nordicweather.netin huolto -> VALMIS

Aloittaja weatherc, lauantai, 05.09.2009, 20:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Sivu lähtee totaaliselle huoltopaussille alkaen joskus klo 23.30, riippuen kuin kauan kestää ladata backupit alas. Tänä aikana sivuja ei näy.

Syy näin radikaaliin paussiin on se että sinne on kerääntynyt jos jotakin roskaa ja nyt on siivouksen paikka.
1. Ajoin jonkin aikaa sitten sivun etusivun testerin läpi ja aika järkyttävä oli vastaus, HTML-requestejä oli toista sataa ja kokoakin kertyi aivan liikaa. Tosin kyseisen testerin varoituksia ei kannata ottaa kovin vakavasti koska ovat visiin perua modeemiajoilta mutta ihan hyvää perusinfoa se kyllä antaa. Pikkasen aikaa tutkittuani testerin vastausta rupes kyllä syytkin selkenemään ja pikkasen aikaa tutkittuani sivuani niin päätin että rakennetaan se uusiksi alusta testi-sivustolle.
2. Mm. css-filuun oli kertynyt vaikka mitä kun vaan on lisännyt muttei koskaan siivonnut sitä...hrmm...(jokainen kuva joka siellä on latautuu joka kerta vaikkei sitä näkyisi sivulla!) ja sen täydellinen läpikäynti on ollut "työn alla" jo kuukausia.
3. Sama sivun datafilut, käytössä ollut niin customclientraw.txt sekä nyttemmin testtags.php, nyt ne ovat yhdistetty ja käyty läpi.
4. Samalla olen tutkinut että onko jekkuja millä mm. pystyy pakkamaan tai yhdistää javaskriptit ym. skriptejä pienemmäksi.

Katkon pituudesta ei mitään arvoita mutta parissa tunnissa sen pitäisi olla ohi, periaatteessa kun pitäisi olla että siivota vanhat pois ja ajaa uudet sisälle mutta sitähän ei koskaan tiedä.
Mahdolliset ongelmat raportoidaan tähän ketjuun.

Tänä aikana NWN päivittyy normaalisti koska tarkoitus ei ole koskea siihen lainkaan.

EDITTIÄ: Noniin, kohta... ;)

weatherc

#1
Menipä se sutjakkaasti, taas ollaan online :)

Muutama uusi jekku lisätty, yleisen siivoamisen ja templaten uudelleenrakentelun lomassa:

- yr.no ennuste-sivulla voi nyt valita 16 eri paikkakunnan välillä, aina Kilpisjärvestä Maarianhaminaan. Oletuksena on Halikko
- Stormpulse.com:in huurikaaniseuranta
- Nexstorm- ja WASP2-animaatiot uusittu (tutkasivu)
- Virtuaalivoimala toimii taas, itse asiassa se on toiminut koko ajan, se oli vaan sivu joka oli sökö ;)

Muuta:
- etusivun mittarit käyttävät nyt Bindowsin xml-moottoria
- Vasemman reunan valikkoa pikkasen järjestelty uudestaan
- eniten liikennettä generoivat sivut on puskettu W3-validaattorin läpi. (sivuja on 50+ joten onhan 3 hyvä alku  ;)), no itse asiassa sivun runko on myös puskettu sen läpi
- rakennettu oma "visitors online"-skripti joka ei tarvi mysql:ää vaan toimii txt-filun pohjalta, näin päästiin eroon mysql:stä muualta paitsi virtuaalivoimalassa
- Samalla tulee tästä Salo-80 ketjusta sivuston virallinen info-ketju. Hyvä kun ns. offsite niin siihen pääsee käsiksi vaikka itse sivu olisi muuten jostain syystä alhaalla
- testerin mukaan etusivun koko on nyt noin neljännes sekä HTML-requestejä on noin kolmannes siitä mitä se oli  :o

;D

weatherc

Nyt alkaa hienosäätökin olemaan kohdallaan ja mm. webkamera päivittyy tass sekä ennustevertailu näyttää oikeata eikä puoli vuotta vanhaa vertailua.  ;D
Ainut mikä ei tykännyt uudesta templatesta oli maajäristyskartta joten se pois käytöstä, itse tiedot näkyvät kyllä OK taulukossa.

meteorologi


weatherc

#4
Lainaus käyttäjältä: Meteorologi - sunnuntai, 06.09.2009, 17:07
Onko NWN jumissa?  ???

Hmm...voipi johtua siitä että omat NWN-tiedostot ovat nyt eri kansiossa kun ennen (oli ennen juuressa), josko seuraava päivityskierros korjaa asian...Tämä ei koskenut "user"-karttoja koska niitten datafilut ovat samassa paikkaa kun ennenkin.

EDIT: Jeps, nyt toimii..

jamo

Mikähän mulla mättää kun ei aivan oikein näy Firefoxissa, sama ongelma niin XP/3.5.2 ja ubuntu/3.0.13.
Operalla ubuntussa ja IE8:lla xp:ssä näkyy oikein.
Voisiko syy olla Adbloc Plus? Ei nimittäin näy nuo mainoksetkaan näköjään. Eli toimii
Jää tosiaan toi "tuetut ohjelmistot" piiloon.

jamo

weatherc

Hmm....Mulla toimii OK Firefoxissa eli voi hyvin olla tuo AdBlock joka sekoittaa koodin. Voitko ottaa ruutukaappauksen siitä kohtaa koodia jossa tuo sivu-menyy loppuu Firefoxilla AdBlock päällä niin tarkistan että kuin paljon se oikeen syö pois koodista. Eli alkaen
<!-- end generated flyout menu -->

Ja loppuen vaikka kohtaan

<b>Sääasema-ohjelmat</b><br/>


Veikkaan että AdBlock sekoittaa nuo DIV:it jotenkin kun "siivoaa" koodia...

jamo


weatherc

Kiitoksia...Katsotaanpas...Just..eli se ei "siivoa" koodia mitenkään vaan poistaa näkyvistä sitä oman mielensä mukaan..tuolle ei ole mitään tehtävissä koodipuolelta, ainakaan kovin helpolla koska missään ei näy mistä se aloitta saatikka lopettaa piilottamisen...

Nuo etusivun mittarit muuten ei toimi Safarilla..varsinaisia ongelmalapsosia  ;D Nooh, Safarin käyttjiä on vaan pieni murto-osa joten siinämielessä ei kovin suuri ogelma, mutta...

jamo

Ei kai siinä, Adblock pois käytöstä tuolla sivulla ja toimii.  :)

jamo