DNA (Welho) lopettaa yksityisten kotisivut 31.12.2013

Aloittaja simok, lauantai, 17.08.2013, 07:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

simok

Päivää.

Kuten otsikosta huomaatte, mitä dna (WELHO) tekee yksityisille, olen ko. monopolin pakottamana täällä Oulussa ollut jo vuosia langanpäässä ja tähän on sisältynyt myös tuo ns. ilmainen kotisivu ja sähköposti.  Nyt etsin sää sivuilleni palvelinta. 

Tv. simok

simok

No onhan 90 kuikuiliaa käyny. Luulin että joku tietää mistä näitä sääjuttuja tarjoavia palvelimia löytyy. Weatherc' kin tarjos 2v. sitten näitä palveluita 50€/kk ja nyt on aivan mykkä. No hänen firmalta (verkkokauppa) ostin 2009 sitten Oregon UV800, se toimi vajaan vuoden ja sitten kyselin takuuseen uutta, mutta eipä hänen firmansa vastannu viesteihin, kun kyselin takuuseen uutta laitetta.

No aivan sama, lopettan koko touhun  ja jättän nuo ulkomaalaiset WU ja CWOP ja voit FinWX'n ylläpitäjä  lopettaa tämäkin  FinWX'n minun sääasemaltani.  Kiitoksia. Poista minut FinWX'stä.




J.Jäntti

MOVE: Siirretty Weather Display-palstalta Yleistä keskustelua-palstalle.

Lainaus käyttäjältä: simok - tiistai, 20.08.2013, 21:16
No onhan 90 kuikuiliaa käyny. Luulin että joku tietää mistä näitä sääjuttuja tarjoavia palvelimia löytyy. Weatherc' kin tarjos 2v. sitten näitä palveluita 50€/kk ja nyt on aivan mykkä. No hänen firmalta (verkkokauppa) ostin 2009 sitten Oregon UV800, se toimi vajaan vuoden ja sitten kyselin takuuseen uutta, mutta eipä hänen firmansa vastannu viesteihin, kun kyselin takuuseen uutta laitetta.

No aivan sama, lopettan koko touhun  ja jättän nuo ulkomaalaiset WU ja CWOP ja voit FinWX'n ylläpitäjä  lopettaa tämäkin  FinWX'n minun sääasemaltani.  Kiitoksia. Poista minut FinWX'stä.

Hetkinen nyt... Otetaanpa askel kerrallaan, että pääsen kartalle, missä mennään.
DNA-Welho lopettaa siis yksityisten kotisivujen ylläpidon 2013 lopussa, jonka seurauksena sinä haluat itsellesi uuden kotisivupaikan. Postasit tämän tiedon ja ilmoituksen 17.08.2013 Weather Display-keskustelupalstalle.
Nyt sitten, kolme vuorokautta myöhemmin, sanot, että sivustollasi on käynyt alle 100 kävijää ja kukaan ei tunnu tietävän mistä uusi kotisivutila löytyisi. Weatherc tarjoaa tiettävästi edelleenkin sivustolle paikkaa ja ylläpitoa, ellei tilanne ole toisenlainen. Sanoit myös että hän "on aivan mykkä". Hän on täällä äärimmäisen aktiivinen, statistiikan mukaan jopa minua aktiivisempi ajallisesti mitattuna. Jos hän ei välittömästi vastaa, tuskinpa hän sitä tahallisesti tekee. Yritä uudelleen, olet kuitenkin tekemisissä ihmisen, etkä automaatin, kanssa.

Jos olet weatherc:n tai hänen Nordic Weathershopin toimintaan ollut tyytymätön, käynnistä dialogi ensin hänen kanssaan asiasta ja pidä minut teidän erimielisyyksien ulkopuolella. Minä en ole tehnyt tässä mitään sellaista, joka oikeuttaisi sinut käymään sanallisesti päälleni vailla mitään varoitusta, vielä vähemmän minusta riippumattomista syistä. Onko tämä nyt sitten kiitoksesi siitä, että olen ottanut sinut ja sääasemasi mukaan listoille?

Tässä on sinulle hyvä vinkki: FinWX:n sivulla ollaan käyty keskustelua erinäisistä webhosting-palveluista useaan kertaan. Voit etsiä niitä joko foorumin hakutoiminnoilla tai Googlella. Jos et sieltä löydä sopivaa ja edukasta vaihtoehtoa, niin kumma on. Sinulla on täällä aktiivisten käyttäjien, yli 100 harrastajasääasemaylläpitäjien lauma, jotka ovat painineet samanlaisten ongelmien kimpussa. Avaa uusi keskusteluketju asiasta, jos haluat saada suosituksia ja vaihtoehtoja - muista vain avata se oikeaan ketjuun, jotta se tavoittaa mahdollisimman paljon porukkaa ja etenkin: Anna aikaa vastausten saapumiseen. Vaikka porukka on aktiivista, he eivät roiku täällä 24:7. Sinulla on kuitenkin vielä vähän yli 3kk aikaa vaihtaa kotisivun tarjoajaa.

