Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Culumus ja Vantage pro 2

Aloittaja daydona, maanantai, 19.04.2010, 18:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

daydona

Latasin Cumulus sääohjelman koneelle,mutta mitä pitää tehdä että saan tiedot näkyviin nyt on pelkkää nollaa joka kohdassa. Mulla ei ole kotisivua enkä tarvi tietoja nettiin ainoastaan omaan käyttöön laitoin täpit data logger kohdalle ja vantage pro 2 ja muutkin en saa vaan tietoja siirtymään missä on vika ? latasin Davis sivuilta ajurin joku WeatherLink Utility: CP210X USB ei auttanut.onko kellään selkeitä asennusohjeita en osaa Englantia yhtään.

daydona

Kerro sinä joka olet asentanut Culumus ohjelman Vantage Pro 2 asemalle kuinka tapahtuu,ei muuta kuin mulla tulee joka kerta virhe ilmoitus  joku 3270 error ?

yrde

No nyt sain itse VP2:n toimimaan cumuluksen kanssa.Eli tässä listaa mitä tein ja käyttis on win7 pro.

-Weatherlink softan setupista, communications port -> serial ja auto detect. Davis löytyi COM 6 portista.
-Hain koneelta Cumulun.ini tiedoston, jonka avasin.Siinä muutin alussa olevan Port=0 -> Port=6.
-Cumulus toimii, kun laittaa serial asetuksen.Weatherlink softassa pitää ilmeisesti olla myös serial asetus.

Toivottavasti tuosta on apua Vantage pro2 USB:n ja cumuluksen toimimattomuuteen.Myös CP210X USB to Serial Converter, 2.0 pitää olla asennettuna.

Joko daydona olet saanut toimimaan?

daydona

En ole vielä saanut toimimaan mulla on usb liitin eikä com liitin asetuksissa on sekä vantage pro 2 puolella että Cumulus puolella kummasakin setup asetuksissa usb täppi eikä toimi en tiedä mikä on ?

yrde

Lainaus käyttäjältä: daydona - sunnuntai, 27.06.2010, 18:18
En ole vielä saanut toimimaan mulla on usb liitin eikä com liitin asetuksissa on sekä vantage pro 2 puolella että Cumulus puolella kummasakin setup asetuksissa usb täppi eikä toimi en tiedä mikä on ?
Jos sulla on Weatherlink softa, niin laita sieltä asetukset sarjaportti.Samasta ikkunasta käynnistät auto detect, jolloin se hakee koneestasi oikean virtuaali com portin (mulla COM6).
Cumulus tottelee myös sarjaportti asetusta, mutta joudut avaamaan cumulus.ini tiedoston ja muuttamaan sinne saamasi portin numeron.kun olet muuttanut oikean numeron, sivun ylälaidasta tallennat sen.käynnistät cumuluksen uudelleen ja pitäis toimia.

daydona

Joo mulla on Weatherlink softa ja hain auto .. kautta mutta kone selasi mun mielestä vaan kaikki com portit läpi eikä näyttänyt missä on usb liitin on. Sitä en löytänyt cumulus.ini tiedostoa vaikka hain resullisienhallin sieltä kokoonpanoasetukset kautta ja sieltä Cumulus, kokeilin vielä cumulus ja Weatherlink laittaa kummasakin serien ja com 6 portti ei toiminut, muuten Weatherlink ohjelmalla sääasema toimii ja tiedot päivityy. Davis sivuilta olen myös päivittänyt kaikki uudet softat Usb ja muut. 

weatherc

Se mitä olen USB/COM-hässäkkää käyttänyt daviksen kanssa niin hyvin on toiminut tuo WL:än auto-haku, eli jos WL ei näe USB/COM:ia niin ongelma on siinä. Mutta jos kerran WL saa dataa niin se on sen löytänyt ja pitäisi näkyä joko WL:stä tai sitten purkin resurssihallinasta. Sieltä napsit COM:in numeron ja kerrot sen Cumukselle ja pitäisi toimia.
Kannattaa myös muistaa ettei WL:ää & Cumulusta voi ajaa samanaikaisesti, se on joko tai.

Tai voi, mutta se vaatii oman ohjelman joka jakaa COM-portin, esim VirtualVP:n.

yrde

Lainaus käyttäjältä: daydona - maanantai, 28.06.2010, 17:11
Joo mulla on Weatherlink softa ja hain auto .. kautta mutta kone selasi mun mielestä vaan kaikki com portit läpi eikä näyttänyt missä on usb liitin on. Sitä en löytänyt cumulus.ini tiedostoa vaikka hain resullisienhallin sieltä kokoonpanoasetukset kautta ja sieltä Cumulus, kokeilin vielä cumulus ja Weatherlink laittaa kummasakin serien ja com 6 portti ei toiminut, muuten Weatherlink ohjelmalla sääasema toimii ja tiedot päivityy. Davis sivuilta olen myös päivittänyt kaikki uudet softat Usb ja muut. 
Oletko asentanut myös CP210X USB to Serial Converter, 2.0
Cumulus.ini tiedosto on siinä kansiossa johon olet Cumuluksen asentanut.Jostain luin, että Cumulus pitäisi asentaa C aseman juureen, jos käyttää vistaa tai seiskaa.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6374446.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6374493.jpg

daydona

Tulee virheilmoitus ettei voi asentaa CP210X USB to Serial Converter, 2.0 lopetan koko Cumuluksen asentaminen on liian vaikea .KIITOS kaikille jotka autoitte asentamisessa.

yrde

Lainaus käyttäjältä: daydona - tiistai, 29.06.2010, 13:33
Tulee virheilmoitus ettei voi asentaa CP210X USB to Serial Converter, 2.0 lopetan koko Cumuluksen asentaminen on liian vaikea .KIITOS kaikille jotka autoitte asentamisessa.

Ilmeisesti valittaa, että CP210xManufacturing.dll puuttuu.Tuo convertteri pitää kopioida weatherlink kansioon ja suorittaa siinä.Älä nyt vielä luovuta, kokeiles tuota ja kyllä täällä neuvotaan parhaan mukaan. ;)