Sääpalvelimeen ssd levy?

Aloittaja iccb, tiistai, 06.11.2012, 08:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

iccb

Kuinkas monella on SSD levy sääkoneessa? Onko oletettavissa, että levyn kirjoituskerrat tulee täyteen nopeasti kun sääohjelmat jonkun verran kirjoittelee kuitenkin levylle... Itselläni jäisi ylimääräiseks yks intelin 330 mallin ssd levy ja aattelin, että voisin sen vaihtaa tuohon sääkoneeseen, mutta arvelluttaa noi kirjoituskerrat...
Onko windows 7:ssa jotain niksiä mikä pitäisi huomioida ssd levyn kanssa?...

systeemi

#1
Minulla on käytössä hyperx 240Gb alun harmien jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Siihen on on omat kikat millä sen saa hanskaan.

ps. joskus tänne kirjoittelin mitä kannattaa ottaa huomioon, mutta näin äkkiseltään en löytänyt.

edit löytyipäs: http://www.finwx.net/forum/index.php/topic,2833.30.html
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

iccb

Kiitos linkistä! Tuossahan noita käydään läpi hyvin ja selvästi! Täytynee jossain vaiheessa tehdä tämä projekti!

Snowi

Itse käytän pelkästään SSD-levyjä. Mitään ongelmia ei ole niiden kanssa ollut, mutta tiedän ainakin yhden tapauksen tutulta, jossa SSD levy meni yhtäkkiä käyttökelvottomaksi, eikä siinä auta enää mikään sen jälkeen jos se menee pahasti juntturaan. Mitään sieltä ei saa silloin enää uloskaan.

Itse suosin nykyään pelkästään intelin levyjä, sillä niihin voi parhaiten luottaa, laatu on ainakin kohdallaan. Intelin levyt on vähän kalliimpia, mutta ei tarvitse niin paljon pelätä hajoamista/jumiutumista. Olen myös käyttänyt Kingstonin ja OCZ:n levyjä, mutta ne olisi kaikki tarkoitus korvata Intelin levyillä. Ongelmia noidenkaan kanssa ei ole ollut, mutta varmuuden vuoksi. Nyt on pari OCZ:n levyä tyhjänpanttina, mutta otan ne varmaan jossain vaiheessa johonkin käyttöön. Mutta ehdottomasti voin suositella SSD levyjä sääPC:llekin.