Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

NWN Beta julkaistu

Aloittaja weatherc, maanantai, 21.11.2011, 23:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Uuden NWN-version Beta on julkaistu  ;D
Tällä kertaa toimii testialustana Jussan Saratoga-template (ne kun ovat yleensä aiheuttanut eniten hiusten harmaantumista;)), http://posioweather.net/wxnwn.php

Uusi versio on ollut kehtteillä jo varmaan useamman kuukauden ja toiminnassakin kuukauden päivät ja viime viikot lähinnä etsitty bugeja ja hienosäätöä. ;)

Uutta:
Katsotaanpas muistanko kaiken ;)

- sääennusteet
* Mikäli on WXSIM käytössä saa sen ennusteen näkyville laittamalla urlin plaintext.txt:iin jäsenalueella
* Pidempi yr.no-ennuste

- Jäsenalue
* ennen tätä päivää liitetyt asemat täytyy asettaa säköpostiosoitteen ja salasanan jotta pääsee kirjaantumaan sisälle. Tämä tapahtuu kirjatumis-sivun alaosassa. Läheettää sähköpostivahvistuksen jonka linkkiä pitää klikata. (Molemmat ovat tallennettuna suolattuna ja hashattuna ;))
* Voi säätää mm. urleja ja sijantia (jonka voi napata tooltip-kartalta)
* Voi laittaa "oman tekstin" (max 160 merkkiä) joka näkyy tietojen yhteydessä sekä ohittaa nwn:än säätila-ikonin. Ovat voimassa noin 1 tunnin.
* Lumensyvyys :)

- Jäseneksi ilman asemaa
* Voi liittyä jäseneksi myös ilman asemaa, ja liittää aseman myöhemmin.
* tällöin voi laittaa lämpötilan, "oman tekstin" ja ikonin.
* Näkyy vain kartalla

- Liittyminen
* Liittyminen automatisoitu siten että edelleenkin vaatii meikäläisen tarkistuksen mutta tiedot menee suoraan kantaan.
* Sijannin voi napata kartalta
* sähköpostiosoitteen vahvistus

- Uusi rakenne
* Suosikkiasema saanut oman laatikon joka näkyy sivun yläreunassa
* kartta, taulukot, info ja jäsenalue tabeissa eikä peräkanaa.
* kamera- ja tutkakuvat näkyy isona kun vie hiiren pikkukuvan/kartta-sanan päälle
* Isot käppyrät löytyy taulukon yhteydessä integroituna sekä suosikkiaseman laatikossa.
* "Skaalautuu" sivun leveyden mukaan. Jos kapea sivurakenne (kuten narrow Saratoga) katoaa joitain tietoja näkyvistä kuten kastepiste taulukosta. Maaginen raja on siinä 750px hujakoilla. Sivua rakentaessa olen käyttänyt testeissä 800px ja 650px leveyksiä.

- Muuta
* kamerakuvien, tutkakuvien ja plaintext.txt:in URLit piilotettu eikä niitä saa irti datatiedostosta yksinkeratisesti koska niitä ei siellä ole ;)
* Tuki Balttian maille (Viro,Latvia,Liettua)
* Oman tekstin ja ikonin voi päivittää myös mobiilisivulta n.nordicweather.net

;D

EDITTIÄ: Pikkasen muokattu listaa ;)

J.Jäntti

No perhana... ;D
Kyllä on hienon näköinen kokonaisuus!

Tämä saa FinWX:n näyttämään FMI:n www-sivujen alkukauden sisällöltä, kun ajankäyttö on ollut vähän sitä sun tätä töiden ohella.

Kunhan sitä aikaa alkaa taas riittämään muuhunkin, kuin vain tämän talon kanssa näpertelyyn, niin FinWX:n 4-version työstöt aloitetaan. Ruutupaperilla on pirunmoinen määrä ranskalaisia viivoja - ideoita, joita yrittää toteuttaa olemassaolevilla koodauskyvyilläni. :)
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

#2
LainaaRuutupaperilla on pirunmoinen määrä ranskalaisia viivoja - ideoita
En mä sellaisia käyttänyt. Tuo kasvoi sitä mukaan kun rakenteli ;)
Lähtökohtana oli "iso kartta takaisin", parempi Google-purettavuus (eli ajaxit taulukoiden osalta roskiin), ja "jotain sille että kaikki oli peräkanaa listattuna" ;)
Tuloksena, html-koodin pituus jota se puskee ulos on reilut 8000 riviä  ;D ::) :P

