Mietiskelen sääohjelman vaihtoa

Aloittaja kapo, maanantai, 23.12.2013, 09:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kapo

Huomenta

Olen tässä pitkin syksyä käynyt Jaakobin painia itteni kanssa siitä, että vaihtaisinko sääohjelmaa, or not....? Nyt kysynkin teiltä viisaammat, että onko mitään konkreettista hyötyä vaihtaa ohjelma esim. WD:hun? Järkeähän tuossa vaihdossa ei ole, mutta muuten, jaksaako esim. tuo mun vanha XP-läppäri, joka nyt pyörittää Cumulusta, pyörittää WD:tä? Sillä ei ole muita hommia, kuin tuo tietojen siirto sääohjelmasta mun sivuille.  Cumulus on toiminut ihan o.k. Mutta sitä kaipailee aina jotain muutosta näihin tsydeemeihin... Onko tuossa WD:ssä pelkästään hyviä puolia, vai onko siinä jotain negatiivistakin? Ja tota templatea olen miettinyt kanssa josko vaihtais siihen belgialaisen ukkelin templateen, mitä järkeä siinä taas olis? Tämmösiä mietiskelen. Tyrmätkää nuo aatokset, niin ei tarvii alkaa vaimolle perusteleen näitä järettömyyksiä..... Ja sitä paitsi mun Saratoga on romuna tällä hetkellä, se ei päivitä itteensä automaticly.... Oiskohan kellään siihen mitään ideoita miten korjata tuo? Se meni rikki, kun päivitin Saratogan sivuilta neljä scriptiä (= ajaxCUwx.js, ajax-gizmo.php, include-wxstatus.php, Settings.php). Aika nihkeesti on tullut apuja tuolta Cumulus-foorumin sivuilta....

-kapo-

weatherc

Tähän ei kyllä ole yhtä vastausta vaan pikemmin se on makuasia. :)

Itse jos nyt lähitisn tyhjältä pöydältä liikkeelle en todenäköisesti ottaisi WD:n winukkaversiota vaan joku mahdollisimman simppeli softa kerämään datat, kuten WD:n Linux console-versio.
Datat puskisin mysqliin erinäisiin taulukoihin sekä generoisin tarvittavat datafilut / raportit itse.
Koko systeemin taka-ajatus olisi vaukaus sekä keveys.

Toinen huomioon otettava seikka on että mitä ns. tageja / raportteja websivu tarvii. Tässä taas Win WD osaa paljon enemmän tageja ja raportteja mitä Console WD osaa.

Cumulus <> WD vaihdossa taitaa myös olla niin että periatteessa koko websivu menee enemmän tai vähemmän uusiksi koska Cumulukselle tehty template ei toimi WD:n kanssa ja päinvastoin, nämä sääsoftat kun eivät ole edes etäisesti kuuleet sanasta standardisointia mitä tulee ulospuskettavaan dataan  ::)

iccb

Itse olen vähän kanssa sekakäyttäjä kun olen koittanut saratogan ja belgian kaverin templateja, saratoga jäi toistaiseksi käyttöön. Belgian template ei ole niin hyvin suomennettu ja itse en ole kerinnyt sitä vielä kokonaan kääntämään. Voi kun osaisi koodata noita sivuja kuten weatherc, niin se olisi hieno juttu!  ;D Sääasema ohjelmista olen käyttänyt Weather Displaytä, console weather displaytä ja weathercattiä. Sääpalvelimena kun pyörii vanha mac mini kone niin voi helpohkosti koittaa eri ohjelmia. Cumulus myös jossain kohtaa kiinnosti ja sille saisi noita mielestäni ihan hienoja templateja mitkä on tehnyt weather by you http://weatherbyyou.com/templates.php, mutta en sitten kuitenkaan jaksanut ruveta säätämään kuntoon. ConsoleWD:n suurin ongelma oli se, että en saanut kunnollisia käppyröitä, ts. olisi tarvinnut osata itse tehdä jollain systeemillä ne.  :)
weathercat sitten taas ei ole lainkaan suomeksi niin se ei ehkä ole se mun juttu sitten.

Nyt taas olisi ajatusta josko tuota belgian templatea lähtisi säätämään...

