Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

FinWX Foorumin uusi palstajako julkistettu

Aloittaja J.Jäntti, torstai, 01.04.2010, 00:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tito

LainaaOnko sinulla muutamaa sellaista foorumia heittää esimerkiksi, jossa tällainen informaatiokohta löytyisi

Tässä yksi esimerkiksi
http://citroen-foorumi.com/

Snowi

Lainaus käyttäjältä: J.Laiho - sunnuntai, 04.04.2010, 22:56
Lainaus käyttäjältä: Snowi - lauantai, 03.04.2010, 19:34
Itse olen kyllä samaa mieltä djmaken kanssa noista sääasemien alakategorioista. Ne pistinkin tuolla +/- systeemillä heti piiloon, koska on tullut tavaksi katsoa ketkä ovat tällä hetkellä foorumia lueskelemassa, joten turhan paljon tarvi aina rullata alaspäin ennen kuin näki nuo käyttäjät  :)
En tiedä pitäiskö noita muutamia sääasemien valmistajia pistää Muut sääasemalaitteet otsikon alle? Saman voisi ehkä tehdä myös sääasemaohjelmille, kuten VWS ja WL.
Tietenkin alkuun tuntui vähän oudolta, kun noita tuli melkein puolet lisää ja kun tosiaan olen aina tottunut katsomaan foorumilla olevat käyttäjät. Mutta muuten kyllä hyvä uudistus, varsinkin tuo ostetaan/myydään kategoria on näppärä jos jotain haluaa myydä.

Kiitos mielipiteestä, Snowi. :)
Nuo alipalstarakenteet ovat jatkuvassa tarkkailussa. Jos jokin palsta ns. "kuivuu kasaan", eikä sinne tule postauksia enää tietyllä aikavälillä, sen sisältö yhdistetään toiseen palstaan ja kuivunut palsta poistuu. Ehdottamasi VWS ja WL ovat kyllä olleet pitkän aikaa hiljaisia, mutta niiden poistaminen ei ole yhtä yksioikoista, sillä poistoa harkitaan yleensä vasta sitten, jos kyseisen ohjelman ylläpito tai olemassaolo päättyy kokonaan. Sääasemalaitteiden kohdalla tilanne on vähän helpompi, koska yleensä sääasemavalmistajalla on useampi malli olemassa ja uudempi malli korvaa vanhemman.

Palstojen määrä lisääntyi huomattavasti, koska muunsin osan ylemmän tason palstoista kategorioiksi, jotta viestiketjujen seuraaminen helpottuisi. Tämä oli tehtävä, koska foorumialustassa piilevien puutteiden vuoksi osa kirjoitetuista viesteistä ja viestiketjuista jäi foorumialustan huomiotta. Ne eivät kadonneet, mutta jäivät listaantumatta. On kuitenkin hyvä havaita, että olet sopeutunut tähän muutokseen nopeasti.

Huomasin myös itse tuon, että jotkin viestiketjut eivät näkyneet etusivulle.
Ei tuossa sopeutumisessa kyllä kauaa mennyt, varsinkin kun noita aihealueita saa piiloon itse laitettua  :). Se on kyllä aivan totta, että pitää ottaa myös huomioon foorumin kasvumahdollisuudet ja katsella miten nuo uudet kategoriat lähtevät "käyntiin".

Itse en ainakaan vielä kaipaa sellaista kohtaa, josta näkisi kaikki uudet viestit. Itse kun olen tottunut katsomaan nuo viestit siten, että katson ensin vasemman puolen kuvakkeesta mihin ketjuun on uusia viestejä tullut ja sitten painan oikealta kyseistä aihetta. Toistaiseksi olen pärjännyt hyvin tuolla tavalla, mutta jos viestejä olisi vielä enemmän, niin silloin tuo "tuoreimmat viestit" kohta voisi olla kätevä.

weatherc

Ootteko muuten huomanneet sivun ylälaidassa olevat linkit:
Näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit.
Näytä uudet vastaukset viesteihisi.

Niistä saa esille uudet viestit  ;)

Snowi

Olen joo huomannut, mutta ei ole jostain syystä tullut kiinnitettyä niihin kuitenkaan pahemmin huomiota, eikä siten ole tullut niitä käytettyä  :D

weatherc

Lainaus käyttäjältä: Snowi - maanantai, 05.04.2010, 17:48
Olen joo huomannut, mutta ei ole jostain syystä tullut kiinnitettyä niihin kuitenkaan pahemmin huomiota, eikä siten ole tullut niitä käytettyä  :D

Juu en minäkään niitä pahemmin käytä, enemmän tulle seurattua tuota isoa ikona joka palstojen reunassa etusivulla  ;D

tito

LainaaOotteko muuten huomanneet sivun ylälaidassa olevat linkit:
Niistä saa esille uudet viestit

Tämä näkyy vasta kun on kirjautunut foorumille, mutta kohdan "tuoreimmat viestit" näkee jo pikakäynnillä foorumin sivulla ilman kirjautumista.

Snowi

Lainaus käyttäjältä: tito - maanantai, 05.04.2010, 18:10
LainaaOotteko muuten huomanneet sivun ylälaidassa olevat linkit:
Niistä saa esille uudet viestit

Tämä näkyy vasta kun on kirjautunut foorumille, mutta kohdan "tuoreimmat viestit" näkee jo pikakäynnillä foorumin sivulla ilman kirjautumista.

Millä perusteella se valitsee ne tuoreimmat viestit jos et ole kirjautunut sisään? Näkyykö siinä yhden päivän aikana tulleet viestit? Koska jos et ole kirjautunut sisään niin silloinhan ei tietenkään pystytä näyttämään juuri niitä uusia viestejä mitä sinä et ole vielä nähnyt, vaan esim. kaikki päivän aikana tulleet viestit.

weatherc

LainaaMillä perusteella se valitsee ne tuoreimmat viestit jos et ole kirjautunut sisään? Näkyykö siinä yhden päivän aikana tulleet viestit? Koska jos et ole kirjautunut sisään niin silloinhan ei tietenkään pystytä näyttämään juuri niitä uusia viestejä mitä sinä et ole vielä nähnyt, vaan esim. kaikki päivän aikana tulleet viestit.
Tuossa titon tarkoittamassa laatikossa (joka on myös käytössä mm. ww-foorumilla) näkyy 5 uusinta viestiä tai jotain siihen tyyliin, riippumatta siitä oletko lukenut ne tai ei ja riippumatta oletko kirjautunut tai ei, en tiedä pystyykö lukumäärää säätämään foorumin administa.
Sinänsä se on näppärä boxi koska siinä näkee heti jos vastaus tullut jos esim. odottaa vastausta johonkin kysymykseen.

tito

Tuossa esimerkkifoorumissa on 15 uusinta viestiä, näiden joukossa voi olla useampia samaan viestiketjuun kuuluvia viestejä jos ne ajallisesti ovat ensimmäisen ja viimeisen välissä. Tuon viestien määrän voi varmaan sovittaa foorumin keskusteluvilkkauden mukaan.
Makuasia on mihin tottuu, mutta näistä on helppo katsoa mihin aiheisiin on kirjoitettu.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: tito - maanantai, 05.04.2010, 10:09
Tässä yksi esimerkiksi
http://citroen-foorumi.com/

Oletan, että tarkoittanet tuota uutiskohtaa, joista toisessa lukee "Katso tästä kaikki lukemattomat viestit" ja toisessa linkissä "Katso tästä Tuoreimmat viestit", eikös vain?
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2025
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2025
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2025; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset