Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Dedi & FTP

Aloittaja teutari, maanantai, 06.12.2010, 11:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

teutari

Onko vika omassa yhteydessä vai onko muilla kanssa filujen uppaamisessa palvelimelle ongelmia?
Eilen/tänään kun olen seuraillut WD:n ja NSLogin uppauksia niin välillä ne on tosi tahmeita eivätkä aina mene perille, samoiten kun FTP-softalla uppaa filua ja ollaan jo palvelimella niin useinmiten se päättyy: Yhteys palvelimeen epäonnistui

jamo

Juu, ongelmia välillä näyttäisi olevan.

jamo

weatherc

#2
Nyt ainakin täällä näyttää pelittävän ok. Pitääpi tutkia...

EDITTIÄ:
Ainakin normaali WD:n uppaus on ollut OK klo 11:10.

weatherc

Seurantaa varten lisäsin Hetznerin paneelista testin joka testaa FTP-yhteyden 10 min välein ja jos failaa lähettää postia mulle. Tällä saadaan ainakin selville onko se dedin FTP joka tökkii ja kuin paljon siinä vaiheessa...

teutari

Lainaus käyttäjältä: weatherc - maanantai, 06.12.2010, 15:36
Seurantaa varten lisäsin Hetznerin paneelista testin joka testaa FTP-yhteyden 10 min välein ja jos failaa lähettää postia mulle. Tällä saadaan ainakin selville onko se dedin FTP joka tökkii ja kuin paljon siinä vaiheessa...

Hieno homma. :)
Jotenkin tuntuu vaan että jossain on pikkusen käsijarrua päällä kun noi uppaukset ei mene perille niin iloisesti kuin ennen, on pientä viivettä pelissä?
ADSL-purkkia on nyt pariin otteeseen buuttailtu ja asensin Q build kolmosen koneelle joten täytyy nyt seurailla olisko niistä mitään apua.

Snowi

Itselläkin on ollut ongelmia uppauksien kanssa, mutta uskon sen johtuneen pelkästään omasta koneestani. Jostain syystä välillä kone ei saa kunnolla yhteyttä nettiin ja siten surffailukaan ei oikeestaan onnistu ollenkaan, sillä sivut saattavat latautua vaikka vain puoliksi. Samalla kun minulla ilmenee tuo ongelma, ei myöskään upit mene kunnolla perille.
Asia onneksi korjautuu aina tietokoneen buuttauksella, mutta olisi kyllä kiva tietää mistä tuollainen voisi johtua.

weatherc

Kun tökkii ja miksei muutenkin, ajakaa traceroute dedille (Windowsista komentoikkuna ja "trace domain.com") ja katsokaa löytiskö siitä mitään selitystä missä hidastelee, hyppyjä matkan varrellahan on pieni tusina joten mahdollisia hidastuskohteita kyllä riittää...

Tosin vois kokeilla tehdä rebootti jos se auttais, mutta sehän voi auttaa vain jos vika dedillä ei muuten. Vois tehdä sen ihan piruttain tuossa illemmalla joskus 22-23-hujakoilla kun liikenne on vähentynyt...

weatherc

#7
Mahdollinen syypää tais löytyä...dedillä käynnissä aikamoinen nippu FTP-ohjelman prosesseja, jossa parhammillaan/pahimmillaan samalla käyttäjällä puolisen tusinaa  :o
FTP-softan uudelleenkäynnistys tapahtuu nyt :)

EDIT: Eipäs tapahtnutkaan...
EDIT2: No niin nyt FTP käynnistetty uudelleen...

teutari

Ajoin muutamia kertoja tracertin niin näyttäisi että mulla ainakin on välillä saksan päässä jotain häikkää?


weatherc

Täysin mahdollista että tuo hetzner.gw-lambdanet reititin on se syypää, mutta ei ainakaan Hetznerin status-sivulla ole mitään siihen viittaavaa.
Seurataan tilannetta...

Kannattaa varsinkin juuri silloin kun/jos FTP ei pääse läpi ajaa tuo tracert ja katsoa mihin jämähtää, ja ei-muokattu screenshotti vaikka mulle postiin. Sitä ne kuitenkin kysyy jos tarvii otta yhteyttä supporttiin.