Banneri

Aloittaja weatherc, keskiviikko, 10.11.2010, 20:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Snowi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - lauantai, 13.11.2010, 21:47
Johan teutari heitti hienon bannerin kehiin :)
pitäiskö itsekkin päivittää omaa??  ;D

Näin näköjään teki  ;D

Lainaus käyttäjältä: Naruskan Ukka - torstai, 11.11.2010, 21:42
Ukan täytyy nyt odottaa vielä hetki, että joku tekee kaikesta tästä Ukalle niin vieraasta bannerikeskustelusta semmoisen kevyen kenttäkoosteen, josta Ukka sitten tumpelona voi alkaa rakennella omaa banneria niin, että sähköiskuja ei tulisi.

Lopulta tämä ei vaikeeta ole, mutta se vaatii ensin oikeat välineet  :)
Ensiksi sinulla täytyy olla php asennettuna koneellesi, jotta pystyt ajamaan tätä banneri php-skriptiä koneelta käsin. Tähän kannattaa hankkia kerralla valmis paketti kuten wamp- tai xampp-serveri. Wampin saat ladattua täältä: http://www.wampserver.com/en/download.php
Sitten kun sinulla on tuo asennettuna, asennat wampin www-kansioon banneriskriptin, wind_icons kansion ja tuon sääikoni-kansion.
Skriptiä tarvitsee ajaa, jotta se tekee valitsemaasi bannerikuvaan nuo säätiedot ja sääikonin. Tähän käytän VBSskriptiä, jonka saat tästä http://www.klaukkala-saa.fi/banneri.rar
Sitten kaikki täytyy automatisoida ja sen olen hoitanut kahdella ohjelmalla. SS:n avulla pystyy ajamaan erilaisia ohjelmia automaattisesti valitsemiesi väliaikojen mukaan. SS:n saat ladattua tästä http://download.cnet.com/System-Scheduler/3000-2344_4-10055373.html
Myös upload pitää saada automatisoitua ja sen olen hoitanut loistavalla uppiohjelmalla Flingillä, joka tosin on maksullinen, mutta ainakin alkuun sitä saa käyttää ilmaiseksi 30 päivää. En ole varma oliko siitä myös ilmaisversio. Flingin saat ladattua tästä http://www.nchsoftware.com/ftp/index.html
Flingissä on yksi loistava ominaisuus, se osaa haistella onko jokin tiedosto muuttunut ja jos on, se uppaa sen serverille  :)

Itse käytän noita ohjelmia moneen muuhunkin käyttötarkoitukseen. Tärkein apu noista on wxsim-sääennusteiden tekemisessä.
Mutta itsellä kun oli nuo kaikki ohjelmat valmiina niin hoidan myös bannerin teon ja uppaamisen noiden kautta.
Jos uskallat kokeilla bannerin tekoa ja uppaamista noiden ohjelmien avulla, niin kysy ihmeessä jos tulee ongelmia matkan varrella  :)

weatherc

LainaaSitten kaikki täytyy automatisoida ja sen olen hoitanut kahdella ohjelmalla. SS:n avulla pystyy ajamaan erilaisia ohjelmia automaattisesti valitsemiesi väliaikojen mukaan. SS:n saat ladattua tästä http://download.cnet.com/System-Scheduler/3000-2344_4-10055373.html
Myös upload pitää saada automatisoitua ja sen olen hoitanut loistavalla uppiohjelmalla Flingillä, joka tosin on maksullinen, mutta ainakin alkuun sitä saa käyttää ilmaiseksi 30 päivää. En ole varma oliko siitä myös ilmaisversio. Flingin saat ladattua tästä http://www.nchsoftware.com/ftp/index.html
Flingissä on yksi loistava ominaisuus, se osaa haistella onko jokin tiedosto muuttunut ja jos on, se uppaa sen serverille

Pieni korjaus:

Fling on ilmainen, ainakin se mikä mulla on, tai en ainakaan tähän mennessä ole maksanut siitä €uroakaan :)

Tuota mun zipissä olevaa banneriskriptiä ei tarvi automagisoida, se tekee bannerin "on the fly" aina kun joku sitä katselee ;D


teutari

Lainaus käyttäjältä: Naruskan Ukka - lauantai, 13.11.2010, 21:54
Alettaiskos Teutari liikeneuvotelut

Eihän tuossa mitään liikeneuvotteluja tarvita koska kaikki materiaali mitä siihen on käytetty on Naruskan omaisuutta, kävin vain sitä "röyhkeesti" kahmimassa ja pikkusen muokkasin. :-[ :)

HapaK

#43
Pitihän se alkaa omaakin banneria ehostamaan, kun noin mainioita skriptejä ilmaantuu saataville. Niistä iso kiitos.

