Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

EWN Ennuste - julkaistu

Aloittaja weatherc, torstai, 28.11.2013, 14:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

weatherc

Lainaus käyttäjältä: angle - perjantai, 18.07.2014, 03:06
Tuota, pitäisikö tuolla EWN WRFDA kartan CIN osalla näkyä joku asteikko reunassa?

Hmm...Taitaa olla ettei siinä ole sellaista. Koko CIN oli jonkun aikaa hävöksissä mutta itse kartta toimii taas.

Argonex

En tiiä kuuluuko varsinaisesti tänne ennusteen puolelle mutta iski justiinsa äsken silmiini tämmönen jännä juttu tosta ewn:n varoitus ikkunasta:
Mikäli on jokin alue missä on useampi varoitus samaan aikaan menossa esim metsäpalo+tukala sää niin tuo varoitusikkuna näyttää kyseisen alueen ainoastaan toisessa varoituksessa. Esimerkkinä Etelä-Savo on palovaaran alla, mutta ei tuola tukaluudessa vaikka siitäkin on varoitus annettu.   :)
Kun kiekuu uljas kukko laella tunkion, niin tietää joka ukko, sään muutos tulos on. Voi tulla poutaa sadetta, voi tulla pakkas sää, voi myöskin käydä niin että entiselleen jää

weatherc

Hmm...Taitaa olla ettei tuo varoitusten hakuhäkkyrä osaa tallentaa kahta varoitusta samalle alueelle koska kannassa ei ole kun yksi varoitus/alue.

weatherc

Sen pitäis nyt sallia 3 varoitusta per alue. Ainakin Suomen varoitukset tuplaantui ;D

angle

Hmm.EWN-ennuste kyllä toimii, kartta ei tottele enää tuota*config.php tiedostoa. Koitin muuttaa oletus karttaa toiseksi ja vaikka mihin eri vaihtoehtoon. Myöskään zoomin säätö ei toimi, eikä sijainnin muutokset mene perille. Mulla on versio 1.41 käytössä. Mitään muutoksia en muista tehneeni käyttöönoton jälkeen. Ja silloin säädetty nuo sijainnit ja valittu fmi lämpötila kartta oletukseksi. Mitä minä taas en osaa?

weatherc

Mulla toimii se että vaihdoin "wrf_temp" => "fmi_temp", oletuskartaksi tulee FMI:n lämpötilakartta.
Zoomaus hiiren rullalla on oletuksena disabloituna, asteus $scrollwheel.

angle

Lainaus käyttäjältä: angle - maanantai, 20.04.2015, 12:06
Hmm.EWN-ennuste kyllä toimii, kartta ei tottele enää tuota*config.php tiedostoa. Koitin muuttaa oletus karttaa toiseksi ja vaikka mihin eri vaihtoehtoon. Myöskään zoomin säätö ei toimi, eikä sijainnin muutokset mene perille. Mulla on versio 1.41 käytössä. Mitään muutoksia en muista tehneeni käyttöönoton jälkeen. Ja silloin säädetty nuo sijainnit ja valittu fmi lämpötila kartta oletukseksi. Mitä minä taas en osaa?
Lainaus käyttäjältä: weatherc - maanantai, 20.04.2015, 15:05
Mulla toimii se että vaihdoin "wrf_temp" => "fmi_temp", oletuskartaksi tulee FMI:n lämpötilakartta.
Zoomaus hiiren rullalla on oletuksena disabloituna, asteus $scrollwheel.
:-[ Ääh, olin siis muokannut väärää config tiedostoa. Toimii niinkuin pitääkin.

Leka

Mikähän mahtoi EWN ennustekäyriin iskeä viikonlopun jälkeen kun eivät näy enää ainakaan mulla Leuven templatessa ???

Kaikki ennusteessa toimii oikein kun laitan ewn_frc_config.php:ssa tai short_demo.php:ssa:

$lat     = 60.45042;
$lon    = 23.23714;

Millään muulla koordinaatilla ei käyrät enää näy ennusteissa ???

Esim: http://www.saahiisi.com/weather2/index.php?p=13 -> Tunti tunnilta, Extrat jne.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

weatherc

Hmm...
Näyttää toimivan jos haet paikkakunnan tai otat pikavalikosta muttei esiasetettu paikka. Voipi olla että dedillä taustalla raksuttava "suosittujen paikkakuntien generointi" on töksähtänyt jotenkin...

EDIT: korjattu

Leka

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless