Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

Virheellinen kuva

Aloittaja Pby11, perjantai, 12.07.2013, 13:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pby11

Tässä on jännästi muodostettu satelliittikuva. Vastaanotettu 12.07.2013 klo. 12.35.
Meinaa väkisin mennä silmät ristiin, kun yrittä hahmottaa Suomen rajat  ;)

meteorologi

Hyvin samanlaisia kuvia vastaanotan joka kerta ja kuva pitää säätää aina uudelleen. Mistähän tuo johtuu?

Pby11

Lainaus käyttäjältä: Meteorologi - lauantai, 13.07.2013, 09:29
Hyvin samanlaisia kuvia vastaanotan joka kerta ja kuva pitää säätää aina uudelleen. Mistähän tuo johtuu?

Tämä oli minulle ensimmäinen, noin paljon vääristynyt.
Hassuinta on se että samaan sarjaan kuuluva esim. Sea surface temp on aivan normaali.  ;)

Pby11

Lainaus käyttäjältä: Meteorologi - lauantai, 13.07.2013, 09:29

Mikä decoderi sinulla on käytössä?
Miten korkealla sinulla on linjatulon taso laitettu?
Minulla meni rajat kohdalleen kun laskin tason, niin että taso pysyy alle 50, WXToimg decoderissa.
En tiedä onko lopullinen ratkaisu siinä, mutta näyttäisi tällähetkellä toimivan.  ;)
Vielä kun saisi etelään - kaakkoon parempi peitto, niin avot  8)

meteorologi

Lainaus käyttäjältä: Pby11 - maanantai, 15.07.2013, 18:59

Mikä decoderi sinulla on käytössä?
Miten korkealla sinulla on linjatulon taso laitettu?
Minulla meni rajat kohdalleen kun laskin tason, niin että taso pysyy alle 50, WXToimg decoderissa.
En tiedä onko lopullinen ratkaisu siinä, mutta näyttäisi tällähetkellä toimivan.  ;)
Vielä kun saisi etelään - kaakkoon parempi peitto, niin avot  8)

Wxtoimg on käytössä. Varmaankin osasyyllinen heittoon on se, että joudun käyttämään (RTL2832-tikun takia) .wav-äänitettä kuvan muodostukseen, enkä voi syöttää piipitystä suoraan ohjelmalle satelliitin ylityksessä. Voisiko olla, että ohjelma ei tiedä, missä vaiheessa satelliitti milloinkin on äänitteellä ja kuva sekoaa?