Jos haluat lopettaa säätietojen lähettämisen FinWX:n sivulle vain siksi, että DNA-Welho lopettaa kotisivutilasi ylläpidon, koska porukkaa on käynyt sivuillasi alle 100 kertaa, koska et saanut vastausta weatherc:lta sinun asettamassa aikataulussasi, olit tyytymätön Nordic Weathershopin toimintaan, etkä ole pyytänyt FinWX:n käyttäjien mielipidettä uuden webhosting-palvelun hommaamiseen tai käyttänyt tiettävästi mitään hakupalvelua webhosting-palveluiden hakemisessa, niin kuka minä olen sinun poistumistasi täältä estämään, vaikken ihan ymmärrä mistä tämä purkaus oikein kumpuaa ja miksi.

Jos nyt ei ollut kyse vain pahan olon purkamisesta tänne ja tosissasi haluat sääasemasi irti FinWX:stä, lähetä minulle joko yksityisviesti tai sähköposti, jossa kerrot haluavasi lopettaa säätietojen lähettämisen FinWX:n sivustolle ja FinWX-asematunnuksesi. Voit myös halutessasi kertoa jonkin loogisen syynkin pyynnöllesi, mutta pakko ei todellakaan ole. Minä en sääasemaasi listalta poista foorumipostauksella, sillä se ei ole oikea menetelmä.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

OPEx

Näin tuon viestin, mutta pidin sitä ilmoitusluontoisena asiana. Ensimäisessä viestissä ei pyydetty ehdotuksia vaihtoehtoisista palveluntarjoajista.

Itselläni on ollut pari vuotta Suncomet käytössä. Hintaansa nähden ihan ok. Muutamia katkoksia on ollut. n. 1h katkos parikertaa ja yksi n. 10h katkos!!. Tuosta tarjosivat automaattisesti pientä korvausta.

Nummika

Edullisia on ainakin http://www.ovh-hosting.fi/ ihan ainakin omalla kohdallani ollut toimiva pienillä kävijämäärillä.

Toinen http://www.internetosoite.com/ ihan toimiva mutta hiukan ihmeellisiä estoja tietoturvan vuoksi, kahdensuuntaiset cache tiedostot estetty ja ftp pitää avata kuukauden välein.

https://www.radicenter.fi/fi/ entinen serverimaailma, ei kokemuksia mutta mitä olen kuullut niin nykyän ihan toimiva.

Lopuksi http://www.herito.fi/ kierrä kaukaa


weatherc

Yhdyn Laihon viestiin, mikset ottanut yhteyttä vaikka YV:llä?

Webhotelleja löytyy 25 tusinassa joten Googlella pääsee siinäkin hommassa eteenpäin jos vaan vitsii edes pikkasen vaivaa nähdä.
Suurin syy miksei esim "sää-webhotellia" ole löytyy sieltä Helsingin norsunluun-torneista kun yrittämisen maksut ja verot vedetty tässä maassa tappiin joka tappaa pienetkin yrittämisen halut.
Toisaalta, "säähotelli"-palvelinta ei pyöritetä millään parilla sivustolla ilman että hinta olisi todella korkea, sivustoja tarvitaan kymmeniä.

Argonex

Lainaus käyttäjältä: simok - tiistai, 20.08.2013, 21:16
No onhan 90 kuikuiliaa käyny.

Simok taisi tuossakohtaa tarkoittaa että about 90 käynyt lukemassa kirjoittamansa viestin tänne foorumille, eikä kukaan ole vastannut.

Tosiaankin täällä foorumilla on mielestäni useampaan otteeseen pyörinyt nuo keskustelut webbihotelli aiheesta eli pienellä etsimisellä olisi löytynyt.
Ensimmäiseen viestiin en kerennyt vastaamaan, itsehän siis käytän suncometia ja toisen viestin jälkeen totesin että joku on nyt vetänyt siinämäärin kovasti pussillisen pakastevihanneksia nenäänsä ettei mun kannata siihen ensimmäisenä kantaa ottaa, ja toisaalta meni vähän mielenkiintokin asiaan.
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää