Uutiset:

13.10.2024
PALAUTUMISTIEDOTE

FinWX:n palvelut katkesivat hetkellisesti 13.10.2024. FinWX:n web-serveri palautettu vuorokautta aikaisempaan tilanteeseensa.
Lue häiriötilanteesta lisää täältä.

FinWX:n ylläpito pahoittelee katkoksen aiheuttamaa häiriötä.

Main Menu

12.7.2012

Aloittaja koje7714, torstai, 12.07.2012, 14:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Snowi

Juu eiköhän se ollut taas tässä Klaukkalan osalta, eli ei siis mitään tänäänkään. Kohta edes muista miltä ukkonen kuulostaa tai näyttää, sillä viime vuosikin oli niin surkea Klaukkalan osalta  >:(

Leka

Lainaus käyttäjältä: Leka - torstai, 12.07.2012, 21:15
Jahas... Oriveden kieppeillä oleva solu alkoi juuri säkenöidä kivasti ja suunta on tänne, katsellaan  :)
Tästä tulikin tähän mennessä kesän kohokohta ukkosien suhteen, piti oikein autolla ajaa hieman paremmalle paikalle bongaamaan. Saldona mm. muutama maasalama suht lähelle  ;D

Yöksi ei näyttäisi olevan tulossa muuta kuin sadetta, mutta ollaanpa hereillä vielä jonkin aikaa, taisi kesäloma alkaa tänään klo.13:30  ;)

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

weatherc

Eiköhän syy ukkosten puuttumiseen tässä rannikolla ole helposti löydettävissä kun katselee kesän lämpötiloja tähän asti ja sitä kautta viileään Itämereen joka tappaa ne. Alkaa vaan olemaan kesä jo niin pitkällä ettei se enää paljoa lämpene kun päivät vaan lyhenee.

Suht tujun näköistä pilvenhattaraa on tästäkin mennyt ohi jokaisena potenttiaalisena ukkospäivinä muttei mitään muuta ole tullut kun korkeintaan vähän vettä jos sitäkään.

Sanni

No joko mä olen kuullut omiani tai sitten se todella on ollut ukkonen  ;D Älkää nyt pitäkö mua ihan vajaana kuitenkaan. Täällä on ollut kaukaisia jyrinöitä monen monituista kertaa. Hakunilahan on korkealla mäellä joten sekin auttanee kuulemisessa ja asun vielä niin korkealla. Etelän suunnassa ei ole käytännössä mitään mikä estäisi äänen tulemisen, talon pohjoispuolelta tulevia ääniä taas en kuule lainkaan. Sitten on vielä se meri joka kuljettaa ääntä todella hyvin.

Ja joo, tämä on ihan erinomainen paikka ukkosbongailun kannalta. Ainoa vika on se että mun kämpän ikkunat sojottaa vain etelään joten pohjoisesta tulevia ukkosia ei voi bongata kotoa  >:(

Sanni

Lainaus käyttäjältä: weatherc - torstai, 12.07.2012, 22:48
Eiköhän syy ukkosten puuttumiseen tässä rannikolla ole helposti löydettävissä kun katselee kesän lämpötiloja tähän asti ja sitä kautta viileään Itämereen joka tappaa ne. Alkaa vaan olemaan kesä jo niin pitkällä ettei se enää paljoa lämpene kun päivät vaan lyhenee.

Suht tujun näköistä pilvenhattaraa on tästäkin mennyt ohi jokaisena potenttiaalisena ukkospäivinä muttei mitään muuta ole tullut kun korkeintaan vähän vettä jos sitäkään.

Joo ja Accuweatherin sivuilla väitetään ettei tule helteitä tänä kesänä enää laisinkaan. En mä tiedä olisinko niitä niinkään kaivannut mutta ukkosten kannalta se olisi ollut hyvä.

BTW: Mulla nälkä kasvoi syödessä; nyt on PK-seudun päällä sadealue jonka keskellä tulee rankkaa sadetta. Mahtaisikohan tuossa olla mahdollisuus ukkoseen...? Kauhiata, mä jo yhden ukkosen sain ja ränkkään jo seuraavaa muttamutta...  ;D

koje7714

Tuossa n. klo. 22:50 - 23:20 näytti menneen hieman itäisempää reittiä n. Porvoon tienoilla heikohko ukkossolu. Tuo suurempi tutkassa näkynyt sadealue ei tainnut ukkostaa.