Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

06-07.07.2010

Aloittaja weatherc, maanantai, 05.07.2010, 22:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Pistetäänpä seurantaan...
Alkaa näyttää sen verran lupaavalta huomisesta alkaen, jospa vihdoikin saatais pikkasen säpinää tänne eteläänkin  ;D

Ensin oma wxsim...
Povaa ukkosia huomisiltapäivästä alkaen siten että ti-ke-yöstä alkaen olisi 70% todennäköisyys...
Wxsimin Lifted indeksit tiistai-torstai-akselilla liikkuu -3 ja -6 välillä...

GFS...
GFS-ennusteessa Liftedit likkuu pikkasen maltillisemmin mutta eteläiseen Suomeen (Salo/Hki-akseli) sekin povaa -4/-5 lukemia..Surface-CAPE:t liikkuu parhamillaan 1500 j:ssa...

Ja illan piristyksenä laitetaan aina niin ylioptimistinen Schlenczek's Thunderstorm Index keskiviikolle  ::)

;D

Sanni

Olisi kyllä mukava synttäriyllätys tyttärelle mikäli keskiviikkona ukkonen tosiaan tulisi :) Neiti analysoi salamatutkia jo asiantuntevasti ja on sitä mieltä että ukkonen on iloinen sää  :)

Toi ei oo mun mielestä lainkaan ylioptimistinen tuo tutka. (Wanna Believe So). Kaikki ennusteetkin näyttää siltä että ukkosta tosiaan pukkaisi keskiviikkona ainakin täällä  :) Sen jälkeen lämpötila nousee taas. Katselin ennusteita home cityyn ja sunnuntaille on luvattu +31 astetta. Aivan hillitöntä. Näin kuuma kesä taisi olla viimeksi vuonna 2003  ;D

Snowi

Lainaus käyttäjältä: Sanni - maanantai, 05.07.2010, 23:24
Katselin ennusteita home cityyn ja sunnuntaille on luvattu +31 astetta. Aivan hillitöntä. Näin kuuma kesä taisi olla viimeksi vuonna 2003  ;D

Näin kuumaa kesää ei tosiaan ihan joka vuosi ole, itse en panisi pahakseen vaikka olisi joka vuosi  :D

Mutta ukkosten osalta näyttää todella lupaavalta. Foreca on laittanut Klaukkalaan ti-ke yölle ukkosikonit ja jopa keskiviikkona päivällä voisi ukkostaa. Oma wxsim-ennuste näyttää sekin lupaavalta. LI-indeksi on kieltämättä aika taivaissa tiistai illan ja lähes koko keskiviikon osalta. Tosin sateiden osalta ennuste näyttäisi vain 50% tsäänssiä. FMI on myöskin laittanut ukkosikonin keskiviikolle sekä Vantaalle että Nurmijärvelle.
Kokonaisuutta kun katsoo niin ukkoset ovat siis erittäin todennäköisiä seuraavan kahden päivän sisällä.

Sanni

Snowi, *high five*! Nyt vaan kisataan siitä kumpi saa kovemmat rytinät  ;D

Tää kesä on kyllä ollu harvinaisen lämmin! Saisi näitä olla enemmänkin. Muistan että vuonna 2001 oli myös hillittömät helteet ja sitten taisi olla myös vuonna 2005. Muistan että heti tyttären syntymisen jälkeen alkoi järjettömän lämmin ilma ja kunnon rytinät =) Vuonna 2007 oli myös sellaisia helteitä että ravailin tuskissani suihkussa viiden minuutin välein. Jos on siis tullut joka toinen vuosi, se on jännästi hypännyt kolme vuotta eteenpäin tuossa syklissä 01-03-05-07. 2008 ei pahemmin helteitä kai ollut eikä viime vuonnakaan.

Tänään siis seurantaan tutkat niin hyvin kuin ehtii. Toi estofex näyttää mielenkiintoiselta - ykköstason ukkoset yltää juuri ja juuri etelärannikolle. Kiroan vain sitä että isännän piti ostaa kunnon videokamera kaverinsa kanssa, mutta eivät ole vieläkään saaneet sitä aikaiseksi. Jätkät yrittää soluttaa mua omiin projekteihinsa mutta eivät ees saa mulle videokameraa täksi päiväksi. Mitä pahaa mä oon tehny?  ;D

Sanni

Do dii do dii do dii. Oltiin tuossa äskön frendin ja molempien lasten kanssa ulkona ja siellä OIKEESTI tuli sadekuuroja vartin välein. Nyt on olosuhteet niin kohdallaan kuin olla ja voi. Tänään jos ei ukkosia tule, syön teidän kaikkien kengät. Kastepiste Vantaalla 15,5 ja tukahduttava ilma.

Sanni

#5
No niin, eka ukkonen on jo Suomenlahdella matkalla tänne. =D Tule tänne tätin luo, älä hajoa! =D

Kuulohavainto klo 12:20. Suunta: etelälounas

Jyrisee koko ajan. Siis aivan koko ajan. Olé!

Loki:

Klo 12:47 Kuulohavainto. Suunnasta epävarmuutta, veikkaus etelä.

Sanni

Kuulohavainto klo 12:52, suuntana etelä.

Sanni

Kuulohavainto klo 12:54
Näköhavainto klo 12:56, suunta etelä.

Missä kaikki on?  :D

Näköhavainto klo 13:00, suunta etelä.

Snowi

Lainaus käyttäjältä: Sanni - tiistai, 06.07.2010, 09:33
Snowi, *high five*! Nyt vaan kisataan siitä kumpi saa kovemmat rytinät  ;D

No jos tänään ei saada Klaukkalaan ukkosia niin ei sitten koskaan  ;D. Veikkaan että molemmat saavat kunnon rytinät, sillä toivottavasti ukkoset menevät Vantaan yli ja sieltä suoraan Klaukkalaan  ;)

Ukkoset näyttäisivät olevan matkalla suoraan etelärannikolta pohjoiseen päin, tosin huonolla tuurilla menevät vähän liian oikealta, mutta eiköhän sieltä nyt jotain tule sentään. Tällä hetkellä merellä näyttäisi olevan aika hyvän kokoinen ukkosalue, koosta ja nykyisesti meren lämpötilasta päätellen sen pitäisi tulla heittämällä sieltä rannikolle asti ja aina sisämaahan  :D

Ukkostutkakin on vihdoinkin herännyt pieniltä uniltaan ja aktiviteettia on tällä hetkellä ihan mukavasti. Aika hyvin näyttää osuvan myös rakentaja.fi sivuston tutkan kanssa yhteen nuo solut, ehkä hitusen lähempänä pitäisi olla oman tutkan salamat, mutta vain hitusen  :)

Sanni

#9
Täällä jyrisee taas :D Johan edellisestä ukkosesta meni pari tuntia. Sil välil satoi ja on niin kuuma että päätin jättää vaatekaapin siivouksen suosiolla sikseen vaikka mulla onkin perusnaiseen verrattuna kuteita varsin vähän  ;D Mä käsken sitä ukkosta tulemaan Klaukkalaan ja sanomaan multa terveisiä  ;D

Suomenlahdella hengailee nyt parikin ukkossolua ja koska meriveden lämpötila on FMI:n mukaan se +19 astetta suunnilleen, ei tule olemaan mitään ongelmia. Nyt näkyy jotain tummaa pilvihöttöä jo etelän suunnalla. Vähän hyvä kun rytinät kuuluu mut mitään ei näy  ;D

No niin. Nyt alkaa tulla Virosta päin ukkonen jonka termit on "Moderate - intensifying" =D Uulalalaa!! Nyt jos saan rytinät, jee jee =)