Siellä on jotain pikku bugeja vielä (lähinnä kosmeettisia jotka ei vaikuta itse toimivuuteen mutta esim se ei validoi saratogan templatessa koska valideerasin sitä HTML5:ään)

Snowi

Itsekään ei ole enää tullut ruutupaperia käytettyä, mutta aivan alkuun ennen kuin koko sivustoa oli edes pystyssä, hahmottelin siihen sitä minkälaiseksi sivuston halusin  :). Enää mulla on muutamat lisäuudistukset listattuna paperille, jotta varmasti muistaa sitten myöhemminkin. Esim. uusi etusivu on ollut mietinnässä jo pidemmän aikaa ja tiedän jo aika tarkalleen mitä siihen haluan, mutta ei ole vielä tullut aloitettua tekemään sitä.

Mutta kuten jo aikaisemminkin weatherc:ille sanoin, on tämä uusin NWN mielestäni paras kaikista versioista. Siihen on saatu iso kartta kätevästi käyttöön niin, että ominaisuudet ovat silti kasvaneet. Edellisessä versiossa oli puolestaan ongelmana liian pieni kartta ja ehkä osaksi sen takia ei tullut itse siirryttyä siihen, mutta tähän tulee kyllä varmasti  ;D

weatherc


J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: weatherc - tiistai, 22.11.2011, 21:53
Nyt on omakin beta-sivu pystyssä:
http://www.nordicweather.net/nwn2.php?fi

Käväisin katsomassa, minkälainen sivukokonaisuus tuo on ja Beta-sivun yläosaan pukkasi parit warningit:

Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /var/www/vhosts/nordicweather.net/httpdocs/nwn6b/nwn.main.php on line 164

Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /var/www/vhosts/nordicweather.net/httpdocs/nwn6b/nwn.main.php on line 164


Muutoin sivusto on ihan täyttä timanttia: Latautuu nopeasti ja toimii täysin ongelmitta Pale Moon:lla.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

systeemi

Yes iso kartta on tosi hyvä. Ainut mitä itse ehkä kaipaisin oli tuohon karttapohjaan olisi tuulen suunnat nuolilla. Siitä olis helppo seurata (ala)ilmavirtauksia.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

weatherc

LainaaKäväisin katsomassa, minkälainen sivukokonaisuus tuo on ja Beta-sivun yläosaan pukkasi parit warningit:
Oliko samaan aikaan näkösällä sellainen kellertävä boxi sivun yläreunassa jossa vain 1 yksi asema?
Ainakin tuo rivi viittaisi siihen ja että se puskee tuota kun arrayssä vain 1 data (mulla error-raportointi päällä sillä sivulla mitä muilla sivuilla ei ole)

LainaaYes iso kartta on tosi hyvä. Ainut mitä itse ehkä kaipaisin oli tuohon karttapohjaan olisi tuulen suunnat nuolilla.
Ei muuten pöllömpi idea :)
Äkkiä nuo tuulen numerot "tuuli"-vaihtoehdossa vaihtaa nuoliksi kunhan ensin löydän jostain sopivat nuolet ;)


khyron

Lainaus käyttäjältä: weatherc - keskiviikko, 23.11.2011, 15:12
LainaaKäväisin katsomassa, minkälainen sivukokonaisuus tuo on ja Beta-sivun yläosaan pukkasi parit warningit:
Oliko samaan aikaan näkösällä sellainen kellertävä boxi sivun yläreunassa jossa vain 1 yksi asema?
Ainakin tuo rivi viittaisi siihen ja että se puskee tuota kun arrayssä vain 1 data (mulla error-raportointi päällä sillä sivulla mitä muilla sivuilla ei ole)

LainaaYes iso kartta on tosi hyvä. Ainut mitä itse ehkä kaipaisin oli tuohon karttapohjaan olisi tuulen suunnat nuolilla.
Ei muuten pöllömpi idea :)
Äkkiä nuo tuulen numerot "tuuli"-vaihtoehdossa vaihtaa nuoliksi kunhan ensin löydän jostain sopivat nuolet ;)



Jos sulla on jossain unix/linux missä imagemagick ni onnistuu helposti pienellä shelliscriptillä, mulla saattais itseasiassa olla vielä se minkä tein tallessa jossain. Sille siis annettiin kuva jota se sit käänsi 360 astetta asteen välein.

angle

Hyvältä näyttää. Iso kartta on hyvä ja samoin tykkään tuosta välilehti tyylistä, missä voi itse valita joko asemat tai toplistat yms.