Uutiset:

22.03.2025
FinWX:n ja Ilmatieteen laitoksen välinen säädatan vastaanottopilotti on päättynyt

Säädataa siirtävä datasilta ajettiin alas 22.03.2025 kello 02:00. (22.03.2025, 00:00 UTC).

Ilmatieteen laitoksen terveiset asian tiimoilta voitte lukea täältä.

Main Menu

30.05.2013

Aloittaja Sanni, torstai, 30.05.2013, 19:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sanni

Terkut täältä... Missähän hitossa mä tarkalleen olen... Oulunkylän tienoilta Helsingistä. Idässä ja muuallakin näkyy komioita alasinpilviä. Kuuma on kuin hornassa. Kohta mä menen korkealla mäellä olevalle pysäkille ja koetan saada kuvaa :-)

Edit: pah X-( mä en saanut kuvaa. Liikaa pöpelikköä ja rakennuksia edessä. Mut ukkoselta alkaa näyttää!! :)

Leka

Muutamia räpsyjä sadekuurojen joukossa Nurmijärven ja Hyvinkään välillä.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless

Sanni

Siellä näkyikin tumma pilvi! Plääh, mä en ole edes kovin kaukana sieltä. Kuitenkin mä aion muutenkin valvoa myöhään ja kytätä pilviä ;)

J.Jäntti

Lohjan observaatiopisteellä ei ole merkkiäkään ukkosista tai sateista.
Riihimäen alueelta saadun tiedon mukaan siellä tulee vettä.
Linjan Salo-Nurmijärvi pohjoispuolella liikkuu kuurosadealue länteen, saaden voimaa pienemmistä järvistä, mutta sen eteläpuolelle ei mitään muodostu. Salamointia ei tässä sadealueessa ole enää havaittavissa, mutta aurinkoa riittää vielä ainakin vajaa pari tuntia, joten nostetta riittänee jonkin verran vielä sisämaassa. Jos sadealue kykenee, se saattaa räpsähtää vielä pariin otteeseen ennen kuin se kuivuu pois.
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2025
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2025
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2025; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset

weatherc

Lifted-kartta huomiselle puolenpäivän aikaan  ;D

FMI-data on tällä hetkellä enemmän off kuin on-asennossa, salamadata puskee silkkaa tyhjää ja sadetutkakuvatkin jääneet jonnekkin matkan varrelle. Ja kun lähetti mailia heitin beta-osastolle tuli (auto)vastaus että ovat lomalla  ;D

Sanni

Oujee!! <3 Mä pysyttelen kotona ja odottelen huoltomiestä. Samallahan sitä siivoilee ja kyttäilee pilviä. :-[ (Sivuhuomautus: älkää IKINÄ puhdistako itseksenne viemärin hajulukkoa mikäli on pientäkin pelkoa siitä, että sieltä saattaa tippua epämääräisiä metallisia osia joista ei ole mitään hajua, mihin ne voisivat kuulua, puhumattakaan siitä, että te ette muista miten ne putket siellä alunperin oli).

Mutta takaisin asiaan  ;D Aurinko paistaa eikä vettä sada. Kuuma päivä näkyy olevan taas tulossa.  ;D