Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Ylivuokralaiset

Aloittaja teutari, keskiviikko, 18.06.2008, 19:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

teutari

Piti tänään mennä tarkastamaan sademittaria kun eilisen sade tuntui jotenkin vähäiseltä verrattuna muihin lähiseudun asemiin. ::)
Eipä siitä sitten tullutkaan yhtikäs mitään, olemme saaneet yllättäen ylivuokralaisia puolenmetrin päähän sademittarista varttikatteen alle.
Kipusin tikkailla kohti päämäärää mutta sieltä tuli rouva sekä herra västäräkki pitämään mulle senlaista esitelmää ja rupesivat jopa uhkailemaan sitten siihen yhty vielä heidän kakaratkin huutamaan joten katoin viisaammaksi palata maankamaralle.
Maankamaralle päästyäni rupesin sitten minäkin heille puistattamaan nyrkkiä ja latelemaan senlaista häätömääräystä että muutettava on muualle ja nyt sitä vaan odotellaan koska pariskunta kakaroineen häipyy jotta pääsen rauhassa tiirailemaan sademittaria.
Tuntuu hiukan siltä että ne on pitäneet mun sademittarin suppiloa klosettina ja vääntäneet sinne kunnon tortut kun niin nihkeitä lukemia sademittarista tulee. :o
Hemmetin ylivuokralaiset.  >:(

meteorologi

Lainaus käyttäjältä: teutari - keskiviikko, 18.06.2008, 19:41
Piti tänään mennä tarkastamaan sademittaria kun eilisen sade tuntui jotenkin vähäiseltä verrattuna muihin lähiseudun asemiin. ::)
Eipä siitä sitten tullutkaan yhtikäs mitään, olemme saaneet yllättäen ylivuokralaisia puolenmetrin päähän sademittarista varttikatteen alle.
Kipusin tikkailla kohti päämäärää mutta sieltä tuli rouva sekä herra västäräkki pitämään mulle senlaista esitelmää ja rupesivat jopa uhkailemaan sitten siihen yhty vielä heidän kakaratkin huutamaan joten katoin viisaammaksi palata maankamaralle.
Maankamaralle päästyäni rupesin sitten minäkin heille puistattamaan nyrkkiä ja latelemaan senlaista häätömääräystä että muutettava on muualle ja nyt sitä vaan odotellaan koska pariskunta kakaroineen häipyy jotta pääsen rauhassa tiirailemaan sademittaria.
Tuntuu hiukan siltä että ne on pitäneet mun sademittarin suppiloa klosettina ja vääntäneet sinne kunnon tortut kun niin nihkeitä lukemia sademittarista tulee. :o
Hemmetin ylivuokralaiset.  >:(
Veikeä tapaus!
Tosin ei kovin mukava sääharrastajalle. Minullakin on ollut sademittarissa hieman "pökäleitä", kun linnut pitävät seisoskella sen päällä.
Sitten syksyllä, kun lämmitin asennetaan, niin aika mukavat löyhäykset pääsee sieltä ulos.  :P

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: teutari - keskiviikko, 18.06.2008, 19:41
Piti tänään mennä tarkastamaan sademittaria kun eilisen sade tuntui jotenkin vähäiseltä verrattuna muihin lähiseudun asemiin. ::)
Eipä siitä sitten tullutkaan yhtikäs mitään, olemme saaneet yllättäen ylivuokralaisia puolenmetrin päähän sademittarista varttikatteen alle.
Kipusin tikkailla kohti päämäärää mutta sieltä tuli rouva sekä herra västäräkki pitämään mulle senlaista esitelmää ja rupesivat jopa uhkailemaan sitten siihen yhty vielä heidän kakaratkin huutamaan joten katoin viisaammaksi palata maankamaralle.
Maankamaralle päästyäni rupesin sitten minäkin heille puistattamaan nyrkkiä ja latelemaan senlaista häätömääräystä että muutettava on muualle ja nyt sitä vaan odotellaan koska pariskunta kakaroineen häipyy jotta pääsen rauhassa tiirailemaan sademittaria.
Tuntuu hiukan siltä että ne on pitäneet mun sademittarin suppiloa klosettina ja vääntäneet sinne kunnon tortut kun niin nihkeitä lukemia sademittarista tulee. :o
Hemmetin ylivuokralaiset.  >:(

Sillä tavalla. Hieman kummastelinkin, että mikä ihme siellä sademittarissasi oikein noita lukemia panttaa, kun LOHVir-1:n mittari nakutti tuossa päivä pari sitten sellaista seitsemää-kahdeksaa milliä vettä, niin sinulla se laahasi siellä vajaassa yhdessä millissä. Jos västäräkit ovat alkaneet käyttää mittariasi käymälänä, niin voi elämä sitä puhdistamisen määrää, joka voi olla edessä. Muista potentiaalinen lintuinfluenssa.

