NSDisplay II päivitetty

Aloittaja weatherc, tiistai, 05.04.2011, 15:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Snowi

Miten muuten tuo automaattinen zoomi oikein toimii, koska enäähän se ei ota kuvia nexstormista. Mietin myös miten sitä alkutasoa saisi muutettua, mulla se näyttää nyt olevan maksimissa eli 1200 kilometrissa.

weatherc

LainaaNoissa filuissa menee noi polut kyllä vähän hassusti, kun pitää tavallaan ajatella miltä se näyttää sen tietyn filun kannalta, joten noiden kanssa täytyy näköjään olla todella tarkkana
Itse ratkoin sen niin että siinä missä php lataa filut laitoin koko polun ja $js-alkusiin koitin keskiä miten se javascriptihäkkyrä haluaa ne ;)

LainaaMiten muuten tuo automaattinen zoomi oikein toimii, koska enäähän se ei ota kuvia nexstormista. Mietin myös miten sitä alkutasoa saisi muutettua, mulla se näyttää nyt olevan maksimissa eli 1200 kilometrissa.

Jim on kehittänyt aika mojovan systeemin tuohon joka seuraa aika tarkasti NexStormin autozoomia:
- jos ei aktiviteettiä -> suurin etäisyys
- jos salamoita enemmän kun x määrä muttei soluja -> zoomaa ulimman salaman mukaan
- jos soluja -> ulimman solun mukaan kuitenkin siten että jos mennään liian lähelle niin se jää johonkin tasolle tyyliin 200 km:iin, en muista tarkkaan mihin kohtaan.
Kuitenkin niin että jos on valinnut zoomitason, esim. 500 km, se pysyy siinä aina kunnes laittaa sen takaisin automaatille.

Parhaiten sitä voi seurailla tuolla testisivullani jossa tuon Aussin dataa jossa on enemmän aktiviteettiä kun meillä täällä (tosin se ei päivity automaagisesti vaan kerran kun lataa sivun).

Snowi

Ai sen takia tuolla config-filussa olikin vähän ton tapaisia säätöjä. Pitää vielä vähän käydä eri säätöjä läpi, varsinkin sitten kun tulee vähän aktiviteettia, niin näkee miltä mikäkin näyttää.
Onko muuten tämä säätö sama asia kuin Nexstormin Antenna aligment säätö:
$offset       = 6;    // antenna alignment as entered in NexStorm.
Eli lukemaksi sama, joka Nexstormissa on?

Tässä koko uudistuksessa on yksi parhaimpia puolia on se, että nyt itse nettisivun ukkostutkan kuvaan ei vaikuta mikään mitä teet kotikoneella, joten esimerkiksi ukkostutkan kalibroiminen onnistuu sata kertaa helpommin  ;D. Kerran olin johonkin puolen yön aikaan kalibroimassa omaa tutkaa, niin kerkes lähteä se "hämähäkkiseittikuva" nettiin ja joku oli heti laittanut jonnekin foorumille, että "mikä toi verkkosysteemi tuossa Klaukkalan sääaseman ukkostutkassa on"  ;D
Nyt voi ottaa Enablen pois päältä sekä Data transferista että Screenshotista  :)

Tuo automaattizoomin maksimitaso menee ilmeisesti sen kuvan mukaan, joka sulla on suurin noista zoomikuvista? Sillä sulla se näyttäisi olevan 1000km ja valinnoissakin se 1000km näyttää olevan maksimi. Mietin että näin kesällä maksimi voisi huvikseen olla vaikka tuo 1000km ja talveksi laittaisi sitten 1200km.

weatherc

LainaaEli lukemaksi sama, joka Nexstormissa on?
Jeps :)

LainaaTässä koko uudistuksessa on yksi parhaimpia puolia on se, että nyt itse nettisivun ukkostutkan kuvaan ei vaikuta mikään mitä teet kotikoneella, joten esimerkiksi ukkostutkan kalibroiminen onnistuu sata kertaa helpommin
Totta, se tässä on yksi parhammista puolista, voit häärätä NexStormilla mitä haluat kuten zoomailla ilman että se vaikuttaa sivun tutkaan niin kauan kun NSLog saa tietonsa normaalisti.  ;D

