Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

weewx palautus ongelma

Aloittaja Nummika, sunnuntai, 10.11.2024, 15:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nummika

olen sääasemassa käyttänyt linux mint järjestelmää, ja varmuuskopiointi rsync päivittäin koko järjestelmästä. Olen muutaman kerran joutunut palauttamaan ja ennen aina onnistunut helposti.

Nyt ajattelin päivittää weewx ohjelman uusimpaan 5 versioon, no ei se alkanut toimimaan ja sitten olen kokeillut sitä palauttaa. Sekään ei onnistu. Olen asentanut linuxin ja kokeillut palauttaa, olen live USB tikulta kokeillut palauttaa, ei onnistu, aina tulee aalinux tty1. Siihen pääsee kirjautumaan mutta ei saa työpöytää auki.

Olen sitten kokeillut asentaa kaikki uusiksi, ensin varakoneelle jossa toimii USB levyllä. Tuohon sääasema koneeseen olen sitten yrittänut kanssa ei toimi. Siihen asti menee hyvin että laitta realtime.txt https://github.com/matthewwall/weewx-crt  siihen kyykkää, tulee python erroria. Kummallisinta että tuos toisella koneella toimiva USB levy, laittaa sääkoneeseen niin ei toimi, python erroria pukkaa.

Mikä hitsi nyt???

iccb

Voiskos olla vika tiedosto oikeuksissa? Toi weewx 5.1 muuttui aika paljon 4.10 sarjaan nähden.
Jos mahdollista niin koeasenna toiseen koneeseen puhtaalta pöydältä toi uusin versio ja koita palauttaa siihen datat ja konffit.

Lokia voisit myös pasteta tänne niin näkee vähän tarkemmin mistä herjaa.

Nummika

Nyt en pääse katsomaan, on taas jo poistettu ja kokeilen palauttaa vanhaa.

Mutta en usko tiedosto oikeuksissa olevan mitään ongelmaa, USB kovalevylle asennettu weewx 5.1 toimi lenovon läppärissä. Sama kovalevy ei sitten toiminutkaan acer läppärissä??? Tai sitten jos poisti realtime.txt weewx.conf tiedostosta niiin toimi acerissakin mutta kun toistaiseksi realtimella olis vielä käyttöä.