Ficoran viimeiset terveiset

Aloittaja miihkali, perjantai, 12.10.2012, 19:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

miihkali

Kaikkihan tietävät, että siirrymme tv-lupaveroon ensi vuonna. Enää ei tarvitse olla huolissaan maksamisesta tai maksamatta jättämisestä, sillä käytännössä kaikki vain maksavat. Ficora päätti näin vuoden loppupuolella heittäytyä vitsikkääksi virkamiestyyliin. Olen näet maksanut tv-lupani kuukauden satseissa, ja Ficora on lähettänyt laskut aina kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan. Näissä laskuissa on ollut aina pientä työtä, koska viitenumero on joka kerta vaihtunut. Eli on pitänyt korjata viitenumero oikeaksi pankkiin, joka muuten olisi laskun hoitanut tyylikkäästi. No, tämän vielä sulatin. Nyt Ficora päätti kuitenkin ilahduttaa muutenkin. Summa kuukaudessa on ollut 20,80 €, mutta tulevalle marraskuulle summa on 20,79 € ja joulukuulle 20,81 €. Juu, tämä on nähtävästi jonkinlainen lopputasaus koko hommalle. Hiukan ensin mietitytti nähtyäni laskut, mutta lopulta tulin miettineeksi virkamieskunnan muutenkin omituista huumorintajua. Saattoipa olla laskun lähettäjänä se virkamiesnainen, joka kohtasi vajaa vuosi sitten minut kirjallisessa muodossa. Silloiseen kyselyyni sähköpostitse ei näet kukaan vaivautunut vastaamaan, ja minä tulin kertoneeksi omat ajatukseni sellaisesta asiakaspalvelusta, aivan kohteliaasti kuitenkin.  ;D

J.Jäntti

Ai hiivatti, kun oli niiltä taas mukavasti tehty.
Onko muuten kukaan tullut miettineeksi sitä, että meillä kyseisen YLE-veron maksajilla pitäisi olla jonkinlainen kansalaisen valta kyseiseen puljuun tuosta hetkestä alkaen, kun kerran jokainen tuosta maksaa saa?

Itse olen tuota asiaa miettinyt ja miettinytkin pitkään ja tulipahan mieleen, että Helsingin Pasilassa nököttävän moolokinkidan pitäisi totella siitä alkaen kollektiivisesti kaikkea, mitä kansalaiset, eli heidän toimintansa rahoittavat, sanovat. Jos ko. puljulle tulee vaihdos esimerkiksi pääjohtajan/toimitusjohtajan suhteen, siitä pitäisi kansalaisilla olla oikeus päättää. Sama juttu ohjelmissa ja tuotannoissa, etteivät seuraavaksi vaikka keksi tuon Mannerheim-vitsin jälkeen polttaa rahoja vaikka Kekkosen tarinaan seuraavaksi, samantyyppisellä sisällöllä... En vain ole löytänyt YLE:n sivuilta minkäänlaista kunnollista tietoa siitä, miten puljun toimintaan voidaan vaikuttaa vastaisuudessa.

Kaikista kamalin ajatus on se, että tätä veroa voidaan kiristellä ihan miten halutaan, jos vaikka YLE:n johtajiston mielestä kuusi- tai seitsennumeroiselle pikkurahalle olisi tarvetta ja oikean puolueen edustajisto istuu lautakunnassa...
Juha Jäntti
Foorumin ja sivuston ylläpitäjä
Finland Weather Exchange (FinWX)

http://www.finwx.net/
------------------------------------------
Ukkoskausi avattu Suomessa: --.--.2024
Ukkoskausi avattu Helsingissä: --.--.2024
-------------------------------------------
Ukkospäivälaskuri 2024; Helsinki/Viikinmäki
0 ukkospäivää.
------------------------------------------
X, FinWX:n ylläpidon ilmoitukset
------------------------------------------