Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Uudet taulukot myös Halikossa :)

Aloittaja weatherc, torstai, 25.11.2010, 19:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Noniin, nyt on Halikossakin muodissa olevat "värilaatikkotaulukot", tosin ne nimettiin vertalusellaiseksi koska rupee oleen sen verran eri näköistä raporttia ja tilastoa että kohta täytyy ruvet siivoamaan niitä  ;D
Ja tuttuun tyyliin muokattiin "pikkasen" css-filua ennen julkaisua ;)

Mutta mihin on viime helmikuun climatedata joutanut kun ei ole lumitaulukossa lukemia??  :o

Niitä vopi ihmetellä täällä

weatherc

Jatketaan nyt kun vauhtiin päästiin  ;D

Ennätys-sivu pistettiin uuteen uskoon (vähän käytiin kurkkaamassa ideoita Snowilta :P;D
Sivu toimii samalla testialustana kokeilussa vaihtaa fontii javascriptillä (jeps, senkin voi tehdä ::))
Sitä voi ihmetellä tuolla: http://www.nordicweather.net/index.php?sivu=12&lang=fi

;D

Snowi

Tuo on muuten huomattavasti selkeämpi, kun on nuo sääarvot samassa pystyrivissä  :). Mietinkin miten tuo näytti jotenkin selkeämmältä kuin minun oma  ;D. Pitänee itsekin muuttaa ne tuohon tyyliin.
Miten muuten sait noiden "kylmin päivä" jne. ennätyksien päivämäärät eroon tuosta väristä? Ne kun oli "kiinni" tuossa ennätyslukemassa, enkä ainakaan itse nähnyt noita päivämääriä erillisenä.

Vois itsekin laittaa jotain salamalukemia noihin taulukoihin. Vaikka päivän aikana mitattu korkein salamamäärä ja sitten vaikka kuten sinulle vuoden salamamäärät.
Lumisateen ennätykset olen pistänyt käsin, koska niitä en löytänyt testtagsista. Onneks viime talvena vedettiin sellaiset lukemat tauluun, että noita ei tarvi juuri muutella, paitsi ehkä tuota lumisateen määrää päivässä  :)

weatherc

Miten muuten sait noiden "kylmin päivä" jne. ennätyksien päivämäärät eroon tuosta väristä?

Näpräsin pienen funktion joka siivoaa sitä lausetta pikkasen  ;D

function fixhotcold($uh){
$uh = str_replace('C  on: 0','&deg;C</font>&nbsp;&nbsp; - &nbsp;&nbsp;',$uh);
$uh = str_replace('C  on: ','&deg;C</font>&nbsp;&nbsp; - &nbsp;&nbsp;',$uh);
$ug = array(' Jan ',' Feb ',' Mar ',' Apr ',' May ',' Jun ',' Jul ',' Aug ',' Sep ',' Oct ',' Nov ',' Dec ');
$uf = array('.01.','.02.','.03.','.04.','.05.','.06.','.07.','.08.','.09.','.10.','.11.','.12.');
$uh = str_replace($ug,$uf,$uh);
return $uh;
}


käyttö: fixhotcold($mcoldday)
$mcoldday on se mitä tulee testtagista. Se muuttaa kuukauden numeroksi ja nappaa myös pois ensimmäisen nollan päivämmäristä jotta ovat samaan tyylisiä mitä nuo muut ovat :)

Laitoin Hamiltonille viestiä jos se sais, jos mahdollista, "max snowdepth"-tagit meille ;)

Tuo fontin vaihto-testi taitaa jäädä lyhyeksi. Sinänsä tuo fontin jonka siihen laitoin (LondonBetween) vois toimia taulukoiden headereissä ja numeroissa mutta en tiedä oikeen... ;)

Snowi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - perjantai, 26.11.2010, 14:48
Näpräsin pienen funktion joka siivoaa sitä lausetta pikkasen  ;D

No tuohan on kätevä  ;D. Pitää tehdä pieniä muokkauksia ennätystilastoihin jossain vaiheessa.

LainaaLaitoin Hamiltonille viestiä jos se sais, jos mahdollista, "max snowdepth"-tagit meille ;)

Se olisi tosiaan näppärä juttu, koska tällä hetkellä siellä ei ole oikein mitään lumeen liittyviä ennätyksiä saatavilla. Ainakin tuo max snow depth ja max snow per day vois olla hyviä tageja.


