Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Windows7 -> hidasta

Aloittaja weatherc, sunnuntai, 05.07.2009, 22:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Mulla ollut Wintoosa7 sääaseman koneella käytössä pari päivää lähinnä sen takia että piti saada IE8 jotta sain selvitettyä ongelman sivun toimivuudessa. Samalla ajattelin että kokeilis sitä sääaseman kera koska sehän on tosiasia että kun M$ saa sen ulos syksyllä niin ei ole kun ajan kysymys kun XP:n tuki loppuu, tosin eihän se heti lopu mutta kuiteskin.

Ollut nyt kaikki paitsi webkamera käytössä ja muuten kaikki on toiminut ok mutta hidasta on varsinkin silloin kun tehoa tarvittais kuten WD:n minuutti/tunti-prosessit ja WXSIMin sääennusteessa. Esim. WXSIMin kohdalla se ei tahdo saada ennustetta tehtyä kolmessa minuutissa kun XP:ssä siihen ei mene kuin 10 sekuntia. Kuitenkin tehoa on myllyssä AMD:n 3000+ prosessori 2 Gt RAMin kera.
Ainut vippaskonsti jonka olen tehnyt on se että lähes kaikki sääohjelmat oon ajanut XP-compatiblena sekä Admin-oikeuksilla.

Noin muuten ei ole ongelmia ollut, on vakaa ja kaikki normi hommat kuten surffailu toimii moitteettomasti myös vaikka FF olisi auki päivästä toiseen sekä monella välilehdellä.


J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 05.07.2009, 22:33
Mulla ollut Wintoosa7 sääaseman koneella käytössä pari päivää lähinnä sen takia että piti saada IE8 jotta sain selvitettyä ongelman sivun toimivuudessa. Samalla ajattelin että kokeilis sitä sääaseman kera koska sehän on tosiasia että kun M$ saa sen ulos syksyllä niin ei ole kun ajan kysymys kun XP:n tuki loppuu, tosin eihän se heti lopu mutta kuiteskin.

Windows XP:n käyttäjät voivat olla rauhallisin mielin, sillä Microsoft lopettaa jatketun tukensa viimeisimpien tietojen mukaan 08.04.2014. ;)
Jatketulla tuella tarkoitetaan sitä, että XP:lle tarjotaan paikkauksia tuohon päivämäärään saakka. Aikaa on siis vielä viitisen vuotta. Siihen mennessä Microsoft ehtii varmaan julkistamaan Windows 8:n. ;D

Lainaus käyttäjältä: weatherc - sunnuntai, 05.07.2009, 22:33
Ollut nyt kaikki paitsi webkamera käytössä ja muuten kaikki on toiminut ok mutta hidasta on varsinkin silloin kun tehoa tarvittais kuten WD:n minuutti/tunti-prosessit ja WXSIMin sääennusteessa. Esim. WXSIMin kohdalla se ei tahdo saada ennustetta tehtyä kolmessa minuutissa kun XP:ssä siihen ei mene kuin 10 sekuntia. Kuitenkin tehoa on myllyssä AMD:n 3000+ prosessori 2 Gt RAMin kera.
Ainut vippaskonsti jonka olen tehnyt on se että lähes kaikki sääohjelmat oon ajanut XP-compatiblena sekä Admin-oikeuksilla.

Noin muuten ei ole ongelmia ollut, on vakaa ja kaikki normi hommat kuten surffailu toimii moitteettomasti myös vaikka FF olisi auki päivästä toiseen sekä monella välilehdellä.

Sikäli, kun Vistan toimintaa tunnen, niin ohjelmien asentamista \Program Files\-hakemistoon kannattaa miettiä ohjelman toiminnan kannalta uudelleen. Windows 7 ei liene poikkeus, koska se on osan toiminnoistaan - luultavimmin tämänkin - perinyt Vistalta. Käyttöjärjestelmä pitää tiukempaa kuria sinne asennettujen ohjelmien kanssa enemmän, kuin muualle, joten homman "punainen lanka" saattaa olla se, että kokeilet asentaa sääohjelmat johonkin toiseen, vaikka itse väsättyyn hakemistoon ja kokeilla sitten, auttoiko se nopeuteen.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

weatherc

Se mikä minun taka-ajatus olikin lähinnä että se vaatii paljon tehokkaamman myllyn jos todella haluaa jotain Win7:lla tehdä, normi surffailu ym. kevyet hommat toimis ihan ok ja suht nopeasti mutta kun sitten taas WD & WXSIM ym. pikkasenkin tehoa kaipaavat vaikutti olevan kun horroksessa.
Suurin yllätys minulle oli kyllä tuon WXSIMin ennusteen teko, joka XP:ssä tulee valmiiksi noin 10 sekunnissa ja Win7:ssa ei 3 minuuttiakan riittänyt, kolmesa minuutissa se sai noin 3 päivän ennusteen kuudesta tehtyä...
Huomasi myös WD:n käyristä että jäi minuutteja väliin koska 24 h käyrään mahtui noin 30 tuntia dataa  ::)

LainaaSikäli, kun Vistan toimintaa tunnen, niin ohjelmien asentamista \Program Files\-hakemistoon kannattaa miettiä ohjelman toiminnan kannalta uudelleen. Windows 7 ei liene poikkeus, koska se on osan toiminnoistaan - luultavimmin tämänkin - perinyt Vistalta. Käyttöjärjestelmä pitää tiukempaa kuria sinne asennettujen ohjelmien kanssa enemmän, kuin muualle, joten homman "punainen lanka" saattaa olla se, että kokeilet asentaa sääohjelmat johonkin toiseen, vaikka itse väsättyyn hakemistoon ja kokeilla sitten, auttoiko se nopeuteen.

Ne on kaikki D-osiossa eri ihan erillään koko windowsista ;)
Näin ei käyttiksen vaihto ole kovin hankalaa kun kaikki data on "turvassa" omalla osiolla  :)