Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

06.07.2013

Aloittaja J.Jäntti, lauantai, 06.07.2013, 12:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.Jäntti

Lohjan Gruotilan observaatiopisteellä tehtiin kuulohavainto ukkosesta kello 12:07. Havaintosuunta oli länsiluoteesta.

FMI Testbedin tutkakuvan mukaan aluetta lähestyy nauhamaisen ukkoskuuron eteläinen reuna.
Observaatiopisteellä sataa heikosti vettä ja tumma pilvimassa vyöryy luoteen suunnalta.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2025
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2025
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2025; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset

Sanni

Kuulohavainto Kulomäestä (se lähiö Korson vieressä Vantaalla jos joku ei tiedä). Klo 15:17. Ja taas. Tämä ukkonen tuli puun takaa ihan täysin, mä olen koko päivän huhkinut hulluna tytön synttärivalmisteluissa enkä mä ole lainkaan ehtinyt tarkkailla säätä. Ilmankos mua koski nuppiin!

zeizei

Pari nättiä maasalamaa bongattu Itä-Helsingissä. Vettäkin tuli muutama minuutti ihan reippaasti.

Sanni

Taas jyrisee! Paistelen pullaa ja kuulostelen. Jos pahaksi äityy, pitää mennä hakemaan pikku-Sanni pihalta ja siskokin siippoineen on tulossa visiitille. Kyllä sitä taas on häppeninkiä maassa ja taivaalla.

Tuo ukkonen on kyllä sen verta kaukana että tuskinpa tässä ulkonaolijoilla hätimiti on. Pitänee tässä katsella. Harvakseltaan rämähtää, tänne ei ukkonen näytä tulevan lähelle. Mikä lie syynä siihen.