Yowindow tukee nyt myös PWS-asemia

Aloittaja weatherc, perjantai, 15.01.2010, 12:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Tuo Yowindow-flash sääennuste tukee nyt myös PWS-sääasemia livedatan osalta. Eli voi laittaa yowindow-ennusteen joka näyttää livedatana oman aseman dataa :)

Tämä vaatii että sääasema tekee xml-tiedoston tätä varten, WD:ssä on tämä tuki nyt mukana uusimmassa zip-päivityksessä.
Lisää infoa löytyy tuolta.
Jollei sääasemaohjelma osaa sitä tehdä niin täytyy väsätä xml-filu vaikka php:llä, tuossa foorumissa on ohjeet sitäkin varten ;)

Testsivu jossa yowindow-ennuste + oman asema livedataa tuolla

Myxi


Nyt on YoWindow saatavilla myös suomeksi. Sivustolle saa kielen vaihdettua lisäämällä riville  "param name="flashvars" " parametrin "lang=fi-su;"

Kommentit / korjaukset käännöksestä tähän threadiin, korjataan mikäli tarvetta esiintyy...

angle

#2
Nyt tarvittaisiin pikkuisen apua. Olen koittanut saada tätä yowindow widgettiä toimimaan kotisivulla, mutta se näyttää vaan itsepintaisesti tuota Utin säätä. Eikä siis lue/näytä tuota omaa yowindow.xml tiedostoa. Kuitenkin PC:lle asennettu Yowindow lukee ja näyttää tuon saman yowindow.xml tiedoston oikein.

Olen koittanut myös muita netistä löytyneitä yowindow.xml osoitteita ja välillä tuntui että ne toimivatkin. Olen aika ulalla että mikä tässä panee hanttiin nyt.

edit.
Muuttuneet linkit poistettu

angle

Lainaus käyttäjältä: angle - perjantai, 04.02.2011, 13:50
Nyt tarvittaisiin pikkuisen apua. Olen koittanut saada tätä yowindow widgettiä toimimaan kotisivulla, mutta se näyttää vaan itsepintaisesti tuota Utin säätä. Eikä siis lue/näytä tuota omaa yowindow.xml tiedostoa. Kuitenkin PC:lle asennettu Yowindow lukee ja näyttää tuon saman yowindow.xml tiedoston oikein.
...
Olen koittanut myös muita netistä löytyneitä yowindow.xml osoitteita ja välillä tuntui että ne toimivatkin. Olen aika ulalla että mikä tässä panee hanttiin nyt.


Tämä homma taisikin kaatua tuohon crossdomain tuen puutteeseen internet palvelun tarjoajan puolelta.
http://yowindow.com/widget_and_pws.html

angle

Widget lakkasi näyttämästä PWS:n tietoja. Joku serveri on vaihtunut siellä ja crossdomain.xml piti päivittää.

lähde

tito

Hieman epämääräiseksi on jäänyt tämä juttu.

En ole onnistunut saamaan tuosta KärSään omaa paikkakuntaa, vaan lähin on Oulu. Nimeksi voi kuitenkin muuttaa Kärsämäki, kuitenkin tiedot tulevat jostakin Oulun alueella olevasta lähteestä.
Onko kukaan onnistunut saamaan tähän oman sääaseman lähettämiä tietoja ja miten jos on? ::) ::) ::)

finilves

Lähettääkö sinun asema yowindow.xml, toimii ainakin Cumuluksen lähettämänä.

tito

LainaaLähettääkö sinun asema yowindow.xml, toimii ainakin Cumuluksen lähettämänä.

Cumulus on käytössä minullakin ja näyttää päivittyvän tuo yowindow.xml, mutta en ole saanut niitä näkymään tuossa widgetissä.

finilves

Alkaa se toimimaan, määrittelyistä virittää. Oli siinä jokin kommervenkki, itse asensin 3-4 viikkoa sitten määrittelyasia se oli en muista tarkkaan.
Joutui sitä hakiessa muutaman piipullisen polttamaan, ratkaisu löytyi Yowindow ohjeista.

angle

Tuo widget vaatii että se crossdomain.xml on siellä web sivuston juuressa. Sen voi helposti kokeilla kirjoittamalla selaimeen esim. www.omasivu.com/crossdomain.xml, jolla tulee em. tiedosto näkyviin. Tai vähän selaimesta riippuu mitä tulee, mutta ainakin explorer näyttää sisällön. Widget:n koodia voi myös testata niin että kokeilet jonkun toisen sivuston toimivaksi havaittua yowindow.xml tiedosto osoitetta.