Uutiset:

Ei uusia uutisia.

Main Menu

Blitzortung-tutka Pertteliin

Aloittaja weatherc, torstai, 13.06.2013, 12:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

HapaK

Samat fiilikset täällä. Aikamoista säätöä tuo Boltekin kalibrointi, tosin vasta vajaa vuosi on tullut säädettyä. Ei meinaa eri ilmansuunnat osua kohdalleen millään vaikka segmented-ranging on jo aika solmussa. Pistää kyllä miettimään onko siinä tuhrauksessa mitään järkeä, kun BO on kerrasta kohdallaan.

Molempi parempi, siis BO tilaukseen...




http://jyv-weather.info

systeemi

Lainaus käyttäjältä: weatherc - keskiviikko, 26.06.2013, 15:11
Luonnollisesti myös Boltekilla on omat plussansa kuten reaaliaikaisuus jota BO:ssa ei ole kun tuoretta dataa on saatvilla kerran minuutissa.
Mutta, haittaako tuo kun tarkkuus on mitä on? Ei mun mielestä laisinkaan.

Ei minua ainakaan haittaa yhtää tuo viive. Parempi sekin kuin kartta joka on ammuttu täyteen reikiä. No sattuhan niistä tuollalailla joku kohdilleen.

Lainaus käyttäjältä: HapaK - keskiviikko, 26.06.2013, 17:01
Samat fiilikset täällä. Aikamoista säätöä tuo Boltekin kalibrointi, tosin vasta vajaa vuosi on tullut säädettyä. Ei meinaa eri ilmansuunnat osua kohdalleen millään vaikka segmented-ranging on jo aika solmussa. Pistää kyllä miettimään onko siinä tuhrauksessa mitään järkeä, kun BO on kerrasta kohdallaan.

Molempi parempi, siis BO tilaukseen...

Omalta osalta ruuvaus loppui heti kun näin tuon BO-tuloksen. Ei kannata tuhlata aikaa. Tilaan ja yritän kasata tuon BO:n heti kun sen saa. Voin sitten kertoa kokemukset ja tehdä ohjeet jos se yleensä sellaisia tarvitsee.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

Zalama

Lainaus käyttäjältä: weatherc - keskiviikko, 26.06.2013, 15:11

Luonnollisesti myös Boltekilla on omat plussansa kuten reaaliaikaisuus jota BO:ssa ei ole kun tuoretta dataa on saatvilla kerran minuutissa.
Mutta, haittaako tuo kun tarkkuus on mitä on? Ei mun mielestä laisinkaan.

Kiertääkös tuo data jonkun Saksassa olevan serverin kautta, siitä viive ?
Onkos serveriohjelmisto vapaasti saatavissa ?
Ei muuta oma serveri pystyyn suomeen, ja kaikki kimppatilaajat liittyvät tähän. Sitten vaan päivitysnopeudeksi 5 sekunttia...
20 -30 tutkaa tuohon kiinni niin tarkkuus ja nopeus ovat kohdallaan.

weatherc

LainaaKiertääkös tuo data jonkun Saksassa olevan serverin kautta, siitä viive ?
Kiertää koska datahan kolmiomitataan, josta saadaan se tarkkuus.
Ilman sitä kun sitä tarkkuutta ei tule eikä tuo pulikka yksin edes osaa saada suuntaa/etäisyyttä (koska ei siihen ole tehtykkään).
Näinollen kolmiomitattu data ei koskaan voikkaan olla reaaliaikasta.

Lainaa
Onkos serveriohjelmisto vapaasti saatavissa ?
Ei ja sitä lienee täysin turha kysellä. BO:n kavereilla kun on kultakaivos ja he sen hyvin tietävät.
Eikä liene ihan kovin simppeliä pystyttäkään koska se vaatii myös tutkien lähettävät softat sun muut.

Minuutin "viive" lienee myös yksi tapa hillitä tarvittavia resursseja palvelinpuolella. Mikäli kovin tiheään alkaisi puskemaan ulos/laskeskelemaan asemakohtasta datafilua alkaisi se vaatimaan aikamosita palvelinklusteria todennäköisesti.

Mielenkiintoinen havainto Googlen Analyysistä, sivun vierailijoita ei BO-tutka näytä kiinnostavan, vain 1% katselee sitä ja 99% NSD:tä...

weatherc

Uutisia Tanskan maalta

Yksi BO-developereista on tanskalainen ja hänellä on mahdollisuus kerätä kasaan tavarat ja postittaa ne Suomeen jo nyt. Uuden härpäkkeen hinta tulee olemaan aika tarkkaan 200€ + rahdit (etukäteismaksulla, voin toimia tarvittaessa välikätenä tässä).
Nyt pieni kysely että kuinka moni olisi kiinnostunut hankkimaan sen nyt, eli (sitova) käsi-ylös jotta nähdään kuinka moni olisi kyseessä, nyt! :P

Myöskin onko teillä ideaa siitä että kasaako joku teistä ne ja lähettää ne halukkaalle vaiko lähetetäänkö ne jokaiselle palasina? Jos joku ne kasaa niin luonnollisesti koko puketti voidaan lähettää suoraan hänelle.