HapaK

Samaa sapluunaa voisi varmaankin soveltaa myös auringon säteilylle? Luulisi, että tämän on joku jo tehnyt? Maksimi- ja keskiarvotehojen lisäksi päivittäinen energialukema olisi mukava tilastoida.




http://jyv-weather.info

weatherc

Noin, väännetty pikkasen lisää css:ää, tein oman pystyrivin myös päivämäärille :)

LainaaSamaa sapluunaa voisi varmaankin soveltaa myös auringon säteilylle? Luulisi, että tämän on joku jo tehnyt? Maksimi- ja keskiarvotehojen lisäksi päivittäinen energialukema olisi mukava tilastoida.

Nuo ennätyks-taulukoiden arvot tulee suoraan WD:n customtageista ja ovat "live" eli ne ei tallennu mihinkään kantaan tms. josta ne napattais vaan ainoastaan testtags-filuun joka päivittyy 5 min välein ainakin mulla.

Jos aurinko-kantaa haluaa tehdä niin eikun mestästämään sopivaa arvoa(ja) jota haluais tilastoida joko customtageista tai clientrawsta ja rakentelemaan jonkunlaista kantaa, esim mysql jos on saatavilla. (täältä kyllä löytyy apua kannan saamiseen jos tarvitsee) ;)

Snowi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - perjantai, 26.11.2010, 16:38
Noin, väännetty pikkasen lisää css:ää, tein oman pystyrivin myös päivämäärille :)

No nythän se näyttää entistäkin paremmalta, on kyllä todella selkeä  :).

Olen noita suomennoksia usein miettinyt ja muuttanutkin niitä useaan otteeseen. Oikeestaan lähinnä olen miettinyt osastoa "Alin", "Matalin" tai "Alhaisin". Alkuun mulla oli muistaakseni "Alin" sitten muutin "Matalin" ja sen jälkeen "Alhaisin"  ;D. Jotenkin "Alin ilmanpaine" kuulosti alkuun tyhmältä, mutta ei se oikeestaan olekaan. "Alin" olisi ehkä kaikkein paras vaihtoehto kuitenkin. Olen katsonut eri sivuista ja lähteistä mallia, mutta mitään yksiselittäistä vaihtoehtoa ei näytä olevan.
Ylemmän kategorian osalta lämpötiloissa "Korkein" tai "Ylin" on parhaat, mutta "Ylin kastepiste" kuulostaa jotenkin tyhmältä. Sitten käytetään myös "Suurin", mutta sitä ei voi kyllä käyttää esim. ilmanpaineen kanssa, eikä monen muunkaan. "Suurin" sanaa voidaan käyttää ehkä ainoastaa sateiden ja tuulien kanssa, tai ainakin se kuulostaa niiden kanssa ihan kohtuu järkevältä. Tämä on vain tämmöistä pilkunviilausta  ;D, mutta kaippa äidinkielen opettajilla olisi näihinkin se parhain vaihtoehto  :)

weatherc

Noita olen minäkin miettinyt mutta olen päätynyt siihen että yksi versio saa kattaa kaiken, jollei sitten käytä max/min ;D

LainaaNo nythän se näyttää entistäkin paremmalta, on kyllä todella selkeä

Piti jatkaa aloitetulla "laatikkolinjalla" ;D

ARu

onko mitenkään mahdollista tällä koodilla saada lämpöarvo ja päiväys eroteltua eri soluihin taulukossa?
muuten toimii hyvin.

function fixhotcold($uh){
$uh = str_replace('C  on: 0','&deg;C</font>&nbsp;&nbsp; - &nbsp;&nbsp;',$uh);
$uh = str_replace('C  on: ','&deg;C</font>&nbsp;&nbsp; - &nbsp;&nbsp;',$uh);
$ug = array(' Jan ',' Feb ',' Mar ',' Apr ',' May ',' Jun ',' Jul ',' Aug ',' Sep ',' Oct ',' Nov ',' Dec ');
$uf = array('.01.','.02.','.03.','.04.','.05.','.06.','.07.','.08.','.09.','.10.','.11.','.12.');
$uh = str_replace($ug,$uf,$uh);
return $uh;
}

käyttö: fixhotcold($mcoldday)