Tiedostoa ei pysty poistamaan kotisivuilta

Aloittaja angle, sunnuntai, 02.10.2011, 22:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

angle

Nytpä huomasin pienen omituisuuden kotisivuilla. Mulla menee sääkameran kuva FTP:llä kotisivuille. Satuin huomaamaan Filezilla:lla että ko. kuvatiedosto on löytyy kahdesti ja vielä samasta kansiosta. Toisen (tuoreen) pystyy poistamaan, mutta toista (vanha, jostain elokuulta) ei. Tiedostot on ihan samat nimeltään, mutta päiväykset on erillaiset. Poistamis yritys ilmoittaa " no such file or directory". Samoin uudelleen nimeäminen. Mikä tässä nyt on? Olen ihan ulalla, taas. ;D

khyron

Ekana tulis mieleen että tiedostojen nimet eivät ole samat vaan toinen on esim. isolla kirjoitettu. Sitä en osaa sanoa miksei filezilla osaisi sellaista poistaa.

angle

Kyllä ne nimet on ihan samat ja se nyt tarkistettu myös toisella FTP ohjelmalla. Sen jälkeen kun tuore kuva on poistettu niin sitä vanhaa kuvaa ei selaimella näe.

weatherc

kokeile SSH:lla
rm /polku/tähän/*
tuo viimeinen * on se tärkeä, se tyhjentää koko kansion.

Jollei sekään auta, poista koko kansio SSH:lla ja tee uusi samanniminen Filezillalla (jolloin omistaja oikeudet tulee oikein heti)

angle

Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 02.10.2011, 23:49
kokeile SSH:lla
rm /polku/tähän/*
tuo viimeinen * on se tärkeä, se tyhjentää koko kansion.

Jollei sekään auta, poista koko kansio SSH:lla ja tee uusi samanniminen Filezillalla (jolloin omistaja oikeudet tulee oikein heti)

Tein tuon kansio muklauksen, eli nyt mulla on siellä yksi poistettava kansio, jossa se yksi ongelma tiedosto on yksinään.

Mutta mikä tuo SSH on?

weatherc


angle

Lainaus käyttäjältä: weatherc - maanantai, 03.10.2011, 17:52
LainaaMutta mikä tuo SSH on?
= komentorivi ;D
:-[ niinpä niin. No en sauniksen sivulle päässyt PuTTY:llä SSH:n kautta.

finilves

Minulla on sattunut samaa, kävin ftp muuttamassa oikeudet 777 jolloin antoi poistaa.
Minun sivut on myös saunalahden palvelimella ja vuoden sääasema pukannut tietoa 15 sekunnin välein ja ukkostutka toukokuusta
lähtien eikä mitään ongelmia. Onko lähtö ollut lähellä vain merkillinen ilmiö tiedostoille tapahtunut, melkein kaikkiin tidostojen kelloaika on
00:00, mutta luonti päivät kohdallaan. Jäljelle jääneissä kelloajoissa ei ole mitään logiikka niitä on kaikissa hakemistoissa ja poluissa.

angle

Lainaus käyttäjältä: finilves - maanantai, 03.10.2011, 23:29
Minulla on sattunut samaa, kävin ftp muuttamassa oikeudet 777 jolloin antoi poistaa.
Minun sivut on myös saunalahden palvelimella ja vuoden sääasema pukannut tietoa 15 sekunnin välein ja ukkostutka toukokuusta
lähtien eikä mitään ongelmia. Onko lähtö ollut lähellä vain merkillinen ilmiö tiedostoille tapahtunut, melkein kaikkiin tidostojen kelloaika on
00:00, mutta luonti päivät kohdallaan. Jäljelle jääneissä kelloajoissa ei ole mitään logiikka niitä on kaikissa hakemistoissa ja poluissa.

Joo kellonaika on 00:00. Ei pysty muuttaa oikeuksia, vaan ilmoittaa "no such file...", filezilla näyttää 644 tiedosto-oikeudet tuolle ongelmatiedostolle.  Sinänsähän ei tuosta mtään haittaa ollut, koska pystyi tuomaan samannimisen filun samaan kansioon ja selaimellakin oikea filu aukesi ja nythän se onkin omassa kansiossaan.  Kumma juttu kuitenkin