Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

Windows 7

Aloittaja weatherc, lauantai, 10.01.2009, 16:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Oli ihan pakko testata  ;D ;D ;D

Lähtöasentelma on tämä:
XP osiossa C
Kaikki sääohjelmistot osiossa D
Windows 7 osioon K (johtuen XP:n määrittelystä)

Asensin Windows 7 toiseksi käyttikseksi tähän sää-masiinaan. Asennettuani Nexstormin PCI- sekä 1-wire-ajurit se oli löytänyt kaikki masiinani raudat. Webkameraan se latasi itse ajurit ja asensi.
Se asensi myös emon ja näytönohjaimen ajurit joita XP:llä ei ollut.
Ja huom: nuo Nexstormin ja 1-wiren ajurit eivät ole mitään windows7-ajureita vaan samat jotka oon asentanut XP:henkin.

Tuossa vaiheessa tuli ensimmäinen oho.

Seuraavaksi ajaoin WD:n .reg-filun sisään jonka se backuppaa joka yö, "päivitin" WD:n uusimpaan versioon, ja klicckasin varovaisesti WD:n exeä ja kappas, se käyynistyi ihan kun ei mitään. Kaikki toimis moitteettomasti ilman säätöjä.

Toinen oho.

Eikun klikkaamaan muutkin sääohjelmat käyntiin (Nexstormissa ensin sisään .reg-filu) ja kappas kaikki toimii.

Kolmas oho.

Joten tällä hetkellä ajossa Windows 7:lla ovat:
- WD
- Nexstorm
- Wasp2
- WeatherLink
- VVP
- System Scheduler

Ovat nyt olleet käynnissä tunnin verran eikä ongelmia ole ilmaantunut, eli aikas lupaavalta näyttää näin ensisilmäyksellä.  ;D ;D

meteorologi

OHO sanon minäkin!

Olisiko Sinulla kuvankaappausta tuosta uudesta käyttöjärjestelmästä, vaikka työpöydältä?

Entä miten se toimii eri ohjelmilla, käykö xp:n tai Vistan ohjelmat siihen?

Onko se todella ilmainen, Microsoft kun tunnetaan maksullisuudestaan?

weatherc

Täältä tulee kuvakaappaus :)

Lainaa
Entä miten se toimii eri ohjelmilla, käykö xp:n tai Vistan ohjelmat siihen?
Onko se todella ilmainen, Microsoft kun tunnetaan maksullisuudestaan?

Mulla käytössä ihan samat ohjelmat/versiot kun XP:ssäkin noissa sääohjelmissa samoin kun ne ohjelmat kun olen muuten asentanut (Firefox/Avast ym). Ensimmäistäkään ilmoitusta että ohjain/ohjlelma ei sovi Windows 7:lle ei ole tullut mistä olen erittäin yllättynyt.

Se on täysin ilmainen seuraavin rajoituksin:
- Se toimii ilman product-key:ta 30 päivää
- Product-key:llä se toimii heinäkuulle, noita ilmaisia key:tä Ms jakaa yhteensä 2.5 miljoonaa (lähde: tietokone.fi), kunhan Ms saa servereihinsä lisää potkua että pistävät sen taas jakoon.

Se on ISO:
- .iso-tiedosto jonka voi polttaa dvd:lle on kokoa 2.4 GB
- Kovalevyltä se vie tilaa tällä hetkellä peräti 9.5 GB

Noin 2 tunnin havainnot:
- Nopeus on XP-luokkaa
- Muistia se käyttää suunnilleen saman verran kuin XP:kin

weatherc

J.Jäntti

Kyllä kuullostaa hyvältä pitkästä aikaa!
Nyt täytyy pitää kaikki sormet päällekkäin ristissä, että Microsoft pitää tuosta XP:mäisyydestä kiinni kynsin hampain, eikä sorru näpertelemään Windows Vistan tapaan liikaa.

Kiitos tiedoista. Käyn itsekin sen testaamassa ja asennan sen testiksi kannettavaan, nähdäkseni miten se siihen taipuu. :)
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2025
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2025
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2025; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: weatherc - lauantai, 10.01.2009, 21:13
Se on nytten saatavilla osoitteesta: http://technet.microsoft.com/fi-fi/dd353205(en-us).aspx  ;D

Vinkki hakuun:
Käyttäkää Internet Exploreria.
Microsoftin sivut eivät suostu toimimaan oikein Firefoxilla, koska sivu yrittää asentaa ActiveX-komponentteja latausta varten.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2025
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2025
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2025; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset

weatherc

No niin. nyt se on porskuttanut sellaiset reilut 24 tuntia ja tässä vähän lisää huomattua:

- Ei oikeastaan ollenkaan ongelmia ollut, mistä olen oikeen yllättynyt, kiltisti on porskuttanut eteenpäin. Sääaseman ohjelmat pyörineet ilman ongelmia sekä muutkin asiat jota silla olen tehnyt on toiminut miten pitääkin.

- En ole havainnut mitään tukkoisuutta mitä Vistalla oli vaikka ollut montakin ohjelmaa ruudulla samaan aikaan sekä Wxsim tehyt sääennustetta samaan aikaan (on aika tehosyöppö kun ennustettaan tekee).

- WD:n muistinkäyttö huomattavasti pienempi kun XP:ssä, tällä hetkellä noin 35K:ssa kun yleensä XP:llä pakkaa olemaan siinä 50-60K:ssa.

Eli kaiken kaikkiaan oikeen lupaavalta näyttää.