Mitä kuuluu tänään?

Aloittaja Sanni, lauantai, 01.06.2013, 16:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sanni

Ukkosten puuttuessa ja tylsyyksissäni päätin kysellä tämmöistä kuin että mitä teille kuuluu tänään tai noin yleensä muuten? :)

Vastaan itse ensin: mä olen määräaikaisen työputken jälkeen työttömänä ja hypin jo nyt seinille vaikka mä olen ollut vailla puuhaa vasta viisi päivää :D Pikku-Sanni jätti ensimmäisen luokan tänään ja siirtyy syksyllä toiselle. Kesä mennee löhöillessä, kotitöissä ja pikkuneitiä kaitsiessa. Neiti on kasvanut nopeasti ja on jo itsekseen ulkona joten mä olen antanut ohjeen ukkosen varalle: heti ensimmäisen jyrähdyksen kuultuaan tai salaman nähtyään rauhallisesti kävellen kotiin. Jos ei ehdi, niin lähimpään rappukäytävään.

Täällä on ollut tosi kuuma jo useita päiviä, mutta ykköskerroksessa se ei niinkään tunnu kuin kuudennessa. Tänne ei aurinko pääse paistamaan kuin aamupäivisin onneksi! Vähän jännittää miten tukalaa on jos tuo uhattu melkein 30 asteen lämpötila toteutuu lähipäivinä.

Kuis teillä muilla??

J.Jäntti

Viikonloppua vietetään, tällä kertaa visiitillä appiukon luona, sääasema FinWX Lohja-12A (Karjalohja, Nummijärvi):n liepeillä. Vaihdoin lämpötila/kosteusanturipakan ja teen parhaillaan viimeisiä silauksia sääasemakoneelle ohjelmaan ja toimintaan yleisesti.

Edessä on, maanantaina, taas uusi työviikko kiireineen. Töissä ovat saaneet vissiin jonkun loma-aikaa edeltävän hulluuskohtauksen, kun kaikki asiat pitäisi tapahtua heti. Loma alkaa Juhannuksesta tällä kertaa - onneksi, mutta se taitaa kulua sääasemaa kotiin rakentaessa.
Loma-aikaa odotan lähinnä siksi, että olisi aikaa sekä tietoliikenneverkottaa huusholli, että vihdoin ja viimein vaihtaa talon loput vuoden 1959 sähköjohdot nykypäivän versioihin. Tämä piti tehdä jo viime vuonna mutta tekemättä jäi, kun joutui elämään kesän muoviämpäri jalassa nilkkaleikkauksen vuoksi ja loma-aika meni mukavasti opetellessa uudelleen kävelyn salat.

Kuumaa on. Appiukon kämpän sisätilan lämpö pyörii +28°C tuntumassa, joten välistä pitää mennä ulos jossa on seitsemän astetta vähemmän, mutta koska tuulta ei ole kuin ehkä vain vähän nimeksi saakka ei sekään auta. Hämmästelen, miten vastapäätä olevalla hirsisahalla jaksetaan tällaisena päivänä painaa töitä. Henkihän siinä menisi itseltä. :P

Koirat eivät ole mukanamme tällä kertaa. Molemmat olivat sen verran kuumissaan olohuoneen pylväs- ja lattiatuulettimista huolimatta, että laitoimme heidät käynnin ajaksi kellarikerrokseen, joka on talon viilein paikka. Se on myös tällä hetkellä talon ilmastoiduinkin paikka, sillä saunan suihkutilassa on testissä ilmastointilaite, joka oli lähdössä romukoppaan siksi, että se muka vuoti kondenssivedet lattialle. Näin ei ole kohta kahteen päivään käynyt, vesisäiliö on täyttynyt normaalisti ja laite on sammuttanut itsensä, kun veden pinta on noussut riittävän korkealle. Vika on ollut luultavasti käyttäjissä, tällä kertaa. Ajatus 30 asteen helteistä ei riemastuta, jos ne toteutuvat. Se tarkoittaa sitä, että kotiinpaluumatka sujuu mukavasti turvavöihin sulaen. Paras on myös aloitella ikkunaluukun tekemistä, johon ilmastointilaitteen poistoputken saa kiinni. Tekemistä siis riittää, mutta aikaa ei tahdo olla.