Ensimmäinen yrittämä toi kuitenkin ruutuun ison liudan viehekoodia: skripti kaipaili ikoneita 5.png ja WNN.png, joita ei löytynyt. Kun moiset hakemistoihin loi niin homma alkoi futaamaan. Onkohan koodissa virhe, puuttuuko ko ikonit zip-paketista vai täälläkö päässä se jälleen mättää?




http://jyv-weather.info

weatherc

#44
LainaaEnsimmäinen yrittämä toi kuitenkin ruutuun ison liudan viehekoodia: skripti kaipaili ikoneita 5.png ja WNN.png, joita ei löytynyt. Kun moiset hakemistoihin loi niin homma alkoi futaamaan. Onkohan koodissa virhe, puuttuuko ko ikonit zip-paketista vai täälläkö päässä se jälleen mättää?

Huomasin ihan saman.
Vika on puuttuvassa ikoneissa sekä kirjoitusvirhekukkasesta tuulen suunnan parserissa :)

Korjauszippi kasassa ihan hetkosen kuluttua jossa:
- puuttuvat sekä korjaukset säätilaikoneihin
- banner.php:ssä, ihan lopussa NNW on muutettu NWN:ksi, vaihtoehtoisesti muuta wind_icons:ssa NWN.png NNW.png:ksi

EDIT: Zippi päivitetty

Snowi

Lainaus käyttäjältä: HapaK - sunnuntai, 14.11.2010, 12:14
Ensimmäinen yrittämä toi kuitenkin ruutuun ison liudan viehekoodia: skripti kaipaili ikoneita 5.png ja WNN.png, joita ei löytynyt. Kun moiset hakemistoihin loi niin homma alkoi futaamaan. Onkohan koodissa virhe, puuttuuko ko ikonit zip-paketista vai täälläkö päässä se jälleen mättää?

Itseasiassa tuollaista ikonia ei olekaan, vaan tuon nimi on NNW.png. Eli noissahan vaihtoehtojahan voi olla montakin, mutta mallia otin noista vanhoista wxsim-ennusteen tuuli-ikoneista. Ainakin minulla näyttää toimivan hyvin vaikka ei tuo ikoni olekaan nimellä WNN.png. Varmaankin skriptissä voi olla jonkinlainen ero.

Lainaus käyttäjältä: weatherc - lauantai, 13.11.2010, 23:49
Fling on ilmainen, ainakin se mikä mulla on, tai en ainakaan tähän mennessä ole maksanut siitä €uroakaan :)

Voipi ollakin, olen voinut sekoittaa johonkin toiseen ohjelmaan, tai sitten olen ostanut tuosta flingistä jonkun maksullisen version  ;D

LainaaTuota mun zipissä olevaa banneriskriptiä ei tarvi automagisoida, se tekee bannerin "on the fly" aina kun joku sitä katselee ;D

Mietinkin että tuo sinun muokkaamasi skripti on varmaankin automaaginen  ;D. Sittenhän se on helppo asentaa, eikä tarvitse noita ohjelmia mitä tuossa aiemmin mainitsin. Mutta hyviä ohjelmia kyllä ovat, eikä enää ilman niitä tulisi varmaan toimeenkaan  :D



weatherc

LainaaMietinkin että tuo sinun muokkaamasi skripti on varmaankin automaaginen  Virnistää. Sittenhän se on helppo asentaa, eikä tarvitse noita ohjelmia mitä tuossa aiemmin mainitsin. Mutta hyviä ohjelmia kyllä ovat, eikä enää ilman niitä tulisi varmaan toimeenkaan