Hän tosin lähtee lomalle 8.7 joten laitoin kyssäriä että kerkeekö hän saamaan ne matkaan jos tehdään tilaus heti alkuviikosta vaiko onko parempi odottaa että Egon saksan maalta saa palikat.

OPEx

Lainaus käyttäjältä: weatherc - perjantai, 28.06.2013, 20:40
Uutisia Tanskan maalta

Nyt pieni kysely että kuinka moni olisi kiinnostunut hankkimaan sen nyt, eli (sitova) käsi-ylös jotta nähdään kuinka moni olisi kyseessä, nyt! :P


Mukana ollaan, jos kasaaja löytyy...

- OPEx

angle

Lainaus käyttäjältä: weatherc - perjantai, 28.06.2013, 20:40
Uutisia Tanskan maalta

Yksi BO-developereista on tanskalainen ja hänellä on mahdollisuus kerätä kasaan tavarat ja postittaa ne Suomeen jo nyt. Uuden härpäkkeen hinta tulee olemaan aika tarkkaan 200€ + rahdit (etukäteismaksulla, voin toimia tarvittaessa välikätenä tässä).
Nyt pieni kysely että kuinka moni olisi kiinnostunut hankkimaan sen nyt, eli (sitova) käsi-ylös jotta nähdään kuinka moni olisi kyseessä, nyt! :P

Myöskin onko teillä ideaa siitä että kasaako joku teistä ne ja lähettää ne halukkaalle vaiko lähetetäänkö ne jokaiselle palasina? Jos joku ne kasaa niin luonnollisesti koko puketti voidaan lähettää suoraan hänelle.

Hän tosin lähtee lomalle 8.7 joten laitoin kyssäriä että kerkeekö hän saamaan ne matkaan jos tehdään tilaus heti alkuviikosta vaiko onko parempi odottaa että Egon saksan maalta saa palikat.
Olisi kyllä hyvä vähän tietää miten osissa tulee. Että pitääkö kortit itse syövyttää ja komponentit juottaa? Että vähän osaisi arvioida pystyykö tekemään itse. Samoin olisi kiva tietää, mitä jää itse hankittavaksi; jos jotain jää?

weatherc

LainaaOlisi kyllä hyvä vähän tietää miten osissa tulee. Että pitääkö kortit itse syövyttää ja komponentit juottaa? Että vähän osaisi arvioida pystyykö tekemään itse. Samoin olisi kiva tietää, mitä jää itse hankittavaksi; jos jotain jää?

Käytännössä täsyin osissa eli juottaa pitää itse, ohjeet on kyllä tulossa ainakin jossain muodossa.
Itse hankittavia osia ovat lähinnä
- USB-kaapeli koneelle
- CAT-kaapeli antennille + sen liittimet
- johto GPS:lle (en tiedä millainen mutta tuossa vanhassa se on 6 karvainen normi littuskainen johto).
- 12 V virtalähteestä en tiedä mutta voin kysyä (normi "kännylaturi"-tyylinen)
- Antennista en tiedä mutta voin kysyä siitäkin
Näin ymmärtääkseni.

Kyseessähän on äärmmiäisen joustava puketti, jokaisen asennuspaikkahan on erillainen joten tarvittavat metrimääräthän vaihtelee.

jamo

Mukana myös jos kolvitaitoinen löytyy, meikä ei sitä ole.  >:(
Ja toki korvaus juottajalle  ;)

jamo

weatherc

Lisää infoa siitä tarvitaan ja mitä ei.

Osat voi haluttaessa hankkia vaikka itse, epävirallinen lista tarvittavista osista liitteenä.
Tähän sisältyy itse PCB't jotka täytyy tilata BO:lta, tulevat luonnollisesti halvemmaksi jollei tilaa kaikkia osia mukana sieltä myöskin.
BO-porukan pääidea on yksinkertaisesti se että he voivat myös hankkia osat ja sitten lähettää ne halukkaalle.

Vitalähteenä toimii 5V USB-supply, vaatii väh. 0.4A.

Antennina toimii liki mitä vain, ferritit, coax, mitä mieleen tulee kokeilla antenniksi.
Omassa vanhanmallisessa pulikassa on 2 x 12cm ferriitit (ne voi tilata Saksasta), tuo Tanskalainen suosii 1.5m rinkulaa.

Tanskalainen kertos että jos tilaa osat heiltä niin nopeiten saa ne Egonilta.

Heidän tavoite on julkistaa dokumentaatiot sun muut maanataina 01.07.