Ukkosia odottelen edelleen saapuvaksi. Toistaiseksi ei ole ollut ns. onni suosiollinen, mutta varmaa on se, että vielä se sieltä kohdille osuu. Se on vain ajan kysymys.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

Sanni

Ai kauhee toi ilmastointilaitejuttu! Mäkin jouduin soittaa huoltoon kun yritin putsata hajulukkoa ja sitten alkoi putkista tulla ulos klemmaria ja ruuvia. Sain sit kokonaan uudet putket kun huollosta lähettivät rempseän ja huumorimiehiä olevan putkimiehen paikalle.

Mullakin oli kevät samaa eli perhe-elämää, kokopäivätyötä ja opintoja. Koko ajan oli jotakin niin nyt on ihan outoa kun ei olekaan mitään ohjelmaa :D Missä sä Laiho muuten olet duunissa?? Mä olin verovirastossa kevään naputtamassa ilmoituksia tietokoneohjelmaan. Ei ollut ehkä ihan mun unelmatyö mutta kyllä se meni. Nyt mä lähinnä teen laiminlyötyjä kotitöitä ja puran järkyttävän korkeaa pyykkivuorta :D

Kissa on hellepäivinä tavallista lötkömpi, pitää vaan katsoa että vettä riittää katille juotavaksi. Gerbiilit elää luonnossakin erittäin ankarissa lämpötilanvaihteluissa joten ne eivät vähästä hätkähdä.

Jussa

Terve täältäkin,helteisestä pohjoisesta :) Minä taas olen viikon ajan totutellut aikaisiin herätyksiin kun työt aloitin parin kuukauden tauon jälkeen. Kuukausi meni isyyslomalla ja toinen kuukausi ns. työttömänä. Kotona kyllä hommia riittää ettei tekemisen pula pääse iskemään  ;D Iltahommina tässä ollaan taloa maalattu, 2 kerroksinen rmt, eli pinta-alaa ja korkeutta riittää :) Kelit maalaamiseen on olleet mitä mahtavimmat,kuivaa ja lämmintä. Myös palkkani eteen teen rakennus hommia. Kesä on kyllä alkanut kelien puolesta mitä parhaiten, minä tykkään jotta kesällä tarkenee Tänään tuli jo kesän seitsemäs hellepäivä plakkariin, voisi jatkua tuonne elokuulle samanlaisena  ;D Tänään myös ensimmäiset ukkoset paukutteli rumpujaan tuossa illansuussa.

Naruskan Ukka Matinpoika

Naruskan Ukan pihapiirissä saa nautiskella poikkeuksellisista helteistä jo monettako päivää peräkanaa lie. Lapsenlapsistamme toinen, eli Loimu, neljävee, on lätrännyt pihauima-altaassa lähes koko päivän. Siinä vesi on uimakelpoisen lämmintä, kun luonnonvedet täällä ovat vielä liian kylmiä ainakin tuntikausien lotraamiseen.

Ehkä kuva kertoo, että hauskaa on. Vanhemmalla väellä katseella seuraamallakin. Ja kuuluukin polske ja ilo kesänauruna.  ;D ;)

www.naruska.com

Leka

#5
Tänään piti hieman hioa ja öljytä terassia ynnä leikata nurmikko, mutta sade sananmukaisesti vesitti homman. Niinpä kävin tekemässä tulevaan mastoprojektiin harusköysien lukitus/säätökappleet joutessani.

Lämpöä piisaa tässä "huoneessa" joka on ollut vanha lämmin varasto ja josta on tehty jonkunasteinen toimisto jossa myös sääaseman konsoli ja tietokone majailevat. Koppi on kooltaan 5,5 neliötä ja korvausilmaa ei tule tänne kuin terassille menevän toisen oven kautta, samalla ovenavauksella tietty tulee itikat >:( Lämpöä on "toimistossa" ollut pahimmillaan +28,6 joten kyllä tarkenee ;D Täytyy vissiinkin hankkia joku ötökkäverkko tuohon oveen ensi viikolla kunhan kotiutuu tuolta lahden toiselta puolelta töistä, toivottavasti ei kuule kovinkaan paljoa kuittailua lätkän MM-kisoista Ruåttalaisilta >:(

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

Sanni

Onneksi on ne Madden häät tulossa armaassa naapurissa. Ehkä hurrit keskittyy jo niihin :-) totta oli että lätkäkausi oli lopussa TODELLA painajaismainen.