Itselläni ei ole varsinaisesti vastaavaa ongelmaa täällä, sillä sademittarini on mittausrimassa talon seinästä suunnilleen 1,3 metrin päässä, tuulimittarin ja salamatutkan läheisyydessä. Linnut eivät uskalla siihen mittarin päälle istua, koska se on niin lähellä parveketta, koska tuulimittari, jonka kupit ovat aika massiiviset pyörii siinä lähellä ja ilmeisimmin koska parvekkeella päivystää vähintään kerran päivässä kaksi mustavalkoista naukuvaa ammattitappajaa. ;D
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

meteorologi

Onkohan noilla ulostekökkäreillä vaikutusta mittaustulokseen?  :-\
Minä yritin tänään puhdistaa mittaria linnun jätöksistä. Ja eikö pari torttua otti ja tippui sademittarin kuiluun!

Nyt olenkin huolissani, onko noilla jätöksillä vaikutusta sateen mittaukseen? 

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Meteorologi - tiistai, 01.07.2008, 20:02
Onkohan noilla ulostekökkäreillä vaikutusta mittaustulokseen?  :-\
Minä yritin tänään puhdistaa mittaria linnun jätöksistä. Ja eikö pari torttua otti ja tippui sademittarin kuiluun!

Nyt olenkin huolissani, onko noilla jätöksillä vaikutusta sateen mittaukseen? 

Se on riippuvainen siitä, minkälaisesta mittarista on kyse. Jos se on perus-tavallinen keinuvipumittari, niin heittoa tulee ainakin sen aikaa, kunnes sade huuhtoo ne pois vivun päältä. Jos ne putosivat sinne kuivina (= olivat olleet mittarin päällä pidempään), niin en usko, että mittauksiin tulee yhtään heittoa, sillä ne putoavat poistoaukkoon (ja siitä pois) ensimmäisten sateiden mukana).

Jos se mittari on tällainen kapistus kuin minulla, eli elektroninen tippalaskuri-sademittari, niin sitten olet kumma kyllä lirissä, jos et pese sitä pois. Linnun jätökset voivat oikosulkea mittarin ja kun sataa, alkaa mittariin tulemaan olemattomia millimetrejä vielä pitkään sateen loputtuakin. Tätä ei ole vielä minulle tapahtunut, sillä linnut pelkäävät tuota tuulimittaria kuollakseen, kun se pyörii mittarista pienen matkan päässä. Tuulimittari estää ainakin lintuja pitämästä sademittaria WC:nään.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

Mulla ei ole lintuongelmaa mutta koska täällä puita lähestyvillä niin kuppiin ilmestyy roskia melko tasaisen tahtiin. Ongelman ratkaisuksi mulla on sihti pohjassa joka kerää roskat ennenkun menevät kuppiin sisään. Tuo sihti on vanhan OS-aseman peruja mutta mikä tahansa tee-sihti lienee oikeen hyvä siihen tarkoitukseen kunhan on sopiva kupin muodon kanssa.
En ole huomannut että se haittaisi sademittausta. Tuo punainen viiru laidassa on pieni nippuside joka toimii kahvana niin että sen voi nostaa pois puhdistusta varten :)


meteorologi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - tiistai, 01.07.2008, 22:11
Mulla ei ole lintuongelmaa mutta koska täällä puita lähestyvillä niin kuppiin ilmestyy roskia melko tasaisen tahtiin. Ongelman ratkaisuksi mulla on sihti pohjassa joka kerää roskat ennenkun menevät kuppiin sisään. Tuo sihti on vanhan OS-aseman peruja mutta mikä tahansa tee-sihti lienee oikeen hyvä siihen tarkoitukseen kunhan on sopiva kupin muodon kanssa.
En ole huomannut että se haittaisi sademittausta. Tuo punainen viiru laidassa on pieni nippuside joka toimii kahvana niin että sen voi nostaa pois puhdistusta varten :)


Aika hieno viritelmä sinulla! Pitäneepä kokeilla itse rakentaa samanlainen.