Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Cumulus-ohjelman toiminta

Aloittaja meteorologi, sunnuntai, 21.12.2008, 12:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SkyMan

Suuret kiitokset, nyt kelpaa taas katsella käppyrää ;D (toistaiseksi). Harmittaa kun on läppäri sääkoneena niin ei pahemmin sarjaportteja ole, enkä viitsisi tuotakaan pöytäkoneeseen vaihtaa hiljaisuuden ja virtapihiyden (20W) takia. :-\

tito

Onkohan Cumuluksessa mahdollisuutta saada se käynnistymään samalla kun Windows käynnistyy? Noissa Windowsin päivitysten yhteydessä kun kone käynnistyy uudelleen ei Cumulus aukea jos ei ole paikanpäällä itse sitä käynnistämässä. Sama kysymys myös Yawcam-ohjelmasta.

SkyMan

Lainaus käyttäjältä: tito - maanantai, 06.04.2009, 21:26
Onkohan Cumuluksessa mahdollisuutta saada se käynnistymään samalla kun Windows käynnistyy? Noissa Windowsin päivitysten yhteydessä kun kone käynnistyy uudelleen ei Cumulus aukea jos ei ole paikanpäällä itse sitä käynnistämässä. Sama kysymys myös Yawcam-ohjelmasta.
XP:ssä heitin Cumuluksen kylmästi käynnistys-kansioon. Eli käynnistä-> kaikki ohjelmat-> Käynnistys ja cumuluksen pikakuvake tuonne ja hienosti pelaa!

ja offtopiccina: Taas tänään tuli tusinoittain harmaita hiuksia, kun ohjelma päätti kaatua (tai jotain com-portista valitti) ja kirjoitti samaa säätietoa n. 8 tuntia putkeen, tuli kivaa viivasuoraa "käyrää". ei varmaan saa korjattua millään, ei suostunut hakemaan säätietoja asemasta uudelleen, poistamalla väärät tiedot datatiedostoista...

tito

Lainaakirjoitti samaa säätietoa n. 8 tuntia putkeen, tuli kivaa viivasuoraa "käyrää"
Tällaista olen itsekin muutaman kerran huomannut, mutta ei ole ehtinyt olla noin pitkää aikaa ennenkuin olen sen huomannut.
Täytyy vain odotella uutta päivitystä ohjelmaan jossa noita virheitä olisi korjattu. Harmittaa vain kun muuten olen ohjelman ominaisuuksiin tyytyväinen.

SkyMan

Lainaa
Täytyy vain odotella uutta päivitystä ohjelmaan jossa noita virheitä olisi korjattu. Harmittaa vain kun muuten olen ohjelman ominaisuuksiin tyytyväinen.
Näin on. Ohjelma on kovin helppokäyttöinen ja siisti. Jos vain saisivat ohjelmasta tuon em. bugin pois ja lisäisivät softaan "kura-datan" suodattimen ja viime kuukausien / vuosien käyrät niin ohjelma olisi jotakuinkin täydellinen.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: tito - maanantai, 06.04.2009, 23:00
Tällaista olen itsekin muutaman kerran huomannut, mutta ei ole ehtinyt olla noin pitkää aikaa ennenkuin olen sen huomannut.
Täytyy vain odotella uutta päivitystä ohjelmaan jossa noita virheitä olisi korjattu. Harmittaa vain kun muuten olen ohjelman ominaisuuksiin tyytyväinen.

Jos haluatte päästä testaamaan uusia ominaisuuksia Cumuluksessa, kannattaa harkita Beta-version käyttöönottoa.
Beta-puolella kehitysvauhti on aika huikea; päivityksiä ohjelmaan tulee suhteellisen tiuhaan.
Kyseessä kun on Beta-versio, ei ohjelmaa voi aina kehua siitä, että se olisi kovin vakaa. Tämä tapahtuu erityisesti silloin, kun ohjelmaan on lisätty kehittäjän toimesta uusia ominaisuuksia testattavaksi.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

tito

Pari viikkoa sitten päivitin tuohon beta-versioon enkä ole virheitä vielä huomannut. Eilen aamulla sääasema oli tiltissä, ulkoantureilta oli tietojen tulo pysähtynyt yöllä. Vika johtui ilmeisesti kuitenkin paristojen heikentymisestä ulkoanturissa koska alkoi niiden vaihdon jälkeen toimimaan. Täytyy kevään aikana alkaa vetää piuhoja yksiköiden välille niin ei tule noita häiriöitä. Mieluummin kuitenkin pitäisi langattomana, koska noita johtoja alkaa jo olla muutenkin riittävästi, mutta ei taida pitemmän päälle oikein onnistua jos haluaa toimintavarmuutta.

SkyMan

Itsellä tuo beta versio on aiheuttanut pari kertaa tiltin ja piirtänyt em. 8 tuntia suoraa viivaa. Voi tietysti olla ettei ole itse ohjelman vika. Sitten kun yrittää sulkea ohjelman se ehdottaa bug reporttia. Eihän tuo weather displaykään paha investointi olisi ;)

weatherc

LainaaTäytyy kevään aikana alkaa vetää piuhoja yksiköiden välille niin ei tule noita häiriöitä. Mieluummin kuitenkin pitäisi langattomana, koska noita johtoja alkaa jo olla muutenkin riittävästi, mutta ei taida pitemmän päälle oikein onnistua jos haluaa toimintavarmuutta.

Tuo on kyllä täysin totta, varsinkin talvella pakkaa nuo paristot hyytymään aika tehokkaasti pakkasella. Itsellä mene aika nippu noita johtoja ulos tuosta ikkunan lävestä :)

tito

Kahtena viime yönä Cumulus on vuorokauden vaihtuessa muuttanut tietojen päivitysvälin tuntiin ja vasta aamulla koneen avautuessa muuttuu oikeaksi eli viiteen minuuttiin. Samalla sateen graafinen käyrä vääristyy, eli eilisen sademäärä tulee näkymään today-kohdassa vaikka sadetta ei olisi ollutkaan. Näin näyttää toissapäiväinen sademäärä 10,4mm jatkuneen eilen ja tänäänkin.
Onko muut Cumuluksen käyttäjät huomanneet vastaavaa? Muuten on Cumulus toiminut viimeaikoina virheittä ja olen ollut siihen tyytyväinen.