Siinä olet ihan oikeassa että Fling on kyllä mitä parhain FTP-ohjelma kun sen saa siten että se tarkkailee kansiota ja kun tiedosto on muuttunut se uppaa sen automaagisesti. Mulla on mm. wxsimin sekä kameran video-filut siinä, silloin ei tarvi murehtia että milloin ovat valmiina kun Fling uppaa ne heti kun uunista tulevat :)

LainaaItseasiassa tuollaista ikonia ei olekaan, vaan tuon nimi on NNW.png. Eli noissahan vaihtoehtojahan voi olla montakin, mutta mallia otin noista vanhoista wxsim-ennusteen tuuli-ikoneista. Ainakin minulla näyttää toimivan hyvin vaikka ei tuo ikoni olekaan nimellä WNN.png. Varmaankin skriptissä voi olla jonkinlainen ero.

Juu, vika oli siinä tuulen suunnan funktiossa jolla WD-banneri määrittää sen ikonin ja se antoi tuon WNN-arvon eikä NWN-arvoa.

Snowi

Pakataanko muuten näitä foorumilla näkyviä kuvia automaagisesti jonkun verran? Nimittäin bannerit, kuten myös nuo pienet kuvat vasemmalla eivät ole aivan alkuperäisessä tarkkuudessaan. Silloin tuon pienen kuvan kanssa ihmettelin asiaa ja luulin sen ensin johtuvan kuvasta, joten kokeilin montaa eri versiota  :D. Ilmeisesti jonkinlainen pakkaus tulee väkisinkin.

weatherc

#48
LainaaPakataanko muuten näitä foorumilla näkyviä kuvia automaagisesti jonkun verran? Nimittäin bannerit, kuten myös nuo pienet kuvat vasemmalla eivät ole aivan alkuperäisessä tarkkuudessaan. Silloin tuon pienen kuvan kanssa ihmettelin asiaa ja luulin sen ensin johtuvan kuvasta, joten kokeilin montaa eri versiota  Hymyilee leveästi. Ilmeisesti jonkinlainen pakkaus tulee väkisinkin.

Avartar, eli tuo pikkukuva, tallentuu foorumin kansioon kun sen tallentaa ja tulee siten sieltä. Banneri sen sijaan pitäisi tulla suoraan lähteestä eli yleensä aseman sivun omalta palvelimelta.
Avartarissa on se että se puristetaan aina avartar-kokoon, riippumatta mikä sen alkuperäinen koko on, tuloksena joskus aika surkuhupaisia kuvia, varsinkin jos lähdekuvan suhde (pituus x leveys) on eri mitä avartarkuvan ;)

Foorumeilla, kuten monesti myös tavallisesti webhotelleilla, on pakkaus olemassa, tämä kun pienentää selaimelle puskettavan sivun kokoa jopa yli 90%.
Tämä näkyy parhaiten php-pohjaisilla sivuilla. Esim. dedin Nginx pakkaa php-sivut automaagisesti.
Tässä esimerkkinä nordicweatherin nwn-sivusta:
Original Size: 367.33 KB
Gzipped Size: 31.53 KB
Data Savings: 91.42%
Eli tuo Gzipped Size on se koko jota pusketaan selaimelle :)
Tuon voi testata täältä: http://www.whatsmyip.org/http_compression/

Snowi

Juu on minullakin gzipattu kaikki sivut - vähensi sivujen kokoa aivan älyttömästi - mutta silti kuvia tarkkuus on aivan normaali, eikä niiden kuvanlaatu ole kärsinyt yhtään. Mutta tällä foorumilla oleva pakkaus on ilmeisesti huonontanut kuvienkin kuvanlaatua, eikö sitä saisi toimimaan samalla lailla kuten esim. noilla meidänkin sivuilla? Eli että sivun pakkauksesta huolimatta, kuvien kuvanlaatu on alkuperäinen  :)

Avatarinkin kanssa kokeilin muistaakseni eri kuvakokoja, mutta eivät näyttäneet vaikuttavan tilanteeseen. Ei tämä mikään paha asia ole, mutta olisihan se aina hienompi, jos kuvien laatu olisi alkuperäinen kristallinkirkas  ;D