Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

26.07.2013

Aloittaja Sanni, perjantai, 26.07.2013, 12:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sanni

Päevvöö poejjaat!

Mä meinasin lentää persuksilleni taas kun näin ennusteesta että ainakin täällä etelässä olisi ukkosta tänään ja tutkan perusteella aktiviteettiakin lienee jo täällä. Joskin mä en ole kuullut tai vielä vähemmän nähnyt yhtään mitään. Jatketaan katselemista.

Kuulohavainto Kulomäessä klo 13:19. Meillä olevat pikkumimmit ei ole ukkosesta moksiskaan, joskin kielsin tyttösiä menemästä pihalle ainakaan juuri nyt.

Ja taas klo 13:51 kuulohavainto. Kylläpä jaksaa rytistä. Sanni tykkää <3

Ja taas :D

VOI s**tana kun säikähdin!!! Kauhea pamaus :D :D :D Ukkosen ei pitäisi yllättää just sillon kun mä oon maksamassa SÄHKÖlaskua... aika ironista :D

Pby11

Lainaus käyttäjältä: Sanni - perjantai, 26.07.2013, 12:38
Päevvöö poejjaat!

Mä meinasin lentää persuksilleni taas kun näin ennusteesta että ainakin täällä etelässä olisi ukkosta tänään ja tutkan perusteella aktiviteettiakin lienee jo täällä. Joskin mä en ole kuullut tai vielä vähemmän nähnyt yhtään mitään. Jatketaan katselemista.

Kuulohavainto Kulomäessä klo 13:19. Meillä olevat pikkumimmit ei ole ukkosesta moksiskaan, joskin kielsin tyttösiä menemästä pihalle ainakaan juuri nyt.

VOI s**tana kun säikähdin!!! Kauhea pamaus :D :D :D Ukkosen ei pitäisi yllättää just sillon kun mä oon maksamassa SÄHKÖlaskua... aika ironista :D

:D  :D  :D

Sanni

Lainaus käyttäjältä: Pby11 - perjantai, 26.07.2013, 14:24
Päevvöö poejjaat!

:D  :D  :D

No ihan tosi hei :D Kunnon muistutus: "Nyt maksat kiltisti tai jatkossa saat sähkön puhtaana käteen suoraan taivaalta" :D *reps*

systeemi

Kemissä jylyää jo. Ja ihan kohtuu paljon iskuja tutka jo havainnut.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

Sanni

Taas ryskää piälle tummaa pilvee. Suapa nähä tullooko jytinöö. Meidän kissendaali ainakin kuorsaa ihan rauhassa ja yleensä se on ukkosen tullessa valppaana.

Leka

;D ;D ;D

Lounais-Suomessa näköjään kunnon rock 'n' roll menossa, täällä aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta :)

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

Pby11

Lainaus käyttäjältä: Leka - perjantai, 26.07.2013, 16:16

;D ;D ;D

Lounais-Suomessa näköjään kunnon rock 'n' roll menossa, täällä aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta :)

Eihän meikäläinen saanut rock'n rollista nauttia.
Kameran testaamisesta ei vielä tullut mitään, vaikka lupaavalta näytti.
Eiköhän sekin mahdollisuus vielä tulee.  ;)

Sanni

Täällä on epävakaista mut tää likka läks nyt Bodomille uimaan! Vastaantulevat murhamiehet saa katua jos yrittävät jotakin.

weatherc

Pientä rokketti rollia oli juu...

Harvemmin näkee näin selvästi sateen saapuvan kun täysin tyynestä alkaa tuulemaan minuutissa.
Jotain kertonee se että aurinko-lukema tippui 900 watista 8 wattiin, joka on todella matala. Sellaisia lukemia mitataan tähän aikaan vuodesta 5 aikaan aamusta.
Lämpötilakin tuli alas aika tarkkaan 10 astetta hetkessä.

Kolinaa ja näköhavaintoja oli joka puolelta katsottuna.
Vettä tuli 14.4 mm ja rankin rankkuus oli aika hulppeat 203 mm/h.
Nexstorm nakutti tauluun 330 iskua minuutissa parhaimmillaan ja saldoksi tuli 23K ja rapiat.