestyä kelle tahansa ilman syytä ja se poistuu yhtä yllättäen kun se tuleekin. Pisin minkä olen nähnyt on 220 sekuntia yhden < 1 Kb tiedoston hakuun jolloin koko masterin ajo on parhaimmillaan vienyt yli 300 sekuntia ja ne on tarkoitus saada ongittua ulos tuotannossa olevasta keruusta.

(Minuutti 9 tarkoittaa siis: 09,19,29,39,49 ja 59)




weatherc

Taas mennään 100 lasissa, eikun 120 kun on kesä, eteenpäin  ;D

NWN päivittyy jälleen uusien masterien avulla ja ainakin suurin piirtein näyttää toimivan. Vanha masteri joutas roskikseen saman tien :)