Yksityinen sääasema mediassa

Aloittaja weatherc, lauantai, 18.10.2008, 17:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Tere!

Meidän tanskalainen sääasema-operaattori Henrik Jessen (asema Silkeborg) on pääsyt paikalliseen lehteen sääasemansa johdosta. Lehti on tehnyt jutun itse sääasemasta ja säätietojen keräilystä. Myös sääverkko on mainittu jutussa :)

Juttu löytyy tästä (tanskaksi).

;D ;D ;D

yka

Lainaus käyttäjältä: weatherc - lauantai, 18.10.2008, 17:52
Tere!

Meidän tanskalainen sääasema-operaattori Henrik Jessen (asema Silkeborg) on pääsyt paikalliseen lehteen sääasemansa johdosta. Lehti on tehnyt jutun itse sääasemasta ja säätietojen keräilystä. Myös sääverkko on mainittu jutussa :)

Juttu löytyy tästä (tanskaksi).

;D ;D ;D

No niin, siinähän sitä oppii tanskaa lukemaan. Puhuahan sitä osaa kuka tahansa, suu täyteen kuumia perunoita ja sitten senkun puhumaan. En tiedä ymmärtävätkö tanskalaiset, mutta muut kyllä ymmärtävät ihan yhtä paljon kuin tanskalaisenkin puheesta.
yka

J.Jäntti

Jos ei muistini ihan täysin petä, on suomalainenkin yksityinen sääasema ollut mediassa, joskin itse säätilan mittaus ei ollut aiheena, vaan ukkoset.
Taisi olla muuten Ari Ervaskiven Vaski.net:n salamatutka, jonka tutka osoitteineen pääsi lehteen. ;D

Meillä on vielä pitkä matka tuollaiseen julkisuuteen ja kumarruksen suunta on valitettavasti vielä yksinomaan Ilmatieteen laitos.
Tosin... Ison organisaation varjossa on hyvä olla: Siellä mittaukset eivät vääristy auringon vaikutuksesta ;D
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

LainaaJos ei muistini ihan täysin petä, on suomalainenkin yksityinen sääasema ollut mediassa, joskin itse säätilan mittaus ei ollut aiheena, vaan ukkoset.
Taisi olla muuten Ari Ervaskiven Vaski.net:n salamatutka, jonka tutka osoitteineen pääsi lehteen.

Muistan tuon juu. Eikös se tainuut olla silloin kun ne isot ukkoset iski Helsingin sudulle viime vuoden elokuussa kun oliks se Hesari joka teki jutun Vaskin tutkasta?  ;D

J.Jäntti

#4
Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 19.10.2008, 01:49
Muistan tuon juu. Eikös se tainuut olla silloin kun ne isot ukkoset iski Helsingin sudulle viime vuoden elokuussa kun oliks se Hesari joka teki jutun Vaskin tutkasta?  ;D

Muistini petti ainakin sen verran, että olin antamassa kunniaa väärälle medialle. Asian otti käsittelyyn Iltalehti, ainakin Vaski.net:n jutun mukaan. Hesariin oli Espoon FLC päässyt molempine tutkineen. :)

Hieman pistelee tuo kateuden pikkupiru hiilihankoineen tuolla takaraivossa, mutta minkäs teet, kun ei oma tutka ole läheskään yhtä hyvässä paikassa eikä kalibroinniltaan lähellekään edes siedettävää, saatika että tutkani olisi ollut yhtä pitkään olemassa, kuin Arin ja FLC:n. :-[
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------