Maksimi-zoomitason saa näppärästi säädettyä napsimalla pois pari riviä siitä kartta arraystä, tai jos on laiska, tekee 2 arrayta eri täytöllä josta vaan toinen on käytössä.  ;D
Sama aatos on täälläkin että talveksi voisi hyvin laittaa maksimin siihen 1200:aan ja kesällä pitää sitä pienempänä.

Snowi

Toinen loistava puoli on se, että saa kuvat nyt cachesta, sekä voi myös pakata omat kuvat. Äsken kun pakkasin kaikki eri zoomitasojen kuvat, niin pieneni yhteiskoko tasan puolella  :o. Laatu pysyi tietenkin aivan samana  ;D. Nyt Firebugikin tykkää kun kuvat on pakattu ja tulee cachesta. Aikaisemmin se valitti juurikin noista kuvista ja se tiputti pisteitä aika lailla. Nyt tulee jo 93 pojoa ukkustutkasivulta  :)

weatherc

Ensimmäinen ongelma (ainakin) kahdesta ratkottu "iskun/solun etäisyys vierailijaan"-ideasta kun sain nwn-pallukkaan etäisyys-funktion jossa lasketaan etäisyys kahdesta koordinaatista portattua php:stä javascriptiin  ;D

Laskusysteemit kuten cos(), sin() jne löytyivät kaikki täältä: http://phpjs.org/functions/rad2deg:497  ;D

weatherc

Zippi päivitetty :)
(Huom! kokeile ensin standalonena ennenkun laitat sivulle!)

Uutta:
- Näyttää vierailijan etäisyyden viimeiseen iskuun sekä soluihin ;)

Demo:
http://www.nordicweather.net/test/nsd2/
ei ole live tällä hetkellä mutta soluja löytyy joten näkyy myös se soluseuranta hyvin  ;D

teutari

#27
Taas mäiskitään päätä viimeisenpäälle seinään. ???
Nyt olis pari probleemaa mitä en ole saanut vielä NSDII ratkaistua. ::)
Sivu näkyy oikein kun on käytössä $jsfolder mistä tulee nuo .js filut....., sitten kun olen koittanut poistaa asetuksista $jsfolderit ja hakea filut cdn:stä tulee heti blank sivu.
Jotain on varmaan jäänyt huomaamatta kun tuommoista tekee mutta minkäs sille voi kun on peukalo keskellä kämmentä. ;)

Toisena on tuon testisivu.php hakeminen kansiosta missä nuo kaikki filut sijaitsevat tuohon CL-template sivulle kun sekään ei mene nyt aivan putkeen koska tutkakuva/data jää jonnekkin matkanvarelle eivätkä näy tuolla juuressa olevalla sivulla.
Testisivu: http://www.teutari.net/LD/testisivu.php

Täällä näyttää nytten toimivan ihan ok :)

weatherc

Laita

<?php
ini_set('display_errors', '1');
?>
ihan NSDisplay.php:n alkuun, mitä se kertoo?

teutari

Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 10.04.2011, 17:37
Laita

<?php
ini_set('display_errors', '1');
?>
ihan NSDisplay.php:n alkuun, mitä se kertoo?

Eipä se mulle kertonut yhtikäs mitään. ::) ;D

Laitoin samanlailla kun tuon vanhankin tutkasivun että kaikki filut juureen niin alkoi toimimaan CL-templatessa.
Noita .js filuja en saa haettua cdn:stä kun tekee jostain ihmeen syystä joka kerta tyhjän sivun.

Sivu CL-templatessa: http://www.teutari.net/wxradar.php

ps. rivin poisto ei auttanut,  tyhjää sivua tarjotaan kun koittaa hakea .js filut cdn:stä.