Meille yritti pari ampparia tehdä pesää mut kun pari kertaa vedettiin superraidilla päin näköä niin kyllä ne äkkiä uskoi että alivuokralaissopimusta ei synny. Kelatkaa että niitä olisi voinut olla 5000-10000 kappaletta samassa pesässä!!! Siinä sitä olis ollut miettimistä millä me olisi saatu semmoinen lauma hittoon täältä. Isä niitä myrkytteli ahkerasti kun mä olin pentu joten ehkä oltais pyydetty sitä hätiin. Tosin isännälläkin oli mielipuolinen halu näyttää tappajankykynsä :D

Vääks, kuumuuden takia pitää taas käydä vähän väliä suihkussa. Mä en järin pidä hikisestä olosta. Huomiselle luvattu 28 astetta lämmintä.

J.Jäntti

Lainaus käyttäjältä: Sanni - lauantai, 01.06.2013, 18:47
Ai kauhee toi ilmastointilaitejuttu! Mäkin jouduin soittaa huoltoon kun yritin putsata hajulukkoa ja sitten alkoi putkista tulla ulos klemmaria ja ruuvia. Sain sit kokonaan uudet putket kun huollosta lähettivät rempseän ja huumorimiehiä olevan putkimiehen paikalle.

Noh, ei se ollut niin paha, kuin mitä se oli niille onnettomille, jotka sen saivat vuotamaan. Kapistus oli laskenut alleen eräässä laitetilassa koko viikonlopun ajan ja sen jälkeen sitten oli kuulemma laitetilassa lattialla niin paljon vettä, että se oli painellut kipsilevy-väliseinien läpi toimiston puolelle... Mikäs siinä, kun ilmaiseksi sen sai ja alkoi katsomaan, mikä laitetta otti pannuun ja huomasi, ettei siinä oikeastaan vikaa olekaan - ainakaan mitään sellaista, joka estäisi käytön. ;D

Lainaus käyttäjältä: Sanni - lauantai, 01.06.2013, 18:47
Missä sä Laiho muuten olet duunissa?? Mä olin verovirastossa kevään naputtamassa ilmoituksia tietokoneohjelmaan. Ei ollut ehkä ihan mun unelmatyö mutta kyllä se meni. Nyt mä lähinnä teen laiminlyötyjä kotitöitä ja puran järkyttävän korkeaa pyykkivuorta :D

Ei varmaan ole minkään sortin salaisuus loppujen lopuksi. Olen töissä Helsingin kaupungin pelastuslaitoksella, tosin en palomiehenä. Siihen rääkkiin minusta ei olisi (ja tämän nilkkaoperaation jälkeen vielä vähemmän). Siellä minulla on pitkä lista vastuualueita, joita en viitsi (enkä varmaan saakaan) eritellä sen tarkemmin. Sanotaan näin, että jos Helsingissä näet paloauton tai ambulanssin, minulla on todennäköisesti näppini pelissä sen kanssa. ;)

Lainaus käyttäjältä: Sanni - lauantai, 01.06.2013, 18:47
Kissa on hellepäivinä tavallista lötkömpi, pitää vaan katsoa että vettä riittää katille juotavaksi. Gerbiilit elää luonnossakin erittäin ankarissa lämpötilanvaihteluissa joten ne eivät vähästä hätkähdä.
Sama ilmiö täällä. Koirat yrittivät taistella väsymystä vastaan, mutta lopulta hävisivät tappelun ja nyt vaimon kanssa yläkerrassa nukkuu kaksi koiraa. Kissat nukkuvat vähän missä sattuvat. Toinen nukkuu olohuoneessa, toinen kellarikerroksen sohvalla.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------

Sanni

Ookoo! :D Hitsi, pelastusala olisi kieltämättä kiinnostava. Sitä mä en tiedä miten mun hermo kestäisi juoppojen vittuilua jos oletetaan et olisin vaikka poliisi. Kolme minuuttia yksi tupakkaa vaille jäänyt juoppo vittuili päin näköä ennen kun mä ärähdin että suksi nyt hyvän sään aikana helvettiin siitä ennen kuin mä hermostun. Kyllä se lähti :D huus jotain mennessään että se on ainakin kakskyt vuotta vanhempi kuin mä. Ok :D

Suloinen on tuo pieni pojanviikari tossa ylemmässä kuvassa :-) uimaan olisi tarkoitus mennä täälläkin heti kun mahdollista!