yr.no:lta zoomattava kartta

Aloittaja weatherc, torstai, 20.09.2012, 00:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

weatherc

Norjalaiset laittoi yr.no:n 5 vuotis-päivän kunniaksi kovan palan muille sääennuste-sivuille/laitoksille purtavaksi, zoomattavan kartan:
http://www.yr.no/kart/

(Itse sain tietää tästä jo aikasemmin kun olin yhteydessä heihin koskien GRIB-dataa mutta en saanut kertoa eteenpäin...)

systeemi

Huikeen näköinen kartta. Varsinkin tuo koko maapallon kattava. Täysin virheettömästi tuo ei kuitenkaan pelaa ainakaan minun selaimella.
Sääasema Nauska, Kemi

www.kemiweather.fi

weatherc

Lainaus käyttäjältä: systeemi - torstai, 20.09.2012, 09:40
Huikeen näköinen kartta. Varsinkin tuo koko maapallon kattava. Täysin virheettömästi tuo ei kuitenkaan pelaa ainakaan minun selaimella.

Se on vielä pikkasen vaiheessa koska mitä kertoili kun olin yhteydessä niin pikkasen probleemaa että jotkut tiilet jää tyhjiksi.

Suurin tekninen ero oman kyhelmän ja tuon välillä on että heitin käyttää tile-cacheta, eli tiilet tehdään on-demand, kun omassa tiilet tehdään taustalla ja ja kartalle syötetään valmiit staattiset png-tiilet.

Huomasin muuten että olen ollut yhteydessä heitin webpalveluiden päällikköön :)

Muutama plokkaus heitin 5v-jutusta:

- yr.no on met.no:n ja NRK:n yhteistyö (eli paikalliset FMI ja YLE)
- suosio on yllättänyt heidät täysin ja ovatkin tätänykyään yksi Euroopan suurimmista dedikoiduitsa sääpalveluista
- tavoite oli 300K kävijää viikossa, tämä oli kuitenkin saavutettu jo ennen varsinaista lanseerausta 2007. Tänä päivänä kävijöitä on 4M viikossa, josta puolet Norjasta, 25% Ruotsista ja 25% muualta. Mm. jotkut Eteä-Afrikkalaiset sanomalehdet käyttvät yr:tä säätietoihinsa.

Leka

Joitakin karttatiiliä tosiaan jää satunnaisesti puuttumaan, mutta muuten aika vakuuttavaa jälkeä, hatunnosto norjalaisille.

Sääasema Vilppula - Davis Vantage Pro2 Wireless