Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Talvi/Syksy tulee

Aloittaja meteorologi, sunnuntai, 24.08.2008, 21:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

weatherc

#150
LainaaEi se viikkoakaan kestävä pakkanen ole näemmä mahdollinen!


Mutta kuten Jänttikin on todennut niin nuo ennusteet voivat mennä montaa kertaa uusiksi vielä.

Itse olen huomannut saman asian kun olen seurannut sekä omaa WXSIM- että yr.no- (Norjan Ilmatieteen arvauslaitos) ennusteita. Ovat molemmat aika samaa mieltä siitä mihin suuntaan ollaan menossa ja jopa siitä että millä kulmilla liikutaan lämpötiloissa (max ero on ollut noin parisen astetta suuntaan jos toiseen).
Se mistä olen eniten ollut yllättynyt on se että kuin paljon ennusteet muuttuvat ihan lyhyelläkin aikavälillä ennusteiden välissä sekä myös ennusteissa jota vois kutsua lyhyen ajan ennusteiksi eli parin päivän päähän.

Esimerkkinä tämä kylmä jakso joka on/oli, molemmat ennusti sen tulevan mutta joka päivä sen alkamista siirrettiin molempien toimesta päivän verran eteenpäin, alkaminen oli siinä 2-3 päivän päässä useamman päivän ennenkuin se vihdoin tuli tänne.

Mutta ollaan iloisia siitä että näinkin paljon ollaan saatu pakkasta tänä vuonna, se on jo monta päivää enemmän mitä asemani mittasi koko viime talven aikana jolloin taitiin käydä -10 asteen alapuolella peräti 2 yönä koko talvena ja siten kaikkien "talvikuukausien" keskilämpötilakin jäi plussan puolelle asemallani. Tammikuu tähän asti on sentään talvisessa -8.9 asteessa joka on 4 astetta alle pitkäaikaiskeskiarvon.
;D

PS: Tämä on 8:s pakkaspäivä putkeen omalla asemalla, näin "pitkää" pakkaskautta ei viime talvena ollut  ;D ;D