Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Mitä on rikki?

Aloittaja kapo, perjantai, 28.02.2014, 20:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kapo

Tervehdys
Mikäköhän on väärin, kun tuo EWN-etusivu :  http://www.kapo511.net/wxewn.php    alko tekemään sellaista, että Toplistat, Tilastot, sekä tuossa säätila / FMI ja met.no nuo taulukot jäävät tuonne sivun alalaitaan, itseasiassa näyttäsivät jäävän tuon left menubarin linkkien alareunan tasalle? Oliskohan mulla mitään tehtävissä asian korjaamiseksi? Olen nyt paininut asian kanssa monta päivää, enkä saa itse sitä korjattua.... vaikka kuinka siirtäisin div:llä oikealle, ei tunnu auttavan. Tuo sivu toimii ihan o.k. ilman noita sivulinkkejä, eli pelkkänä php:nä? Voiko asiaa enää vaikeammin ilmaista... Mutta apu olis (taas) tarpeen....

Kiitoksia jo etukäteen:

-kapo-

systeemi

Kyllä se melko varmasti on <div> kiinni. Ovat joskus todella vaikea löytää se oikea.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

weatherc

Nuo <div>-it osaa välillä olla todella hankalia.
Tuo viittaisi hitusen siihen että EWN-div on liian leveä eli sidebar + contentti on leveämpi kuin koko sivua kasassa pitävä wrapperi.   

kapo

Lainaus käyttäjältä: weatherc - lauantai, 01.03.2014, 14:40
Nuo <div>-it osaa välillä olla todella hankalia.
Tuo viittaisi hitusen siihen että EWN-div on liian leveä eli sidebar + contentti on leveämpi kuin koko sivua kasassa pitävä wrapperi.   

Asia selvä kuin pläkki.... ??? (=sanaakaan en ymmärtänyt :-[....)

-kapo-

weatherc

Kokeilin hitusen Firefoxin Firebugillä säätää noita leveyksiä mutten saanut taulukkoa pompsahatmaan kohdilleen ainakaan vielä.
Kummallista on myös se että kartta näkyy ihan ok.

Firebug on siitä näppärä että sillä voi säädellä asetuksia "livenä" ilman että ne muuttuu itse filuissa serverillä.

systeemi

Niin kokeilin minäkin laihoin tuloksin  ::)

Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

kapo

Se on oikeasti aika ihmeellistä, tuo tauti ilmeni vasta viime viikolla, ja viime yönä hävis taustakuva, ja ihan oikeesti yön aikana... :D

-kapo-

kapo

Huomenta

Vika löytyi. Korjattu. Kiitos


-kapo-

Hemmo

Kapo -
Kävin tuota sivustoasi katsomassa ja yritin koodia tarkastella mutta en sitä vikaa heti löytänyt.
Missä se vika siis luurasi ? Ihan noin niinkuin itsellenikin opetukseksi. :o

kapo

Lainaus käyttäjältä: Hemmo - maanantai, 03.03.2014, 12:44
Kapo -
Kävin tuota sivustoasi katsomassa ja yritin koodia tarkastella mutta en sitä vikaa heti löytänyt.
Missä se vika siis luurasi ? Ihan noin niinkuin itsellenikin opetukseksi. :o

Se vika löyti "ihan vahingossa", eli kun en muuta keksinyt, niin aloin muistelemaan/mietiskelemään Weatherc:lta aikaisemmin saamiani neuvoja tämäntyylisen ongelman tiimoilta. Kun vielä tuo kelivaroituspalkki alkoi vikuroimaan samalla tyylillä eilen, eli välillä se jäi taulukon taakse tuon left-sidebarin alalaidan tasalle. Sitten kun sen sain jollain ihmeellisellä tavalla siirrettyä tuon Ajax-dashboardin yläreunaan, se pudotti koko aloitussivun sinne sidebarin alareunan tasalle ;D ;D. Olin jo viemässä konetta roskikseen ja täyttämässä hakemuskaavaketta Rauman pitsinnypläyskurssille  :-[ :-[. Sitten kummiskin tuli jokin sellainen etiäinen, että tutkippas niitä css-tiedostoja ja mieti samalla mitä parannusohjeita olet aiemmin saanut. Ei ollut kaiketi tämä sama, mutta samantyylinen... Weatherc antoi silloin (=viime kesänä, uskoisin) ohjeen, että kattele siitä ja siitä css-tiedostosta riviltä n. komento "clear:both" ja poista se. No sellainen löytyi sieltä varoituspalkin css:stä ekana. Poistin ne, niitä komentoja oli kaksi siellä css:ssä. Ja katoppas Perskeles!! sivut pomppas ylös samoin tein!! :D :D Sitten vaan sama etsintä tolle ewn_style.css ja sieltä löyty kans kaksi kpl noita komentoja... Poistin ne ja sivut alko vörkkimään :).
Eli tiedolla ja taidolla saatikka tuurilla ei ollut mitään osuutta tähän, vaan kaikki perustu pelkästään rautaiseen ammattitaitoon... :P :P


-kapo-