Oregon WMR200

Aloittaja Pby11, tiistai, 19.08.2014, 13:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pby11

Sehän on selvä asiaa, kun vettä on tullut reippaanlaisesti, niin sadekippo on pudonnut kyydistä jatkuvasti.
Aamulla alkoi sieppaamaan sen verran pahasti että päätin kokeilla pientä korjausta.
(Olen sitä mieltä että, tyhmä saa olla mutta ei hullu  8) ), joten sadekipon lähetinyksikkö vaihtui toiseen.
Kuvassa näkyvästä kohdasta kuparit poikki, ja lisäksi toiselta puolelta antenniin menevä liitos poikki.
Sitten operoimaan THGR810 anturia, lähetinyksikkö siitä pois, ja se, sadekipon yksikön tilalle.
(Onneksi niitä tuli 2kpl. WMR200 aseman mukaan.)
Kide HDR433M piti ottaa pois, niin sain tila lähettimelle.
Pientä juotoshommia, ja se oli siinä.
Toistaiseksi on pelissä mukana, ja mittailee jopa sademäärän ....  :P

SääSami

Kiitokset tästä  :) Hyvä tietää jos alkaa pätkimään niin tarkistuskohde on selvillä.
Mikähän on syönyt kuparilisut? Kosteusko?
Mikset vain juottanut uusiksi lisuja?

Pby11

Lainaus käyttäjältä: SääSami - tiistai, 19.08.2014, 14:50
Kiitokset tästä  :) Hyvä tietää jos alkaa pätkimään niin tarkistuskohde on selvillä.
Mikähän on syönyt kuparilisut? Kosteusko?
Mikset vain juottanut uusiksi lisuja?
Silmämääräisesti tutkittuna, ja mittaamalla ei löytynyt mitään vika.
Vaikutti vaan siltä, että matka sadekippoon oli liian pitkä, elikkä lähettimestä tehot loppus tms. eikä uudelleen etsiminen auttanut.
Kippo sisälle keskusyksikön lähelle, reset ja uudelleen etsiminen auttoi yleensä pariksi tunniksi.

Kolme vuotta toiminnut samasta paikasta hyvin.
Ei ollut mahdollista siirtää lähemmäksi., joten sen takia tämä operaatio.
Voi tietenkin olla, että pelkästään HDR433M kiteen (SAW resonator) vaihtaminen olisi riittänyt.
Katkaisin ne kuparilisut itse, niin sain vanha lähetin pois kiusaamasta.  ::)

SääSami

#3
Hah.. lukihäiriö ymmärsin että nuo kuparilisut olisi syöpyneet poikki ym ja sen takia yhteys pätki  ::)

Saksalaiset on kanssa tuolla forumeillaan jatkaneet OS-asemien kantavuutta vaihtamalla lähetinyksiköitä tehokkaampiin. http://www.wetterstationen.info/forum/oregon-scientific-huger/wmr-200-empfang-verbessert-!!/msg213958/#msg213958
Esim. kiinasta saa edullisesti 433MHz kortteja eikä tuo työ ole kovin monimutkainen edes. Itse tyydyin antenni virityksiin. http://www.finwx.net/forum/index.php/topic,2358.msg23584.html#msg23584 Olen pohtinut että tuohon keskusyksikköönkin olisi helppo sijoittaa BNC-liitinrunko tuon oman antennin paikalle reikään ja siittä sitten koaksiaalikaapelilla ulkoinen antenni sopivaan paikkaan.