Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

13.08.2013

Aloittaja Sanni, tiistai, 13.08.2013, 10:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sanni

Taas jyrisee täällä :-D

J.Jäntti

Kaksi kuulohavaintoa tehty Helsingin Kalliossa. Ensimmäinen tehtiin kello 09:52 ja toinen 09:56.
Jälkimmäinen oli kovempi - niinkin kova, että Kannelmäen observaatiopisteeltä tuli ilmoitus kovasta pamahduksesta.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2025
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2025
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2025; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset

Sanni

Mä ehin ennen sua :-D ei vaan, ton mun aiheen voi yhdistää tähän. Kuulostelen tuolta sisältä häppeninkiä.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Sanni - tiistai, 13.08.2013, 10:02
Mä ehin ennen sua :-D ei vaan, ton mun aiheen voi yhdistää tähän. Kuulostelen tuolta sisältä häppeninkiä.

Suoritin yhdistämisen, kun huomasin. ;)
Espoosta nousee äksysti satava sadealue, joka painelee Pääkaupunkiseudun itä- ja pohjoisosien yli. Havaintoja ei ole Helsingin Kalliosta tai Kannelmäestä tehty tässä vaiheessa enempää.

ESTOFEX:lta ei ole tullut tässä välissä ennustetta, joten olemme sade- ja salamatutkien varassa.
Juha Jäntti

0 ukkospäivää.

Sanni

B-e-a-utiful. Mä saan taas olla selittelemässä tyttären opelle miksei ollut sadevaatteita messissä. Mä luulin et tulis vaan sadekuuroja!! Sellasia äkillisiä ja lyhyitä. Mut juupasten joo :P Mä jatkan stalkkaamista.

Nyt ukkonen alkoi päteä olan takaa. Jätkä luulee olevansa! Mä uhittelen nyt kaikille kun eilen näytin yhdelle kukkoilijalle paikkansa sormia napsauttamalla. Mut toi taivas rytisee melko kovaa. Woooohooouuuu!!! Come on baby, light your fire!!!

J.Jäntti

Lisää kuulohavaintoja Helsingin Kallion observaatiopisteeltä.
Ensin luulin sitä lentokoneeksi, kunnes vaimo Kannelmäestä ilmoitti, että jyrisee. Näin se ns. urbaani kanjoni vääristää ääntä. ;D
Toisen jo tunnistinkin sitten ihan oikeaksi ukkosen jyrinäksi suoraan. :) Observaatiopisteellä tulee vettä, mutta mitään kaatosadetta ei ole. Lisäksi ilma näyttäisi kirkastuvan hieman.

FMI Testbedin tutkakuvan mukaan sadealue liikkuu itäkoilliseen. Merellä irvistelee äkäisempi sadealue, mutta tutkakuvasta on pääteltävissä, ettei se ole rantautumassa ainakaan Pääkaupunkiseudulle. Sen sijaan aluetta saattaa tulla kastelemaan pienempi kuurosadealue, joka on muodostunut Kirkkonummella, Porkkalan niemen tuntumassa.
Juha Jäntti

0 ukkospäivää.

Sanni

Toi Heva on kyllä paha, eli mun kielessä Helsinki-Vantaa. Mäkään en erottanut aiemmin, oliko se lentsikka vai jyrinä. :P

Leka

Muutama pilvisalama bongattu täällä tuossa klo.15:45 aikaan, vettä on satanut huomattavasti eilistä vähemmän :)

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

Sanni

Ukkosta Helsingin Viikissä ja sataa kuin Esterin haitarista. Ja sontsa jäi koululle. Vivé le bussipysäkki tai jotain. Sukulainen soitti vähän pohjoisempaa ja sanoi siellä ukkostaneen koko viikon.