Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

Webkamerat

Aloittaja meteorologi, lauantai, 02.08.2008, 16:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

tito

Ajoittain ilmenee webkameralla häiriö jolloin kuva ei päivity vaikka kaikki pitäisi olla ok. Yawcamilta tulee virheilmoitus ettei kuvatiedostoa löydy. Kun sen kuittaa ok niin kuvat menee pois päältä. Laittamalla kuvat uudelleen päälle alkaa kamerakuvakin päivittymään. Onko muut huomanneet samaa ongelmaa? Yleensä tämä tapahtuu aikana jolloin koneella ei ole muuta toimintaa.

teutari

Lainaus käyttäjältä: tito - sunnuntai, 12.04.2009, 13:27
Ajoittain ilmenee webkameralla häiriö jolloin kuva ei päivity vaikka kaikki pitäisi olla ok. Yawcamilta tulee virheilmoitus ettei kuvatiedostoa löydy. Kun sen kuittaa ok niin kuvat menee pois päältä. Laittamalla kuvat uudelleen päälle alkaa kamerakuvakin päivittymään. Onko muut huomanneet samaa ongelmaa? Yleensä tämä tapahtuu aikana jolloin koneella ei ole muuta toimintaa.

Huomasin tuossa yhtenäpäivänä että olet laittanut kameran sivuille joten hieno homma! ;)

Tuo ongelma viittaisi hiukan virranhallintaan kun koneella ei ole minkäänlaista toimintaa niin winukka sammuttelee virransäästämiseksi noita turhia toimintoja kun se menee lepotilaan.
Joten onko sinulla Virranhallinta-asetuksissa - Virrankäyttömallissa kaikissa kolmessa laatikossa Ei koskaa valittuna?

tito

Ainoastaan näytön sammuttaa 20 minuutin jälkeen, muissa ei koskaan
Hyvin näyttää kamera muuten toimivan, vaikka kaikki usb-paikat on käytössä ja kamera kahden 12 metrisen jatkokaapelin perässä.

tito

Edelleen katkoo kuvaa eikä pitäisi olla mitään tietoista syytä. Yawcamin esikatselu toimii, mutta lähetettävä kuva ei päivity. Toimiiko Yawcam muilla moitteettomasti ja onko parempia ohjelmia ?

weatherc

Lainaus käyttäjältä: tito - torstai, 23.04.2009, 16:01
Edelleen katkoo kuvaa eikä pitäisi olla mitään tietoista syytä. Yawcamin esikatselu toimii, mutta lähetettävä kuva ei päivity. Toimiiko Yawcam muilla moitteettomasti ja onko parempia ohjelmia ?

Tuon kameraohjelman minäkin olen huomannut olevan se kulmakivi aika pitkälti, oon kokeillut Yawcamia, WD:n omaa sekä myös VisionGS joka maksullinen ja lisenssi löytys laatikosta. Kaikki kolme ovat jossain vaiheessa jumittanut itsensä ulos. Jonkun aikaa kun ovat käynnissä niin prosessori-tehon tarve huitelee 100+% ja se on siinä.
Ratkaisuksi oon löytänyt ilmais-ohjelman nimeltään Dorgem, sitä ei enää päivitetä mutta ainakin viimeksi kun sitä hain se löytys vielä netistä. Se on erittäin kevyt, ei syö tehoja kun nimeksikään, joskin siinä ei myöskään kovin paljoa härpäkettäkään.
Se osaa tehdä tiedoston, laittaa kuvaan tekstiä (joko kirjoitettu (myös pvämäärä onnistuu) tai sitten, kuten mulla, se lukee WD:n tekemä txt-tiedostoa ja kirjoittaa sen kuvaan, se osaa FTP:ata kuvan nettin ja tietty tallentaa sen levylle eli nämä tarvittavat.
Se on nyt käytössä mulla ja tulosta voi ihmetellä kamerasivullani.

;D

meteorologi

Pistin lopulta pois Yawcamin sen äärettömän raskauden vuoksi.
Dorgem tuli siis tilalle.

Dorgem vie jopa 50 mb vähemmän muistiä kuin Yawcam! Ainoa miinus siinä on, että ohjelma ei pysty itsenäisesti laittamaan kuvaan aikaleimaa, vaan se pitää hakea tekstitiedostosta. Minulla se haetaan WUHU:n tekemästä templaatista.

tito

Vaihdoin kameraohjelmaksi Dorgemin 9.4. eikä sen jälkeen ole kertaakaan esiintynyt pienintäkään häiriötä, ohjelma toiminut kerrassaan mainiosti. :D

meteorologi

SplitCamissa on minulla ongelma: en saa muutettua kuvan resoluutiota.
Video configissa pystyy muuttamaan vain kuvan värejä. Esimerkiksi Dorgemissa resoluution vaihto käy Format-nappulasta, mutta SplitCamissa sitä ei ole.

Onko teillä mitään jippoa saada resoja muutettua? Jos ei SplitCamilla onnistu, onko tiedossa jotain toista vastaavaa kameranlähteenjako-ohjelmaa?

teutari

Lainaus käyttäjältä: Meteorologi - tiistai, 16.06.2009, 11:11
SplitCamissa on minulla ongelma: en saa muutettua kuvan resoluutiota.
Video configissa pystyy muuttamaan vain kuvan värejä. Esimerkiksi Dorgemissa resoluution vaihto käy Format-nappulasta, mutta SplitCamissa sitä ei ole.

Onko teillä mitään jippoa saada resoja muutettua? Jos ei SplitCamilla onnistu, onko tiedossa jotain toista vastaavaa kameranlähteenjako-ohjelmaa?

SplitCamhan jakaa vain sen käytössä olevan kameran monelle eri sovellutukselle eli voit ajaa montaa eri kameraohjelmaa yhtäaikaa sillä yhdellä kameralla kun laittaa kameraohjelmiin video lähteeksi tuon SplitCamin ja kyllä noi resot pitää sitten muuttaa niissä käytössä olevissa kameraohjelmissa.

Mielenkiintoista olisi tietää mitä olet väsäämässä tuon SplitCamin kanssa?

Jossain olen nähnyt vastaavan ilmaisen ohjelman mutta en nyt muista mikä se oli.

meteorologi

Lainaus käyttäjältä: teutari - tiistai, 16.06.2009, 16:31
Mielenkiintoista olisi tietää mitä olet väsäämässä tuon SplitCamin kanssa?

Yrittäisin saada kuvaa useille eri ohjelmille, esim. kokeeksi Dorgemille ja Homewatcherille. Homewatcherilla kokeilisin tehdä kuva-arkistot.

Ongelma on siinä, että SC laittaa ulos 320x240-resoluutioista kuvaa muille sovelluksille (joku tuontyylinen resoluutio). Muista ohjelmista täytyy skaalata tuota kuvaa 640x480-kokoon, ja kuva pikselöityy.
Kun toinen ohjelma ottaa normaalisti kameralta kuvaa, 640x480-koko näkyy normaaalisti, ei-pikselöityneenä.