Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Interaktiivinen sääaennuste

Aloittaja weatherc, sunnuntai, 14.03.2010, 12:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Laitetaanpa omaan ketjuun..

Eli interaktiiviset sääennustekäyrät jossa voi valikoida mitä arvoa katselee ovat nyt kasassa täällä;D

Data on samaa mitä GFS-meteogrammissa on.

Snowi

Pakko sanoa, että näyttää kyllä erittäin hyvältä  ;D

weatherc

No niih, jatkoa seuraa  ;D
Nyt datana wxsimin puskema latest.csv, testisivu täällä: http://www.nordicweather.net/test.php.

Eipä ollut kovinkaan vaikeaa konvertoida se latest.csv:lle. Sateet se näyttää 3 tunnin jaksoissa sekä (ainakin yrittää) päättää minkälaisesta sateesta kyse (vesi, räntä,lumi tai jäätävä) käyttäen sekä kastepistettä että latest.csv:ssä olevaia wxtype-arvoja. Kastepisteessä käytössä seuraavat rajat: < 0 = lumi, > 0 & < +1.8 räntä, > +1.8 vesi. rajat kotoisin ww-foorumilta, jossa joku ne löysi kun oli juttua sateen olomuodosta.

;D ;D

LainaaPakko sanoa, että näyttää kyllä erittäin hyvältä
Tuo jQueryn Flot-paketti on aika tehokas pakkaus kyllä täytyy sanoa.
Kun javascripti niin tulee pikkasen softimpaa viivaa kun esim JpGraphin viiva pukkaa olemaan aika "kovaa" + että siihen saa noita interaktiivisuuksia :)

Snowi

Aivan loistavaa työtä kyllä  :D

Tota sitten kun teen vähän isompaa remppaa sivuihin niin olisiko noita mahdollista saada myös Klaukkalan sääaseman sivuille jos mainitsen siinä alkuperäisen lähteen?
Tai sitten pitää kokeilla myös itse väsätä vastaavanlaisia, on nuo kyllä sen verran tyylikkäät ja kätevä tapa nähdä eri arvojen ennuste  ;D

weatherc


weatherc

Nyt alkaa testikäppyrä wxsim-datasta olemaan aika kasassa, vielä pientä testausta eri latest.csv-filujen kanssa (mulla kolme eri, joissa ei säädöt) sekä muuta siivoamista ja sen sellaista...

Se poimii latest-filusta käytetyt yksiköt, sinänsä helppoa koska käppyrät säätävät itse itsensä arvojen mukaan. Vielä täytyy testata että värin vaihto lämpötilakäyrässä toimii myös F-asteilla.
Vielä jos sais sen itse tunnistamaan mikä on loginterval-asetus (sehän voi olla 6min -> 1 tunti) niin säästyis taas yksi asetus pois.

weatherc

#6
Dodih, interaktiiviset käppryät ovat paketissa :)
Tuotosta voi ihmetellä wxsim-sivultani tuolta ja siitä valitsemalla "Interaktiiviset käyrät"-välilehti.

Paketin voi ladata tuolta.

Skripti osaa itse päättää mikä loginterval on WXSIMissä käytössä sekä mitkä yksiköt ovat käytössä.

Pikaohjeet:
- alkuun pääsee laittamalla polku latest.csv-filuun oikeaksi wxsim2graph.php:ssä ja tarkistamalla että polut <head>-osiossa test.php:ssä menee oikein. Sitten menee vain omasivu.com/test.php:lle ja käppyrät pitäisi näkyä, jollei niin tarkista polut uudestaan. ;)
- test.php on myös malli miten lisätä sörsselit omalle sivulle. head-osio <head>:iin ja body-osio <body>:yyn. Simppeliä.  ;D
- jquery.flot.comb.js sisältää Flot-paketin filut jota tarvitaan jossa olen kasannut tarvittavat yhteen. Se on sama mitä UAH-käyräkin käyttää jonka tein aikasemmin.
- jquery.wxsim2graph.js sisältää kaikki käyrien asetukset. Lisä infoa kaikista mahdollisista vaihtoehdoista löytyy Flotin API.txt-filusta jonka laitoin mukaan.
- wxsim2graph.php sisältää mm. arrayt nimikkeille ja päiville ja on se missä latest.csv parsitaan JSON-muotoon jotta Flot osaa käyttää sitä.  
Rivi jossa näkyy päivien nimet ovat normi html:ää ja ne pistetään myös kasaan täällä. Laittamalla <b></b> siihen (Rivi 191: $daystr) saa ne paksummaksi :)
Noin yleisesti niin tekstin koko ja väri määräytyy sivun yleisasetusten mukaisesti, toki siten että ovat aste pienemmät kun normikoko mikä käytössä.

Snowi

Aivan mahtavaa!  :D

Pitää huomenna kattoo vähän tarkemmin ja tuo näyttää sen verran helpolta asentaa, että voisi melkein asentaa tuon sitten saman tien  ;D

Snowi

#8
En kerinnyt ladata tuota pakettia vielä ja nyt tuo linkki ei enää toimi. Onko se jollain toisella nimellä? Voisin nimittäin tänään itsekin asentaa tuon.

EDIT: Ei kun ei mitään, tuo linkki vain oli vähän hassu niin ei sen takia avautunut  :D, mutta sain sen nyt ladattua.

weatherc

Jep, fixasin tuon linkin, oli ylimääräinen http:// eksynyt siihen..