Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

01.07.2013

Aloittaja J.Jäntti, maanantai, 01.07.2013, 19:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.Jäntti

Ukkonen tuli odotuksista huolimatta kyläilemään. :O
Lohjan Gruotilaan observaatiopisteellä on havaittu kello 18:33 alkaen useita kuulohavaintoja ja vettä tulee heikosti ja aurinko paistaa ajoittain. Tuuli on puuskaista.

FMI Testbedin tutkakuvan mukaan räyhäävä alue on Vihti-Siuntio linjalla ja sen reuna ulottuu juuri ja juuri observaatiopisteelle. Pilvet liikkuvat niin hitaasti, että suuntaa on hankala määrittää, mutta suunta vaikuttaisi olevan alhaisimpien pilvikerrosten osilta itäkoilliseen. Alue ei näyttäisi tulevan päälle vaan näyttäisi kiertävän observaatiopisteen idästä.

Jyrinöiden suunta vaihtelee itäkoillisen ja itäkaakon välissä. Osa jyrähdyksistä kuulostavat kaukaisen maasalaman aiheuttamilta, mutta muutoin äänet ovat poikki taivaankannen kulkevia repiviä jyrinöitä.

Liitteenä kuva idän suunnasta.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

Sanni

Oh yo oh yo oh yo... Kuvassa oleva pilvi salamoi. Just tulin suihkusta partsille kuivattelee ja kelasin et jos toi pilvi ei salamoi niin mä lupaan siivota intohimolla. Ei tarvii, jyriseehän se :D pitää vaan vähän sadetta varoa kun matot kuivumassa partsilla :D

Leka

HKI-Vantaan ja Hyvinkään välillä tosiaan muutamia räpsyjä. Parhaimmat jytkeet on tällä hetkellä lapissa suunnilleen Rovaniemi-Sodankylä linjalla.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

finilves

8 tuntia jytissyt yhteen menoon, salamoja tutkassa 28000 ja lisää tulee 100 salaman minuttivauhtia.
Pahin ongelma sähkoissä tulee rasiasta 5 minuutin pätkissä.

Sanni

Täälläkin jytisee mukavasti. Pikku-Sanni on ulkona ja käskin tyttöä menemään heti paikalla kaverinsa kanssa lähimpään rappukäytävään. Joskin ei tämä ukkonen niin pahalta näytä.

finilves

Nyt se on ohi 10 tunnin ukkonen. Saldoksi tuli 30247 salamaa 13.7mm vettä ja 100 sähkökatkosta

Sanni

Lainaus käyttäjältä: finilves - maanantai, 01.07.2013, 22:31
Nyt se on ohi 10 tunnin ukkonen. Saldoksi tuli 30247 salamaa 13.7mm vettä ja 100 sähkökatkosta

SAY WHAT?! Sata sähkökatkosta? Toi on aika helvetin hyvin. Sinä aikana kun mä olen kerrostaloissa asunut, 13 vuotta, on sähköt menneet vain muutamaan kertaan. Tai tosin ei sitä muusta tiennytkään kuin siitä että kelloradio oli nollautunut. Sitä en ole tainnut vuoden 2009 jälkeen käyttääkään.

Kun olin näsäviisas ja puskissa mielikuvitusolentojen kanssa juoksenteleva pikkulikka asuttiin entisessä maatalossa jossa oli vanha sähköverkko. Sinistä
lieskaa iski lankapuhelimen pistokkeesta ja puhelin soi itsekseen pääsääntöisesti aina. Veljeni koulussa tekemä sähköinen ovikello alkoi myös soida.

Täällä jyrähti äsken kerran, ei kun lisää vaan! :D