Leka

Sääasemahistorian siirto ohjelmasta toiseen saattaa olla hieman hankalaa. Itse päätin kun Cumulus tuli käyttöön että tällä mennään tappiin saakka ;D

Kokeilin itsekin tuota Leuven templatea ja olinkin jo saanut suomennoksen yms. kokolailla valmiiksi niin eikö vaan käynyt niin ettei se tominutkaan kuten elokuvissa. Herjoja tuli siitä ettei ole joissain filuissa/kansioissa oikeudet kohdallaan, aurikokalenterissa ei kuvat enää päivittyneet yms, yms, eikä niihin auttanut mikään. Parin viikon tappelun jälkeen heitin Leuvenin menemään kun ei ole oikein nuo koodarin taidot ihan weatherc:n tasolla :-[

Ehkä tässä joulunpyhinä tulee testattua saako tuota Leuven templaten v.2.4:sta toimimaan sen paremmin. Jos jo konffausvaiheessa tulee jotain herjoja niin antaa olla, näihin herjoihin olisi pitänyt jo edellisellä kerralla tarttua paremmin eikä hakata päätä seinään paria viikkoa tuumaamalla alkuvaiheessa että korjataan myöhemmin >:(

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

systeemi

Käytössä wuhu ja WD. Sääasema Mellakoskella  Wuhu ja Kemissä WD. Molemmat toimii mutta WD käyttö monipuolisempaa kun siitä löytyy valmiit tag. Wuhulle olen itse koodannut tagit, ei paha rasti. Olisi siinä valmiinakin jonkinlaiset tagit olemassa.

Template on ihan oma koodattu ( tai siis se mikään template ole, vaan oma sivusto) ja uutta suunnitellaan taas.... Ensimmäisestä lähtien jokaisessa on ollut jotain hyvää. Toisissa asioissa on sitten taas menty metsään verrattuna vanhempaa versioon.

Itse sanoisin että perus (tamplate) sivun pitoon otat Wuhu:n ja jos yhtään haluaa muokattavuutta tai koodata omat sivut niin silloin on tuo WD paikoillaan.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

weatherc

Template-puolella lähtisin todenäköisesti ihan alusta ja kyhäisin sellaisen joka osaa skaalautua automaagisesti sen mukaan onko kyseessä tabletti vai "normi rauta". Vielä parempi olisi jos se osaisi vielä tehdä "mini-version" älyluurille automaagisesti.

Täällä ollut mietinnässä että miten tuon normi <> tabletti-skaalauksen saisi parhaiten tehtyä.

Nummika

Lainaus käyttäjältä: weatherc - maanantai, 23.12.2013, 20:50
Template-puolella lähtisin todenäköisesti ihan alusta ja kyhäisin sellaisen joka osaa skaalautua automaagisesti sen mukaan onko kyseessä tabletti vai "normi rauta". Vielä parempi olisi jos se osaisi vielä tehdä "mini-version" älyluurille automaagisesti.


Tuossa Belgian templatessa on erillainen mini sääsivu jos menee älyluurilla

weatherc

LainaaTuossa Belgian templatessa on erillainen mini sääsivu jos menee älyluurilla

Pikaisella etsimisellä löysin mm tuon templaten joka on sellainen skaalatuva: http://foundation.zurb.com/templates.html
Kun muuttaa selaimen leveyttä muuttuu myös sivu, esim sidebar "katoaa" kun riittävän kapeaksi tulee.
Tuon löysin oikeastaan eilisellä mediassa ollellta Turun Energialta joiden sivu on tuon pohjalla kun huomasin että sehän skaalautuu ja katselin lähedkoodia niin löytyi Zurbin osoite: http://www.turkuenergia.fi/

Leka

Lainaus käyttäjältä: Leka - maanantai, 23.12.2013, 19:21
...Kokeilin itsekin tuota Leuven templatea ja olinkin jo saanut suomennoksen yms. kokolailla valmiiksi niin eikö vaan käynyt niin ettei se tominutkaan kuten elokuvissa. Herjoja tuli siitä ettei ole joissain filuissa/kansioissa oikeudet kohdallaan, aurikokalenterissa ei kuvat enää päivittyneet yms, yms, eikä niihin auttanut mikään. Parin viikon tappelun jälkeen heitin Leuvenin menemään kun ei ole oikein nuo koodarin taidot ihan weatherc:n tasolla :-[

Palataanpa aiheeseen sen verran että keneltä tahansa asennus menee pieleen jos sääasemaohjelma uppaa asentajansa virheellisesti muokattuja datatiedostoja sivuille :-[ En tiedä missä vaiheessa olin niitä peukaloinut >:(

Parin päivän puuhastelun jälkeen omat Leuven templatea käyttävät sivut alkavat olla siinä mallissa että kai niitä voi esitellä->http://www.phpoint.fi/leka446/weather2/index.php?
Sivut ovat vielä pahasti kesken ja valmistuvat hitaasti ja epävarmasti ;D

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

weatherc

LainaaParin päivän puuhastelun jälkeen omat Leuven templatea käyttävät sivut alkavat olla siinä mallissa että kai niitä voi esitellä->http://www.phpoint.fi/leka446/weather2/index.php?
Sivut ovat vielä pahasti kesken ja valmistuvat hitaasti ja epävarmasti

Vinkkinä, jos saa antaa, jos mahdollista, tee tuolle pakotetulle leveydelle jotain niin että skaalautuu myös tabletille ja muille pieniruutuisille ;)